Goedkope oplossing bass auto.

Pagina: 1
Acties:
  • 607 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Op dit moment heb ik:
-Versterker 4 kanaals 360 watt max.
-2x120 watt hoedeplank speakers incl 2 filters.
-1 subwoofer 10 inch dacht ik.

Alleen zou ik een diepere en hardere bass willen. Het probleem is dat mijn autoradio geen bassuitgang heeft dus zoiezo is de bass al minder.

Ik heb al een aantal bass boxen + versterker gezien, alleen weet ik dus echt niet of ik daarop vooruit ga.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Je wilt dus eigenlijk je subwoofer vervangen?

Money for nothin' and your chicks for free

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-02 12:38
Je hebt neem ik aan je sub op de andere twee uitgangen aangesloten?

Dan is het namelijk een kewstie van afstellen. Ik heb ongeveer hetzelfde en dat gaat prima.

• darkdesign
  • Niet online
olof schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:54:
Je hebt neem ik aan je sub op de andere twee uitgangen aangesloten?

Dan is het namelijk een kewstie van afstellen. Ik heb ongeveer hetzelfde en dat gaat prima.
Ik heb de sub op een appart kanaal gezet, op me versterker kan dan instellen dat die alleen de lage tonen pakt.

Ik wil dus eigenlijk een bass erbij of inderdaad die ene bass vervangen. Alleen weet ik niet of mijn versterker een zwaardere aankan.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-02 12:38
Heb je dan een kanaal ongebruikt? Je kunt ze bruggen (zo heet dat). Hoe je dat doet staat in de handleiding van je versterker.

Verwijderd

Wat is het merk van je versterker?

• darkdesign
  • Niet online
alpine.

Over dat bruggen, dat is op dit moment niet nodig want de sub gaat hard genoeg, ik zou hem met 1 kanaal makkelijk kunnen opblazen denk ik. Of heeft bruggen een ander effect?

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 11:47
darkdesign schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:03:
[...]

alpine.

Over dat bruggen, dat is op dit moment niet nodig want de sub gaat hard genoeg, ik zou hem met 1 kanaal makkelijk kunnen opblazen denk ik. Of heeft bruggen een ander effect?
Ik weet niet hoe het met alpine zit, maar ik ben over het algemeen niet kapot van de bassfilters die op de versterkers zelf zitten.

Ik heb een Ground Zero 900W RMS versterker en als ik daar de filter van gebruik komt er gewoon slechte bass uit, als ik echter de Bass filter van m`n pioneer HU gebruik dan is het al een stuk beter (pasgeleden de HU ook vervangen met een nieuwere pioneer en das was weer een wereld van verschil).

Wat ook een enorm verschil maakt is een gesloten kist of eentje met bassreflex, ik heb express een zware subwoofer gepakt omdat ik een gesloten kist wilde (heeft een lager rendement waardoor de bass minder is)

//edit wat leestekens toegevoegd / veranderd

[ Voor 3% gewijzigd door maddog_rvo op 17-09-2007 16:16 ]

• darkdesign
  • Niet online
Ik vind gewoon dat de bass niet lekker overkomt, en dat komt denk ik door de versterker, want wat ik ook doe het is niet naar me zin.

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Je subwoofer opblazen? Je hebt een amp van 360W max, dus +- 180W RMS. 4 kanaals dus 4x45W RMS vermogen. Zoals ik lees gebruik je slechts 1 kanaal op je woofer, dus 1x45W. Kan me voorstellen dat het niet zo diep gaat. Ik zeg niet dat vermogen er alles over zegt maar het heeft er wel mee te maken. Kijk even in de handleiding van je amp, misschien dat je 2 kanalen kan bruggen en dan op 2ohm spelen. Zo kom je al op 180W op je woofer.
Je bent trouwens erg karig met info, en misschien moet je jezelf iets beter inlezen op sites als 12vhifi.nl

Ook is de behuizing erg belangrijk voor een sub, weet niet of je deze zelf hebt gemaakt of dat je hem incl behuizing hebt gekocht.

*edit* Je bent niet toevallig iDarkDesign van newminiclub? ;X

[ Voor 4% gewijzigd door noks op 17-09-2007 18:30 ]

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Gewoon je headunit vervangen door een degelijke met goede uitgangen (4v-6v).
Doormiddel van de apart sub-out kan je het geluid goed afstellen.
SISO (Shit in = Shit out)

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-02 13:22
Audison Lrx 1.400 die heb ik steken en dat is echt een heel lekkere monoblok.
Daarmee kan je tenminste bas krijgen, enkel wel lekkere spanningsvallen.
Heb er een RockFord HX2 10" sub ( gesloten mdf kist ) op hangen

Verwijderd

noks schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:28:
Je subwoofer opblazen? Je hebt een amp van 360W max, dus +- 180W RMS. 4 kanaals dus 4x45W RMS vermogen. Zoals ik lees gebruik je slechts 1 kanaal op je woofer, dus 1x45W. Kan me voorstellen dat het niet zo diep gaat. Ik zeg niet dat vermogen er alles over zegt maar het heeft er wel mee te maken. Kijk even in de handleiding van je amp, misschien dat je 2 kanalen kan bruggen en dan op 2ohm spelen. Zo kom je al op 180W op je woofer.
Je bent trouwens erg karig met info, en misschien moet je jezelf iets beter inlezen op sites als 12vhifi.nl

Ook is de behuizing erg belangrijk voor een sub, weet niet of je deze zelf hebt gemaakt of dat je hem incl behuizing hebt gekocht.

*edit* Je bent niet toevallig iDarkDesign van newminiclub? ;X
Wattages zeggen niks ;) ik heb klanten die met 100w versterkers 1000 woofers opblazen :P

Wat ik de TS aanraad is om een Necom NE1010.1 air (of vergelijkbaar :p ) kist te nemen ICM een redelijke woofer (Pioneer TSW257D4 / D2 speelt er goed in)
Deze kisten zijn hele goede kisten voor die prijs ( rond de 5 tientjes ) , met een 25mm dik front etc .
hier zijn ze te vinden of bij Ron de vries . (dit zijn allebei identieke basskisten, maar ron laat zijn eigen naampje erop drukken.)

Wat voor een woofer heb je NU trouwens??

TS, ik heb je trouwns op msn toegevoegd,als je een raar email adres ziet ben ik dat :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 20:40 ]

Pagina: 1