Toon posts:

lawaaierige DVD-lezer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HTPC-systeem gebouwd en zou nu uiteraard graag DVD's bekijken via pc.

Het DVD-ROM station maakt bij het lezen van een DVD film echter veel lawaai, ik weet ondertussen dat de DVD-lezer sneller draait dan nodig voor dvd films. Hoe kan ik deze snelheid nu aanpassen en op welke snelheid moet deze draaien voor films.

Nero zou een tool daarvoor hebben 'Drivespeed', maar aangezien ik Nero nergens anders voor nodig heb lijkt het een beetje stom om het volledige pakket te moeten aankopen.

Heeft er iemand hier een alternatief/oplossing voor :?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-02 21:32

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

CD-bremse

En zet hem op 2 speed of iets dergelijks :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:05:
Nero zou een tool daarvoor hebben 'Drivespeed', maar aangezien ik Nero nergens anders voor nodig heb lijkt het een beetje stom om het volledige pakket te moeten aankopen.
Nero DriveSpeed is freeware, je kunt het gewoon gratis downloaden van cdspeed2000.com :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks guys,

Ik had al eens een keertje dvd-speed van de Nero toolkit gedownload, maar toen miste hij een bepaald bestand waardoor ik het programmaatje niet kon gebruiken.

M.a.w. moet je sowieso niet eerst nero geïnstalleerd hebben om gebruik te kunnen maken van de toolkits, freeware of niet? :?

Verwijderd

Volgens mij zijn die tools zogenaamde 'add ons' voor Nero.
Dus je moet eerst Nero hebben om de rest te kunnen gebruiken als soort van uitbreiding van Nero :)

• Twister336
  • Niet online
Nee hoor, die tools zijn volledig apart te gebruiken. Bij oudere versies had je wel een ASPI manager nodig maar dat is nu niet meer zo.
Ik gebruik DriveSpeed probleemloos op mijn HTPC zonder Nero. :)

Verwijderd

Topicstarter
Twister336 kan je even uitleggen hoe dit juist werkt.

Er is wel een link naar een manual, waaruit blijkt dat dit programmaatje vooral bedoeld is om de driver te testen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb NERo CD/DVD speed gedownload en geïnstalleerd, dit werkt maar blijkt toch vooral een benchmark tooltje te zijn.

Ik heb ook NeroDriveSpeed 3,00 gedownload maar dit werkt niet, ik krijg bij het openen de melding; 'Kan WNASPI32.DLL nieet initialiseren' |:(

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Dit gaat niet werken omdat je alleen van een brander de snelheid kan wijzigen.

Wat je wel kunt doen is je firmware wijzigen, dwz dus de firmware wijzigen zodat je bepaald dat een bepaalde dvd niet sneller kan draaien.
Hiervoor moet je een firmware hacken en de waardes wijzigen, bij een liteon kun je dit gemakkelijk.

Zoek eens op www.cdfreaks.com zie forum.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

jan99999 schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:43:
Dit gaat niet werken omdat je alleen van een brander de snelheid kan wijzigen.
Het CD-bremse wat ik noem werkt hier thuis met alle optische drives, ook niet-branders. Dan hoef je echt niks met firmware te gaan doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 17-09-2007 20:36 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Twister336
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:12:
Ik heb NERo CD/DVD speed gedownload en geïnstalleerd, dit werkt maar blijkt toch vooral een benchmark tooltje te zijn.

Ik heb ook NeroDriveSpeed 3,00 gedownload maar dit werkt niet, ik krijg bij het openen de melding; 'Kan WNASPI32.DLL nieet initialiseren' |:(
Gewoon dit bestand downloaden en naar de DriveSpeed folder kopieren.

Verwijderd

Topicstarter
Twister336 _/-\o_

Het werkt nu inderdaad, ik had hem al aan de praat gekregen door hem als administrator uit te voeren. Helaas herkende hij m'n dvd-drive niet, nu wel dus d:)b

Verwijderd

Topicstarter
Twister336, nog één ding.

Wat is nu de ideale snelheid om dvd film's af te spelen :?

• Twister336
  • Niet online
2x of 4x (trager kan haperingen veroorzaken, sneller = lawaai)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:23:
Prachtig, ik gaf je meteen een programma en de in te stellen snelheid maar dat negeer je ofzo? :P

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-02 21:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Gizz schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:05:
[...]

Prachtig, ik gaf je meteen een programma en de in te stellen snelheid maar dat negeer je ofzo? :P
Zie ik steeds vaker gebeuren op GoT.. :P
Misschien heeft ie wel iets tegen Duitse progsels... ik vind CDbremse heerlijk werken (op laptop). Gebruik het al jaren..
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:23:
Twister336, nog één ding.

DVD-Video = 2x
DivX/XviD = 2x

Bestanden met een hogere bitrate kunnen 4/6x vereisen (bv. een 720P film).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil iedereen bedanken voor het goede advies :*)

Ik gaf gewoon de voorkeur aan NeroDriveSpeed boven cdbremse en aangezien Twister336 wist hoe en wat ik moest doen om dit progje aan de praat te krijgen heb ik zijn raad verder opgevolgd.

Verwijderd

ik ga cd-bremse eens testen.. ik heb nog een hoop oude zelfgebrande cd's die door krasjes en ouderdom niet meer te lezen zijn op de nieuwere drives. dus ik denk dat ik in 1 vd pc's een oude cd-romspeler plaats ( 24 speed ) en dan de snelheid omlaag breng, wie weet worden ze dan nog leesbaar en kan ik er nog wat vanaf kopieren...

• EvilMeBe
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02 11:07
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:42:
ik ga cd-bremse eens testen.. ik heb nog een hoop oude zelfgebrande cd's die door krasjes en ouderdom niet meer te lezen zijn op de nieuwere drives. dus ik denk dat ik in 1 vd pc's een oude cd-romspeler plaats ( 24 speed ) en dan de snelheid omlaag breng, wie weet worden ze dan nog leesbaar en kan ik er nog wat vanaf kopieren...
offtopic:
Misschien heb je het al geprobeerd en misschien niet, maar om je wat moeite te besparen; er zijn programma's waarmee je alsnog data kan lezen van bekraste cd's en dergelijke..
http://www.google.nl/sear...ched+cd&btnG=Zoeken&meta=

Verwijderd

Bedankt voor de tip ! enneh, belangrijke data is het niet hoor, maar er zullen wel hier en daar nog oude foto's tussen staan enz.. altijd grappig om eens te kijken of ik dat nog tevoorschijn kan halen..

m.v.g
Martin
Pagina: 1