Toon posts:

Sapphire X1950 Pro onder Win2000 Prof.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met Win XP geen problemen met de kaart, ook met "zware" games niet. :) Voor een aantal 3D programma's moet ik Win 2000 Prof. gebruiken. Zoeken naar drivers hiervoor, waar dan ook, nee dus. Mag ik aannemen dat deze kaart zo nieuw is dat daar geen Win2000 drivers voor ontwikkeld zijn, dus alleen voor XP/Vista? Is er een mogelijkheid deze kaart toch onder Win2000 te laten draaien? Waar kan ik zoeken naar drivers hiervoor? |:(

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Werken de XP-drivers niet op 2000 dan?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

Sayko

Knowledge Is Power

Idd gewoon de xp drivers pakken. Eventeel de omega drivers

Verwijderd

Topicstarter
De install CD bij de kaart herkent alleen XP/Vista als OS, geeft een foutmelding bij Win2000P en sluit af omdat het OS niet herkent wordt. Bij Driver-download van AMD, ATI en Sapphire Technick wordt onder OS Win2000P de kaart niet getoond en geen drivers (+Catalyst 6.2 als laatste voor W2000P) beschikbaar. Algemene drivers voor Ati kaarten herkennen de X1950P niet. Download-sites voor grafische drivers hebben geen oplossing. Vragen bij <AMD-Customer Care/solve a problem> geeft alleen een automatisch antwoord met verwijzing naar hun download site. Daar schiet je dus echt nix mee op. Ik blijf zoeken. Als je een idee hebt, gaarne. Mijn oude ATI X1600 Pro weer ingezet, die werkt wel met Win2000P (met oude drivers uit 2006 als laatste update) 8)7
M.b.t. Crossfire met twee kaarten met XP: Onverwachte vertragingen en blijven hangen. Ik denk dat nog veel aan de software gewerkt moet worden om deze configuratie goed te laten lopen. Als het werkt, dan wel zeer snel, ook bij hoge res 1600x1200 (2x Samsung 226BW digitaal).

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 17:49
Gewoon de omega drivers gaan gebruiken. Zoals al gezecht is.

http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php