Netwerkproblemen

Pagina: 1
Acties:

• Rikuge
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-07-2024
Hallo GoT Members!

Afgelopen Januari heb ik een router gekocht van Digi-Connect (Wireless Broadband 11g) en daarmee begonnen allerlei onverklaarbare problemen. De eerste maanden had ik last van dat ik vaak een paar keer moest restarten voordat ik eindelijk verbinding kon maken met internet sites. Daarnaast viel mijn internet beneden vaak weg, onder de noemer van Beperkte Internetmogelijkheden/Ongeldig I/P adres, terwijl ik een minuut daarvoor nog gewoon op internet zat!
Deze problemen komen en gaan en zorgen voor een probleemvolle ervaring in ons huis omdat mijn vader handelaar is ebay en ik zelf niet vies ben van een online mmorpg waarbij het opeens uitvallen van internet en er niet meer op kunnen komen als zeer hinderlijk kan worden bevonden! Verder heb ik gewoon Windows XP (SP2) een Speedtouch modem van Planet en natuurlijk internet van Planet.
Zullen deze problemen verholpen worden met de aanschaf van een nieuwe router of is er een andere oplossing waarbij deze router al zal voldoen aan de eisen die ik er aan stel.

Bij voorbaat dank,

Stefan van der Leeden

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:25
Klinkt als een probleem met de draadloze signaal sterkte, weet je zeker dat het signaal wel ver genoeg komt om 'goed' te worden opgepikt door de PC's? Zet je Router niet naast storende bronnen zoals kabelbossen, TV's, keukenapparatuur, radio's, speakers, dat soort dingen.

• Rikuge
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-07-2024
Je hebt wel gelijk het is niet de ideale set-up (Router staat boven dus niet gunstig), maar het signaal is de hele tijd sterk en valt opeens op een onverklaarbare manier weg. Ik kan boven (Hoofdpc) nog wel op internet maar beneden valt ie vaak weg of gewoon helemaal uit. :/