Toon posts:

peer to peer en windows 2000 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een peer to peer verbinding gemaakt ik kan alle win-xp pc's pingen en benaderen behalve
de windows 2000 server.
wie weet waarom?
alvast mijn dank.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:35

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Post even alle andere parameters die nodig zijn om je probleem te kunnen analyseren.
IP nummers en modellen van routers, switches ... e.d. ... Tweakers hebben doorgaans geen glazen bol.
Schrijf er dan gelijk even bij wat je al hebt geprobeerd en wat dat opleverde.

Neem vóór je dat post dit even door:
FAQ - Netwerken
en dit ook:
Policy - Netwerken
En gebruik dan eerst even de search of je niet toevallig iemand treft met een soortgelijk probleem, waarvan de oplossing misschien al in dat topic staat.

@hieronder:
't is niet genoeg hoor... Als jij geholpen wilt worden zal je er zelf iets meer aan moeten doen.

[ Voor 59% gewijzigd door remco_k op 17-09-2007 14:45 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
aan een kant heb ik een zyxel router 661 en een windows-xp machine en aan de andere kant heb ik ook een zyxel-661 router en netwerk van pc's win-xp en server2000.
de vpn tunnel is gemaakt en hij doet het . ik de win-xp pc benaderen maar met de win2000 server kan ik niet pingen aan de andre kant e de win2000 server kan ook niet gepingd worden. firawall is uitgeschakeld aan de beide kanten.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:25:
ik heb een peer to peer verbinding gemaakt ik kan alle win-xp pc's pingen en benaderen behalve
de windows 2000 server.
wie weet waarom?
alvast mijn dank.
Om dat zijn ene pootje even lang is..

Kom op zeg, wat denk je nu, dat wij kunnen toveren :?
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:34:
aan een kant heb ik een zyxel router 661 en een windows-xp machine en aan de andere kant heb ik ook een zyxel-661 router en netwerk van pc's win-xp en server2000.
de vpn tunnel is gemaakt en hij doet het . ik de win-xp pc benaderen maar met de win2000 server kan ik niet pingen aan de andre kant e de win2000 server kan ook niet gepingd worden. firawall is uitgeschakeld aan de beide kanten.
Heeft die W2k Server wel het juiste IP adres als Default Gateway (aka het IP van je router)
Kan de W2k server de router wel pingen ?

Iets wat meer informatie zou geen kwaad kunnen.. Dit is gewoon gokken nu.

Verwijderd

Topicstarter
de gateway is goed ingesteld, en de server kan wel de router pinggen die aan zijn kant staat maar niet de router aan de andre kant.

alles lijkt goed behalve de server (W2k) die niet kan pingen en gepingd worden via de gemaakte tunnel.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:35

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:15:
de gateway is goed ingesteld, en de server kan wel de router pinggen die aan zijn kant staat maar niet de router aan de andre kant.

alles lijkt goed behalve de server (W2k) die niet kan pingen en gepingd worden via de gemaakte tunnel.
Dit meen je toch niet serieus?
Er word 2x doelgericht om echte informatie gevraagd en 2x geef je (sorry voor de woorden) werkelijk waardeloze informatie terug.
Je geeft gewoonweg een ontwijkend antwoord.

Aan 'de gateway is goed ingesteld' hebben wij niets, wij willen IP nummers, subnets en andere configs zien. Want misschien heb je ongelijk.
Post dus gewoon de complete configuratie en setup van het netwerk, liefst nog met tekening ook.
Wat je nu aan info geeft raakt kant noch wal en zonder meer info zal je in dit topic het antwoord niet gaan vinden op je vraag.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Heren
hier heb ik de oplossing gevonden.
http://expertanswercenter...,sid63_gci1082821,00.html
het gaat om een keiharde routering te geven.
"route -p add <vpn network> mask 255.255.255.0 <vpn router ip"
bedankt voor jullie reactie's en sorry voor de weinge informatie die ik gegeven heb , hat komt door de haast.
volgende keer beter.
Pagina: 1