Toon posts:

"Domain controller cannot be found", ging eerst wel goed

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste forummers, ik heb al gezocht op internet en enkele wijzigingen geprobeerd maar kom er 1 2 3 niet uit (en ja, het heeft haast helaas). Heeft iemand een gouden tip?

Situatie: hoofdpand en locatie verderop, ligt een 2mb lijn tussen. Het PDC en BDC verhaal is alhier sowieso al een beetje wazig, vandaar dat ik daar weinig over kan zeggen.

Aktie 1: nieuwe XP SP2 machine opgezet, ging op hoofdlokatie goed (aanmelden machine op domein en aanloggen met useraccounts op datzelfde domein). Verhuisd naar de buitenlokatie en daar werd ineens de domeincontroller niet meer gevonden. Lokaal op de machine inloggen en dan gebruik maken van de netwerkfaciliteiten ging goed.

Aktie 2: machine opgezet met een image van 1 jaar oud (daar scheen iets aan aangepast te zijn maar was niet meer bekend wat) en Windows updates gedraaid; zowel op hoofdvestiging alsook op lokatie gingen alle akties goed. Dus door naar...

Aktie 3: machine afgemaakt met de benodigde programmatuur en de laatste Windows updates, op hoofdvestiging ging alles nog steeds goed maar eenmaal op lokatie: no go. Weer het domeincontroller verhaal, lokaal aanmelden op machine prima maar via domein niet. Overigens staan de roaming profiles (van aktie 2) nog op de computer.

Hoe krijg ik dit vandaag/morgen nog aan de praat?

• Kalush
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-03 21:23
staat je dns wel goed?

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 15:01
Inderdaad lijkt op een dns probleempje. De dns server in de ipconfig van je clients moet naar 1 van je domein dns servers staan.

Edit: tikfout.

[ Voor 6% gewijzigd door Sn00pN00b op 17-09-2007 15:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er staan drie DNS servers vermeld. Dit is overigens ook het geval bij de werkstations waarmee het wél goed gaat. Eentje staat er lokaal en twee op de hoofdvestiging, even uit mijn hoofd gezegd ook in die volgorde van aanroepen.

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 15:01
Volgens mij moet het zo zijn dat je eerste dns server in je ipconfig de gegevens van je domein bevat. Zet eens het ipadres van je dc in de hoofdvestiging als primaire dns server op een van de clients en kijk of het dan werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb even gekeken, de PDC is ook WINS Server, Open Directory Master, Workgroup Master Browser en Domain Master Browser.
De server op lokatie is geen WINS Server maar is geregisteerd bij nummer 1, verder is deze machine Open Directory Replica, Domain Member en Workgroup Master Browser.

Naja, morgen verder, bedankt voor de tips zover.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-03 20:51
op het moment dat je een client opstart hij proberen via WINS een LOGONSERVER te vinden, gooi op die ander DC eens wins aan.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Sn00pN00b schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:46:
Inderdaad lijkt op een dns probleempje. De dns server in de ipconfig van je clients moet naar 1 van je domein dns servers staan.

Edit: tikfout.
Als 1 van zijn DC's ook DNS draait! DNS en Domain controllers staan niet automatisch op dezelfde server.

@TS, waar staat die tweede server eigenlijk? Neem op die tweede vestiging, maar dat vermeld je verder niet terwijl je wel haast hebt..

Sorry, in je update(2e bericht) roep je het vlug.."De server op lokatie is geen WINS Server maar is geregisteerd bij nummer 1," Wat bedoel je met geregistreerd?

Als die daar staat kijk eens naar je replicatie en zones. Je machine die je aanmeld staat die ook in die twwede server, zoniet, geen replicatie, dus iets niet goed.

denk trouwens niet dat dit WOS waardig is

[ Voor 21% gewijzigd door Saab op 17-09-2007 17:55 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad staat server 2 op lokatie. Ik zal WINS server daar eens aanzetten en kijken wat er gebeurt.

Wat ik zei met registratie is ook niet meer dan dat, de eerste server weet dan waar nummer 2 is (tbv WINS) dus alles lijkt via nummer 1 te lopen. Die moet het maar wel blijven doen dan ;-)

DNS draait weer op iets heel anders (FreeBSD). En ja, een en ander is niet echt WOS waardig (of wat dan ook), het is een lichtelijke chaos van veel FreeBSD servers die allemaal iets anders doen, enkele Mac OSX Servers (o.a. deze waar ik het over had) en een stapel Win2003 servers die echter voornamelijk funktioneren als applicatie-, database of mailserver. Dan nog twee firewalls die voornamelijk alles dichtgooien en nog wat losse zaken.

't Is wel echt een omgeving waar je aan kunt zien dat het tegelijkertijd door verschillende mensen en bedrijven is opgezet die allemaal hun eigen ding wilden doen. Zoekplaatje, er is ook bijna niks nuttigs gedocumenteerd.
Bedankt voor de tips en het meedenken, ik kan weer wat nieuwe dingen proberen.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:01

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Duidelijk verhaaltje van het ontbreken van WINS.

Je kan ook hetvolgende in je lmhosts zetten.

192.168.1.1 DC01 #PRE #DOM:ONSDOMEINTJE

(Maar dan met de juiste waardes)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Topicstarter

wordt dan in ons geval

172.20.1.12 DC01 #PRE #DOM:HUPPELDEPUP (zonder .nl)

klopt? Morgen ga ik die kant weer op en pas het aan op de clients, ik laat de resultaten weten.

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:42:

wordt dan in ons geval

172.20.1.12 DC01 #PRE #DOM:HUPPELDEPUP (zonder .nl)

klopt? Morgen ga ik die kant weer op en pas het aan op de clients, ik laat de resultaten weten.
Ik weet niet of het klopt ;) Weet niet jullie hostnaam van de domain controller en zijn ip adres en jullie domein naam ;)

Dit moet je trouwens in de lmhosts van je client zetten en dan reboten. Maar verstandiger is om in je DHCP scope een WINS entry op te nemen...

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha bijdehand! Maar bedankt voor het opletten, DC01 wordt dan dus ook wat anders of ik zit er nog tot ik een ons weeg.

Die WINS entry laat ik even over aan de eigenlijke systeembeheerder alhier, alhoewel ik nu al weet wat het antwoord zal zijn: "Neehee, dáár ligt het niet aan..." ..en wij maar zoeken naar omwegen :-(

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 07:50:
...DNS draait weer op iets heel anders (FreeBSD)...
Dan zou'k maar eens doublechecken of daar de service records tbv Active Directory wel beschikbaar zijn

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Tylen

Tylen

Brahiewahiewa schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:47:
[...]
Dan zou'k maar eens doublechecken of daar de service records tbv Active Directory wel beschikbaar zijn
Is geen Active Directory Domein, aangezien hij ook de term BDC noemt in de openingpost.

• mutsje
  • Laatst online: 06-03 10:10

mutsje

Certified Prutser

Tylen schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:02:
[...]

Is geen Active Directory Domein, aangezien hij ook de term BDC noemt in de openingpost.
Dat wil helaas niets zeggen over het operating system van de topic starter. 80% van de beheerders gebruikt bij Win2k en Win2k3 nog steeds de term PDC/BDC.

Aan TS: Graag OS vermelden van je domain controllers :) is dat ook weer uit de wereld.

Staan uberhaupt je WINS servers wel vermeld bij je client, of stuurd DNS je door naar de juiste WINS server. Heb je je LMHOSTS file al aangepast en werkt dat (ping op naam naar de domain controller)

• Tylen

Tylen

mutsje schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:00:
[...]

Dat wil helaas niets zeggen over het operating system van de topic starter. 80% van de beheerders gebruikt bij Win2k en Win2k3 nog steeds de term PDC/BDC.

Aan TS: Graag OS vermelden van je domain controllers :) is dat ook weer uit de wereld.

Staan uberhaupt je WINS servers wel vermeld bij je client, of stuurd DNS je door naar de juiste WINS server. Heb je je LMHOSTS file al aangepast en werkt dat (ping op naam naar de domain controller)
Daar heb je gelijk in. Maar ik ga ervanuit dat de TS weet dat BDC uit het NT4 tijdperk komt aangezien deze post in PNS staat ;)

Als het een >2K domein is dan is het weer een DNS probleem :9

Verwijderd

Topicstarter
De domaincontroller annex Open Directory Master draait op een XServe onder OS X 10.3 Server. De aanwezige Win2003 servers zijn alleen maar mail- of applcatieservers. DNS draait weer onder FreeBSD.

En ja, ik stam nog uit de NT4 tijd, althans daar ben ik mee begonnen :-)

Overigens ga ik vandaag de boel proberen te fixen, keep you posted en bedankt wederom voor alle input!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:17:
De domaincontroller annex Open Directory Master draait op een XServe onder OS X 10.3 Server...
Dûh, misschien moet je dan eens beginnen met het installeren van de Open Directory client software op de XP machine

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Maar op de hoofdlokatie werkt alles prima (nou ja, dit gedeelte dan) dus wat ik met een OD client moet wanneer ik op lokatie zit? Maar ik zou het kunnen proberen wanneer niets anders een oplossing geeft.

Tot nu toe heb ik alle bekende zaken even met de hand ingesteld (IP nummer enzo), daarna als extra DNS het IP van de DC op de hoofdlokatie ingevoerd, de LMhosts aangepast (alhoewel het pingen op naam ook goed gaat zonder dat), op de server op lokatie WINS aangezet (en als eerste WINS server opgenomen in de properties). Dit alles stuk voor stuk of tegelijkertijd.
Ik blijf echter de errormelding houden bij het inloggen met een account op het domein.

Het idiote is dat de bestaande machines alhier geen problemen geven op dat vlak. De machine die ik nu gebruik eerst ook niet maar na installatie van CAD software ineens wel. Dat heb ik ook nagevraagd en daardoor zou er niets aan netwerkinstellingen beinvloed moeten zijn.

Wat nog een ander gegeven is: een maand of 2 geleden zijn de admin wachtwoorden veranderd, maar niet overal. Hierna hebben we al veel gezeik gehad (op de hoofdvestiging) met PC's die ineens niet meer konden printen (via printserver), nieuw aangemaakte accounts die minder rechten blijken te hebben dan die al bestonden etcetera. Maar misschien staat dit er los van want ik kan normaal internetten, mailen, bij de fileservers komen maar ALLEEN wanneer ik eerst lokaal inlog op de machine (wat ik dus niet wil) en daarna een beetje op het netwerk ga rondboeren.

Ik ga nu eerst dan maar alles weer op IP via DHCP zetten en de aanpassing uit de lmhosts file halen en dan maar 's op snor naar een OD client zoals voorgaande poster suggereerde.

Verwijderd

Topicstarter
Pfff, heb mezelf even bijgelezen en OD client installers zijn alleen nodig voor W95 en W98 machines?

Verwijderd

Topicstarter
Nou helaas, alle pogingen vandaag hebben geen resultaat gehad. Het fijne is dat de systeembeheerder alleen maar roept 'nee, dáár kan het niet aan liggen...' ofwel spit de client maar door voor de honderdste keer. Terwijl die het op de hoofdlokatie wel goed doet. Hij's fijn......

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Aan de hand van errors in je eventlog moet je echt wel kunnen vinden waar het misgaat.
Het lijtk me toch een netwerk issue, gezien je op lokatie de domaincontroller wel kunt vinden en extern niet.
Doe eens een nslookup richting je domaincontroller. Als die wel werkt, dan eens kijken of er poorten dicht staan op een eventuele router.
Kijk ook ff of het nodig is om je MTU size omlaag te zetten (je hebt immers een "slow link"), naar 1400.

Ook kan het zijn dat de icmp ping geblokt wordt.

B.t.w. gebruiken van externe DNS servers kan allemaal issues opleveren. Gebruik alleen de DNS die bij je op lokatie staat.

Check ff of je eventid1000 met source userenv hebt, dan is dat waarschijnlijk je issue.

[ Voor 36% gewijzigd door KillerAce_NL op 20-09-2007 17:21 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

wat als je hem uit het domein gooit en hem er opnieuw in het domein wil brengen op je tweede locatie

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik vanmiddag nog proberen. Ik ga erheen met de oorspronkelijke machine die het in kale XP uitvoering wel deed. Eerlijk gezegd vind ik het idioterie, de machines die ik 1 op 1 van dat image heb voorzien doen het er nu niet (ook niet na een new sid) dus waarom zou de originele het wel (nog) doen? Maar goed, onze systeembeheerder doet geloof ik alles om er maar zelf niet aan te hoeven sleutelen en ik ga mijn vingers er niet aan branden ;-)

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:38:
Dat ga ik vanmiddag nog proberen. Ik ga erheen met de oorspronkelijke machine die het in kale XP uitvoering wel deed. Eerlijk gezegd vind ik het idioterie, de machines die ik 1 op 1 van dat image heb voorzien doen het er nu niet (ook niet na een new sid) dus waarom zou de originele het wel (nog) doen? Maar goed, onze systeembeheerder doet geloof ik alles om er maar zelf niet aan te hoeven sleutelen en ik ga mijn vingers er niet aan branden ;-)
Als je een machine kloont en je draait newsid (wat overigens not supported is by microsoft) dan moet je hem wel opnieuw aanmaken in het domein.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de kopie machines eerst gekloond, toen een rename gedaan (terwijl die gewoon in het domein bleef) en dat alles nog op de hoofdvestiging. Daar ging alles goed. Zou op lokatie toch gewoon moeten werken?

In elk geval zal ik vanmiddag zo'n kloonmachine ook even van het domein afhalen en opnieuw lid maken (na newsid), kijken of dat gaat.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Prettyblue. hangt die orginele machine die je gebruikt om te klonen in het domain of niet? Ik heb er slechte ervaringen mee om domain werkstaions te clonen(ook met newsid). Haal 'm er eens uit en cloon daarna pas.
Als je dns trouwens goed werkt, moet je ook op die andere vestiging een machine in het domain kunnen hangen.
Ik ken OSx domain controllers niet maar krijg je geen foutmeldingen in je DNS?

[ Voor 11% gewijzigd door Saab op 26-09-2007 02:01 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Pagina: 1