Toon posts:

digital out van M-audio 192 niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben nieuw hier, maar lees veel waardevolle informatie over geluidskaarten.
Daarom dat ik mijn probleem hier ook post.

Ik heb net een nieuwe (tweede hands) M-audio 192, de kaart doet het prima via de analoog uit. Ik wil de kaart echter ook testen aan mijn Philips DCC 730 (die gebruik ik als DAC). Ik krijg echter geen digitaal signaal uit de m-audio. Ik heb nu de DCC via een RCA 75 ohm kabal gekoppeld zitten aan de digitaal in van de 730.
De DCC doet het nog gewoon, dat is al getest. En met een minidiscd deck ontvang ik ook geen signaal, het moet dus aan de geluidskaart liggen.
Wat moet ik instellen of wat kan er fout gaan?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Samplerate goed staan (44.1 Khz)?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik, zijn er nog andere belangrijke instellingen, misschien ergens anders in de computer?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

je moet in de m audio software die in / uitgangen activeren en toewijzen. Lees de handleiding maar eens goed door dan komt het vast goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat toewijzen gaat niet. Een hele boel zaken staan inactief en uit de zeer spaarzame handleiding wordt ik niet veel wijzer.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

zorg in ieder geval dat je in / output niet door elkaar haalt en kijk even hoe je mixer instellingen staan. volgens mij moet je onder patchbay de monitor nemen als je input daar ook op staat. heb dezelfde card maar gebruik hem alleen analoog op het moment. Gewoon bij het begin starten en uitproberen.

heb je gezien dat de tulp connectors in en out gelabeld zijn ? je moet dus out hebben....

en trouwens op pagina 29 staat precies omschreven wat je moet doen in jou situatie

[ Voor 22% gewijzigd door Ray op 17-09-2007 22:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm pagina 29? Misschien heb ik dan niet de volledige handleiding. Ik zal nog eens zoeken. Bedankt voor de tip.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de zaak draaiende.
Ik heb de drivers van windows ververst.
Nu kan ik gewoon schakelen.
Pagina: 1