Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VC++2005]WinSxS issues

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al eens eerder heb verteld zit ik in het ontwikkelteam van MapWindow Open Source GIS (www.mapwindow.org)
Ikzelf houd me meer bezig met promotie, bug reports, forum moderating en enhancement requests. Maar anderen zijn druk met de nieuwe versie die geheel in .NET wordt geschreven en meer een suite is. Er zal een desktop versie zijn, maar ook een webgis oplossing en een mobile versie.

Momenteel zijn er wat problemen met het maken van een juiste installer voor de webgis versie, omdat het erg lastig is om uit te zoeken welke dependent files er mee moeten.

Ik zal hier de originele vraag/opmerking posten:
Basically, with Visual C++ 2005, Microsoft has gone back to having a single common DLL file used by all applications; these can be located in something like the old "system32" directory (except it's now Windows\WinSxS). These are DLL files which are accompanied by a DLL manifest. In theory, you can place the SxS files "side by side" with the executable and it will take preference, but that doesn't seem too reliable. That's basically the problem -- getting all of the dependent SxS files.
Is hier iemand die tegen dezelfde problemen is aangelopen en er een oplossing voor weer?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:54

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ben ik nu Captain Obvious als ik zeg dat je toch gewoon de manifest van de executable uit kunt lezen en daar de dependencies uit kunt halen?

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 17-09-2007 15:58 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

je compiler maakt een xxx.exe.manifest file in the build directory (standaard in elk geval), welke je linker daarna in je uiteindelijke exe inbouwt.

die .exe.manifest file is gewoon een tekst bestand waar in staat welke SxS assemblies die .exe nodig heeft om te draaien.

ik zou me meer zorgen maken om de juiste SxS-assemblies te vinden en in een installer te bouwen... dat is moeilijker :P

-niks-

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:54

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Och, dat staat nog best redelijk uitgelegd in de MSDN :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.