[Excel 2002]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:28
Zit nu al uren te prutsen op het volgende:

Ik heb in excel een lijst met stemresultaten over stellingen (=likelihood & impact van iets), nou wil ik in een matrix het aantal keer laten zien dat een combinatie voorkomt.

Ter verduidelijking, stel jezelf de volgende input velden voor in excel:
code:
1
2
3
4
.       Impact Likelihood
Voter1    2      4
Voter2    2      4
Voter3    3      3

Op basis hiervan wil ik dan in een matrix de volgende resultaten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Impact
5
4
3    1
2      2
1
.1 2 3 4 5 likelihood

Ik hoop dat dit een duidelijk beeld geeft. Zit nu al tijden te prutsen met (combinaties van) countif, sumif, and, or & weetikveel functies, maar ik kom geen stap verder. Google op termen als impact, likelihood, array en matrix geven ook niet echt hulp. Iemand suggesties?

edit:
crap, zie nu dat ik een hele lompe topictitel heb staan.... kan modje misschien titel veranderen in "[Excel 2002] stemcombinaties in matrix" o.i.d.? :P

[ Voor 9% gewijzigd door Seraphin op 17-09-2007 14:19 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:19
Kijk eens naar de draaitabel (pivottable in het Engels). Die doet precies wat je wilt. Zit ergens in je data-menu. Wel even die punt linksboven veranderen door een degelijk kop, anders loopt het geheel ergens vast, vermoed ik.

[ Voor 46% gewijzigd door onkl op 17-09-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:28
ROFL helemaal niet aan gedacht een pivottable te gebruiken..... had het in 2 minuten gefixed.. :D :+

THX m8 _/-\o_

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.