Vage fouten m.b.t games/programma's

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:48
Heya,

Sinds de laatste 2 a 3 dagen krijg ik steeds meer problemen mbt tot het uitvoeren van games en programma's.
Zal een paar voorbeelden geven:

1) Paint: Ik maak een printscreen van me scherm en als ik deze dan wil plakken krijg ik de volgende foutmelding:
"Fout bij ophalen van klembordgegevens." "Onvoldoende geheugen of bronnen om de bewerking te voltooien. Sluit enkele programma's af en probeer het opnieuw."

2) Fouten bij spellen:
World of warcraft. Toen het spel nog WEL werkte( :X ) kreeg ik rare bugs mbt graphics, maar nu start het nog niet eens meer op.
"World of Warcraft was unable to start up 3d acceleration. Please make sure DirectX 9.0c is installed and your video drivers are up-to-date."
Screenshot van wow, gebugged:
http://img267.imageshack....rnshot091607181107vh8.jpg

Demo van Stranglehold:
Na dat loadingscreen krijg ik een mooie:
"Out Of Range - 29 Khz 37Hz" error.

Bioshock bij het opstarten:
In bioshock.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. De bekende "niet verzenden foutmelding."

Dit is toch niet erg goed lijkt me.. Zelf wat op onderzoek uitgegaan, en denk wel dat het hardwarematig is. Tempaturen gecontroleerd met speedfan:
http://img301.imageshack.us/img301/7811/tempshi9.jpg
Wat die remote daar inhoud, meh.. Nooit eerder gezien, maar lijkt me ok.

Bij Dxdiag heb ik die direct3d tests proberen uit te voeren, zwart beeld. Ik kan verder niets, hierna ben ik genoodzaakt om de pc overnieuw op te starten dmv een reset.
DirectX opnieuw installeren heeft niets geholpen. Ook mijn videokaart drivers updaten verhelpt het probleem niet.

Voordat ik deze problemen kreeg heb ik niets veranderd aan de setup van mijn pc, of andere programma's geinstalleerd.

Specs:
AMD 3000xp
1gb ram(pc3200)
Geforce 6800GT
Hiervan is niets overgeclocked.

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen aangezien ik er zelf niet meer uitkom. :P

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Verwijderd

even iets heel simpels om mee te beginnen
genoeg vrije schijfruimte ?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je bent een tweaker... heb je ook al gekeken naar de inhoud van de "niet verzenden foutmelding"? Niet verzenden is een keus namelijk, niet de naam van de foutmelding. Mogelijk dat er (te googlen) informatie instaat.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:48
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:23:
even iets heel simpels om mee te beginnen
genoeg vrije schijfruimte ?
2gb op windows partitie, en 7gb op mijn datapartitie... Heeft altijd perfect gewerkt, zelfs met minder. :P
Jester.NL schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:24:
Je bent een tweaker... heb je ook al gekeken naar de inhoud van de "niet verzenden foutmelding"? Niet verzenden is een keus namelijk, niet de naam van de foutmelding. Mogelijk dat er (te googlen) informatie instaat.
Om eerlijk te zijn, eigelijk niet. :P Wat wel het vage is; Als ik reboot(net een keertje gedaan) dan werkt het vlekkeloos. Maar als ik stranglehold demo opstart en DAN 1 van deze dingen probeer, dan begint het gedonder. Die demo ligt dus gewoon te bokken.

Voor nu LIJKT het probleem opgelost, maar nogsteeds kan ik die demo niet spelen. Maar dat moet ik dan voor lief nemen. Het lijkt er op dus dat heel mijn 3d versnelling eruitknalt op dat moment, en gewoon niets meer kan.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character