pc doet laatste tijd van alles vreemd

Pagina: 1
Acties:
  • 804 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214243

Topicstarter
Beste leden

Ik heb al een week last van streepjes op mijn scherm. Als ik bijvoorbeeld mijn pc opstart krijg ik ook allemaal blauwe hokjes te zien. Ik heb voor virussen gescand: resultaat niets :? Ik heb driver gedownload namelijk, ATI Catalystâ„¢ 7.9 Display Driver for Windows XP Professional/Home Edition. Hierdoor waren er minder streepjes op mijn scherm, maar nog steeds blauwe blokjes als ik mijn pc opstart. Dat is dus een probleem, ik hoop niet dat mijn videokaart gaat sterven :'( . Dat is een probleem. ( hopelijk kan ik een aantal problemen vertellen). Nadat ik pc opnieuw opstart krijg ik soms een een blauw scherm te zien ( als ik bezig ben ) met daar op: " fout ati2cqag.dll ".

Mijn muis is sinds gisteren een beetje vreemd. Als ik hem een beetje beweeg gaat hij zowat alle kanten op.

Trouwens vergeten te zeggen, zowat anderhalf maand geleden heb ik mijn pc opnieuw geinstalleert. Heb wel een aantal dingen op gezet, drivers gedownload, internet, SP2 , dat soort dingen. Maar heb telekens het gevoel dat ik iets vergeet. :?

Reden waarom ik mijn pc opnieuw heb geinstalleert, is dat hij ongeveer 45 min nodig had om op te starten ( en ik heb windows xp professional). Dat is dus niet zo best :'(

Hier is wat info over mijn pc:

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam GEZINSCOMPUTER
Naam gebruiker Wehab

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200)
Moederbordnaam MSI MS-7012 (Medion OEM) (3 PCI, 1 AGP, 4 DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset Intel Springdale i865PE
Systeemgeheugen 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type Award (09/29/03)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart RADEON 9800 SERIES - Secondary (128 MB)
Video kaart RADEON 9800 SERIES (128 MB)
3D-Versneller ATI Radeon 9800 Pro (R350)
Monitor Medion MD6155AJ [17" LCD] (653)

Multimedia:
Geluidskaart Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3]

Opslag:
IDE apparaat Intel(R) 82801EB Ultra ATA Storage Controllers
Harde schijf ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station PIONEER DVD RW DVR-106D (DVD+RW:4x/2.4x, DVD-RW:4x/2x, DVD-ROM:12x, CD:16x/10x/32x DVD+RW/DVD-RW)
Optische Station SONY DVD-ROM DDU1612 (16x/40x DVD-ROM)
SMART Status harde schijf OK

Ik heb zelf dus naar wat oplossingen gezocht, maar niets helpt. Hopelijk kunnen jullie mij helpen?

Alvast erg bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06 12:40

William/Ax3

We are Starstuff

Probeer eens een andere vid kaart?

Probeer eens een andere monitor?

Probeer eens een andere kabel van je pc naar je monitor?

Krijg je de hokjes ook in de veilige modus?

Kan je eens een linux boot cd proberen of je het dan ook heb?

Heb je deze al doorgenomen zo ja wat heb je er allemaal van geprobeerd? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 10% gewijzigd door William/Ax3 op 17-09-2007 16:42 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

ati2cqag.dl
Doet me denken aan een driverissue van je videokaart.
Mijn muis is sinds gisteren een beetje vreemd. Als ik hem een beetje beweeg gaat hij zowat alle kanten op.
DPI te hoog? Een te reflecterende ondergrond?
Trouwens vergeten te zeggen, zowat anderhalf maand geleden heb ik mijn pc opnieuw geinstalleert. Heb wel een aantal dingen op gezet, drivers gedownload, internet, SP2 , dat soort dingen. Maar heb telekens het gevoel dat ik iets vergeet.
Moederbord drivers? IDE Drivers?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:14
Klinkt meer als dat zijn grakageheugen kapot is, ik ken dat probleem en het klinkt zeer vergelijkbaar.

Als allereerst een andere videokaart proberen, ik zet in op 80% kans dat dit het is.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230480

Probeer anders een nieuwe installatie, misschien is dit het probleem, hoewel ik het vermoed van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-06 18:26
Rare blokken/strepen e.d. duidt op zoals hierboven al gezegd op defect videogeheugen, Mijn Club3d X1950pro is ook zomaar dit gaan doen terwijl ik de dag ervoor nog mee heb gewerkt.
Controleer ook even de voltages van je voeding, Oudere medion PC's hebben een FSP group voeding van 250Watt die wel eens kuren kunnen gaan vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06 15:46
Ik gok ook op de videokaart, of wellicht dat de koeling van de videokaart niet goed meer is. Als ik het goed herinner heeft de medion ATI 9800 pro wel vaker problemen met zijn koeling.

For rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-06 18:26
Klopt en de vga koeler zit vast met zo'n hardnekkige gele koelpasta sticker welke heel lastig is te verwijderen. Ik heb hier regelmatig medion PC's met deze videokaart. Als je de zijkap er niet af hebt gehaald voor een lange tijd dan weet ik ook wel bijna zeker dat er heel veel stof in de kast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-06 20:45
Sowieso is Catalyst 7.9 niet aan te raden omdat het toch niet helpt, en zeker niet voor jouw 9800PRO, zelfs mijn X1950PRO (AGP) heeft er geen baat bij.

En ja die strepen dat betekent dat je kaart aan het "sterven" is. Heb precies hetzelfde gehad, ook met een 9800PRO.

Probeer eens 7.7 of lager! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Echt super bedankt voor jullie reactie's. Dus ik moet een nieuwe videokaart aanschaffen? Zo ja, welke videokaart ( een goeie aan te raden, die echt voordeel biedt en lang bij me blijft :) ). by the way, ik heb mijn pc nu al 3 a 4 jaar, dus hoelang blijft een videokaart goed?

Is er een manier om zeker te weten, maar dan ook zeker te weten dat ik echt maar dan ook echt een nieuwe videokaart moet aan schaffen? :?

Ik heb nog nooit iets "nieuws" voor mijn pc gekocht. Maar als het echt moet dan moet het ook.

Nogmaals super bedankt voor de reactie's, hopelijk kunnen we de oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb mijn videokaart dus eigenlijk zowat 4 jaar en nu sterft hij, is dat normaal. Of een vroege dood ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
William/Ax3 schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:41:
Probeer eens een andere vid kaart?

Probeer eens een andere monitor?

Probeer eens een andere kabel van je pc naar je monitor?

Krijg je de hokjes ook in de veilige modus?

Kan je eens een linux boot cd proberen of je het dan ook heb?

Heb je deze al doorgenomen zo ja wat heb je er allemaal van geprobeerd? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Beste Wehab, voordat je geld gaat uitgeven, doe bovenstaande eerste eens :)
Pagina: 1