Zit nu al uren te prutsen op het volgende:
Ik heb in excel een lijst met stemresultaten over stellingen (=likelihood & impact van iets), nou wil ik in een matrix het aantal keer laten zien dat een combinatie voorkomt.
Ter verduidelijking, stel jezelf de volgende input velden voor in excel:
Op basis hiervan wil ik dan in een matrix de volgende resultaten:
Ik hoop dat dit een duidelijk beeld geeft. Zit nu al tijden te prutsen met (combinaties van) countif, sumif, and, or & weetikveel functies, maar ik kom geen stap verder. Google op termen als impact, likelihood, array en matrix geven ook niet echt hulp. Iemand suggesties?
Ik heb in excel een lijst met stemresultaten over stellingen (=likelihood & impact van iets), nou wil ik in een matrix het aantal keer laten zien dat een combinatie voorkomt.
Ter verduidelijking, stel jezelf de volgende input velden voor in excel:
code:
1
2
3
4
| . Impact Likelihood Voter1 2 4 Voter2 2 4 Voter3 3 3 |
Op basis hiervan wil ik dan in een matrix de volgende resultaten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Impact 5 4 3 1 2 2 1 .1 2 3 4 5 likelihood |
Ik hoop dat dit een duidelijk beeld geeft. Zit nu al tijden te prutsen met (combinaties van) countif, sumif, and, or & weetikveel functies, maar ik kom geen stap verder. Google op termen als impact, likelihood, array en matrix geven ook niet echt hulp. Iemand suggesties?
edit:
crap, zie nu dat ik een hele lompe topictitel heb staan.... kan modje misschien titel veranderen in "[Excel 2002] stemcombinaties in matrix" o.i.d.?
crap, zie nu dat ik een hele lompe topictitel heb staan.... kan modje misschien titel veranderen in "[Excel 2002] stemcombinaties in matrix" o.i.d.?
[ Voor 9% gewijzigd door Seraphin op 17-09-2007 14:19 ]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.