Vals spelen met de poll

Pagina: 1
Acties:
  • 453 views sinds 30-01-2008

• Darkprince1234
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-08-2021
Ik zou graag even willen opmerken dat valsspelen met de poll op de frontpage wel heel erg eenvoudig gaat, er wordt niet eens gecontroleerd of je als geregistreerde zijnde niet al eens je antwoord hebt gegeven.

Het is heel simpel, stem op een poll, ga naar de reacties (linkje eronder), druk op vorige (in je browser) en vul de poll opnieuw in. Und voila weer een stem erbij.

That it. Misschien wel iets te simpel om eerlijk te zijn. Toch? 8)7

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mijn eerste vraag is:"Who cares?"

Ik weet namelijk niet welke waarde je aan een poll hecht, maar meer dan 'enige indruk omtrent' zou dat toch niet mogen zijn. poll kan ingevuld worden via schoolcomputers enzo...

• Darkprince1234
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-08-2021
ecteinascidin schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:58:
Mijn eerste vraag is:"Who cares?"

Ik weet namelijk niet welke waarde je aan een poll hecht, maar meer dan 'enige indruk omtrent' zou dat toch niet mogen zijn. poll kan ingevuld worden via schoolcomputers enzo...
Ik vindt dat dan toch wel een ongenuanceerd antwoord 'Who Cares?'

'enige indruk omtrent' zou het moeten zijn ja, niet een valse weergave van de werkelijkheid zoals nu mogelijk is.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als dat tweede je goede antwoord is, denk dan maar zo dat de valsspelers ook misschien in beide kampen gevonden kunnen worden. Dus als die door 100 betrouwbare mensen ingevuld wordt of door 100 totale valsspelers, de verhoudingen tussen beide zullen hetzelfde zijn. :) Zelfcorrigerende statistiek FTW

"Ik vindt" noem ik trouwens ook nogal ongenuanceerd :+

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:40

Zerora

Ik Henk 'm!

Als er al zo'n antwoord gegeven wordt, waarom zijn dan uberhaupt nog polls op de frontpage??
Dan is dat ook gewoon nutteloos.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:39

crisp

Devver

Pixelated

Doordat we ook anonieme stemmers en stemmers die achter een (bedrijfs)proxy zitten niet willen uitsluiten is een volledige waterdichte check of iemand al gestemd heeft al niet mogelijk. Voor ingelogde gebruikers zouden we inderdaad wel een tabel kunnen bijhouden, maar da's een hoop redelijk nutteloze data voor zoiets onbelangrijks als een poll.

Normaliter wordt er wel nog een cookie geplaatst dat je op een bepaalde poll gestemt hebt, maar blijkbaar accepteer jij die cookie niet of trekt je browser de frontpage uit z'n cache bij het bezigen van de back-toets.

Mijn hierbij genuanceerde antwoord is ook "Who Cares?" ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Hmmm, misschien ten overvloede hoor ... maar ik zie helemaal geen poll op de fp ?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Overigens zijn er op de FP zo veel stemmen dat als je 10x iets anders stemt het amper opgemerkt wordt in de pol, dus ermee frauderen heeft dan ook weinig zin imho. :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

crisp schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:06:
Mijn hierbij genuanceerde antwoord is ook "Who Cares?" ;)
Er zijn genoeg die het wel boeit, getuige alleen al dit topic ;)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Erkens schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:07:
[...]

Er zijn genoeg die het wel boeit, getuige alleen al dit topic ;)
Dat iets weinig belangrijk is wil niet zeggen dat het wel leuk is ;)

Intentionally left blank

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:07

Jimbolino

troep.com

Waarom zou je anonieme gebruikers eigenlijk willen laten stemmen?
Ze kunnen toch ook niet reageren op een bericht?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Jimbolino schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:26:
Waarom zou je anonieme gebruikers eigenlijk willen laten stemmen?
Ze kunnen toch ook niet reageren op een bericht?
Dat geeft gewoon een betere indicatie van de mening van *alle* bezoekers van Tweakers.net dan enkel die van de 'die-hards' (degenen met een account)

Intentionally left blank

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-02 16:54
Dit is een zeer oud topic, maar er is blijkbaar nog geen reden geweest om het te sluiten.
Ik maak er dan ook graag gebruik van om mijn mening te geven. Gelijk om na zo lange tijd de meningen van de devvers te horen, deze kunnen namelijk veranderd zijn.
  • Ik zou graag de mogelijkheid hebben om na een gecrashte cookie toch de status van de poll te zien, want pas na een tijdje heb je een duidelijk beeld van de uitslag. De FP is tenslotte de pagina die nieuwtjes en updates voorschoteld, dus ook graag de updates van de poll. Bovendien bekijkt het gros van de tweakers de FP op tenminste 2 locaties denk ik. (thuis en werk)
  • Het opslaan van de keuzes voor een gebruiker hoeft alleen maar plaats te vinden op het moment dat de poll op de FP staat en er gestemd kan worden. Dus de tabel in de db zal nooit groot worden. Op het moment dat er niet meer op de poll gestemd kan worden is het bijhouden van de users nutteloos.
Ik hoop dat meer mensen hun mening laten horen dan in 2007, want zonder stemmen krijgen we de devvers niet van de bank :Y)

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topics gaan in Geachte Redactie alleen op slot als ze ontsporen of als ze overbodig zijn. Dat wil niet zeggen dat het veel nut heeft om door te discussiëren - we nemen de polls niet serieus, we vinden ze wel leuk, we gaan d'r lekker mee door, en iedereen die ze verwart met wetenschappelijk onderzoek heeft een gaatje in zijn hoofd :) Het beveiligen tegen 'misbruik' heeft dan ook alleen nut voor mensen die de poll serieuzer nemen dan hij is, en zodra we daar dus serieus werk van maken zijn we wmb niet meer geschikt om polls online te zetten 8)

Om je vragen te beantwoorden:
• De uitslagen kan je overigens bekijken door op de polltitle te klikken en een overzicht van polls krijg je als je op het woord poll klikt. Zowat de hele fp is aanklikbaar, speel d'r eens mee ;)
• Het opslaan van de stemmers in een database is om eerder genoemde redenen (anonieme users zijn welkom en die zitten nogal 'ns achter een proxy) zinloos. Of dat een kleine of een grote tabel oplevert maakt niks uit; de hele exercitie zou per definitie functioneel loos zijn :)

De kick en de daarbij behorende verwachte discussie zijn wat mij betreft verder overbodig: de devvers hebben echt wel wat beters te doen dan hier 'nee' te roepen en daar blijft het toch bij, dus ik hang hier een slot aan :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.