Ik heb mensen horen zeggen dat je via google duizenden topics kunt vinden over wat een goeie batchcode is en wat niet. Ik heb een uur zitten zoeken, niets gevonden. Ik weet dat hoe meer de processor in het midden van de "bakplaat" heeft gelegen hoe beter, maar hoe vind je dat terug in de batchcode?
Of ie in het middenligt of niet maakt helemaal niet uit afaik. En bij de core2 serie gaat het gewoon om het week nummer, goede week is goede klokker waar die ligt op de waffer maakt niks uit.Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:55:
Ik heb mensen horen zeggen dat je via google duizenden topics kunt vinden over wat een goeie batchcode is en wat niet. Ik heb een uur zitten zoeken, niets gevonden. Ik weet dat hoe meer de processor in het midden van de "bakplaat" heeft gelegen hoe beter, maar hoe vind je dat terug in de batchcode?
het is wel algemeen bekend dat de processoren aan de rand van de wafer kwalitatief inferieur zijn aan die van het midden van de wafer.
"Stilte, een gat in het geluid...."
De beste zijn nog steeds hand of cherry picked CPU's. Anders kijken welke week nummers de beste OC resulateren halen en dan een CPU uit die week zien te krijgen. Dit is dan het geval bij Core 2 Duo CPU's.
Bij de oudere Athlon en XP CPU's kon je wel echt aan de batchcode zien welke het beste waren. AGOIA core was volgens mij zo'n beetje het beste.
Om de TS verder te helpen moeten we natuurlijk wel weten over welke soort CPU het moet gaan.
Bij de oudere Athlon en XP CPU's kon je wel echt aan de batchcode zien welke het beste waren. AGOIA core was volgens mij zo'n beetje het beste.
Om de TS verder te helpen moeten we natuurlijk wel weten over welke soort CPU het moet gaan.
Over de E6600 is genoeg te vinden van welke weeknummers goed zijn. Wat ook handig kan zijn is een 2e hands exemplaar kopen waarvan al bekend is hoe ie overklokt. Met de komst van de Quad-cores en de nieuwe Dual-core serie worden er genoeg E6600's aangeboden.Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:47:
e6600 die ik naar 3600mhz wil klokken met een tuniq tower en een antec nine hundred case
Dit vond ik zojuist op een site:
L621A-L625A = tops 3.6-3.7
L627A-L628A = 3.8-3.9
L630A-L632A = Can hit 3.6 with 1.4vcore
L628B-L632B = Can hit 4.0 on air
L627A-L628A = 3.8-3.9
Da's dan toch helemaal duidelijkVerwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:55:
Dit vond ik zojuist op een site:
L627A-L628A = 3.8-3.9
Klopt idd. Ik heb zelf een 34A maar ben een aantal G's tegengekomen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:07:
ze zijn nu al veel verder dan B volgensmij, dus dit is een best oud dingetje
je kunt die getallen altijd proberen bij bepaalde winkels of 2e hands op het internet. Mischien ligt er nog ergens een op de plank.
Idd ja. Er worden nu genoeg 2e hands E6600's aangeboden. Als je hier op tweakers een advertentie plaatst dat je er 1 zoekt met die batchcode's heb je er zo 1 te pakken.Defector schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:14:
je kunt die getallen altijd proberen bij bepaalde winkels of 2e hands op het internet. Mischien ligt er nog ergens een op de plank.
Ja, maar je weet nooit of diegene 1 jaar lang zn proc op 80 graden heeft laten draaien ofzo. Dat is het nadeel van tweedehands
Over het algemeen zijn tweakers geen mensen die dat doen. Anders zoek je een CPU die bij de eerste eigenaar onder waterkoeling of phase-change gezeten heeft. Iets moeilijker te vinden maar moet nog wel lukken denk ik.Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:38:
Ja, maar je weet nooit of diegene 1 jaar lang zn proc op 80 graden heeft laten draaien ofzo. Dat is het nadeel van tweedehands
Hey Kazakas, bij deze een leuke link met verschillende CPU's en batches waarbij je ziet wat anderen gehaald hebben met een batch en of dat op water of lucht was, etc.
http://forum.ncix.com/for...s/showthread.php?t=127379
http://forum.ncix.com/for...s/showthread.php?t=127379
Verwijderd
Dan kan dit linkje ook wel wat helpen...
Verder haalt bijvoorbeeld mijn L628A368 *heb me laten vertellen dat het één van de eerst is...* E6400 een 3.55 GHz stabiel (zal vast ook wel 3.58 GHz redden), maar 3.6 zit er net niet meer in... Verder is dat wel met nette temperaturen van onder 65 graden tijdens volle load...
Verder haalt bijvoorbeeld mijn L628A368 *heb me laten vertellen dat het één van de eerst is...* E6400 een 3.55 GHz stabiel (zal vast ook wel 3.58 GHz redden), maar 3.6 zit er net niet meer in... Verder is dat wel met nette temperaturen van onder 65 graden tijdens volle load...
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 18:49 ]
trinity je link doet het niet, 
EDIT: nu wel, een deel van de link achteraan nam ie niet mee
EDIT: nu wel, een deel van de link achteraan nam ie niet mee
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 21:55 ]
Pagina: 1