Toon posts:

[Vista] Vreemde schijfopruiming

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag dacht ik: laat ik mijn schijven eens opruimen. Nou, Vista's schijfopruiming kan er wat van!! Ik heb:
2 x Hitachi Deskstar T7K500, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
2 x Samsung SpinPoint P80, 80 GB, 7200 RPM, 8 MB, SATA II

Verder Intel Q6600 + Nvidia 8500GT + 2GB Team TXDD2048M1066HC5DC-D geheugen + GigaByte GA-P35-DS3 + Vista x32.

Ik heb de schijfopruiming gestart, 1e Hitachi (d:) stond voor 689 GB!!!! aan Foutrapportage bestanden op. Zelf heb ik er voor de helf data op staan, ong 280 GB. Opruimen dacht ik en leeg was de schijf.
Met de 2e Hitachi (e:) precies hetzelfde verhaal. Alle data volledig gewist!!!

Heeft iemand hier ervaring met deze grondige manier van schijfopruimen?

Verwijderd

Andere alternatief als voorbeeld is Handy Recovery in tegenstelling tot minder goede alternatieven als Recuva.

[ Voor 163% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2016 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
:) Nee, misschien Vista zelf wel. Maar ik vind 't vreemd dat ik op een schijf van 500 GB, 689 GB aan schijfruimte kan vrijmaken. Nu ze leeg zijn heb ik toch echt niet meer dan 468 GB ruimte.

Verwijderd

Je kunt het i.i.g. proberen terug te krijgen m.b.v. GetDataBack als lang je niks nieuws op schijven weg schrijft.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2016 12:51 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zet alsnog even het OS in de topictitel ( per de Windows Clients - Policy ), maar als je dat volgende keer zelf zou willen doen, dan graag ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
@alt-92: sorry, hoop er volgende keer aan te denken. Bedankt voor het wijzigen.

De data is op dit moment niet het belangrijkste, die heb ik allemaal nog. Is alleen maar 12 uur kopieeren tussen verschillende pc's :(

Heb hier screenshots van mijn C: & D: drive:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/c.assemvanhaaften/SchijfC.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/c.assemvanhaaften/SchijfD.jpg

Ben nu druk bezig met belangrijke data te backuppen want ik vertrouw het nu helemaal niet meer. Want de D: schijf heb ik de afgelopen 6 uur weer gevuld met data en als ik nu weer een opruiming ga houden weet ik het resultaat bij voorbaat al... |:(
Pagina: 1