Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Microsoft Next Generation Trainee

Pagina: 1
Acties:
  • 583 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers, ik heb sinds vorig jaar een afgeronde HBO opleiding "Communicatie & Multimedia Design" en zit te dubben wat ik nou wil gaan doen. De opleiding was heel breed georiënteerd, net zoals ik. Ik heb niet iets bepaalds wat ik persé zou willen gaan doen. In ieder geval niet in-depth programmeren en designen, maar meer een beetje in de richting van consultant, user interface & experience design.

Nu lijkt me een trainee wel wat, omdat je lerendewijs kan zien wat je wilt.

Na wat rondgekeken te hebben kwam ik bij het Microsoft Next Generation terecht.
Dit is een trainee van twee jaar tot... ja tot wat? Rond deze hele trainee hangt een waas van onduidelijkheid. Er wordt bijna geen informatie over gegeven, ook niet te vinden op de speciale blog.
Als je het interessant lijkt moet gewoon maar ff soliciteren :?
Nou voordat ik dat zou doen, zou ik toch echt wat basis informatie willen weten zoals:
- Waar volg je de trainee?
- Is het zeker dat je verder kan bij Microsoft na het succesvol voltooien van de trainee?
- Verdien je wat onder doen van de trainee?

Iemand ervaring hiermee, of mensen kennende die dit doen of gedaan hebben?

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 13:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Het derde jaar staat in het teken van je promotie tot associate consultant <== dat is dus wat je wordt :P,en ik gok dat ze je meer vertellen als je solliciteerd (of contact opneemt) ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Topicstarter
mrsar schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 08:12:
Het derde jaar staat in het teken van je promotie tot associate consultant <== dat is dus wat je wordt :P,en ik gok dat ze je meer vertellen als je solliciteerd (of contact opneemt) ;)
Jaja, maar dat is ook nog erg breed he. Ik snap wel dat je tijdens het traject verschillende kanten op kan, maar ik wil wel weten of de consultant functie bijvoorbeeld ten alle tijden van technische aard (programmeren) is. Of dat je echt een hele andere richting in kan slaan zoals research of marketing.

Ik heb MS gemaild, maar wel gewoon via de standaard support contact page. Er stond geen specifiek contactadres bij de vacature. Volgens mij is het juist de bedoeling om alles een beetje vaag te houden zodat je eigenlijk altijd een afspraak moet maken bij interesse :)

Verwijderd

Topicstarter
LOL, ze hebben dus de link teruggemailt waarmee je solliciteerd :?

Goed beetje "hard to get" dus. Dan gaan we maar solliciteren he ;)

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Als ik het zo lees wordt je opgeleid tot Technology Consultant. Afhankelijk van de keuzes die je maakt zal je dan waarschijnlijk Dynamics consultant worden of Sharepoint consultant of Micration consultant of, ...

Het is geen Management Traineeship, dus je zal wel aan de technische kant terechtkomen.

Dat is in ieder geval wat ik opmaak uit de uitleg op de website.

Verwijderd

Topicstarter
mr_obb schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:03:
Het is geen Management Traineeship, dus je zal wel aan de technische kant terechtkomen.

Dat is in ieder geval wat ik opmaak uit de uitleg op de website.
Nee klopt (daar is overigens wel een aparte trainee voor).
Techniek is geen probleem, zolang het maar geen in-depth scripting is (a la .NET programming etc.). Mijn opleiding is ook officieel een technische opleiding, maar je hebt techniek en je hebt techniek.
Je hebt techniek a la informatica en je hebt techniek die meer gericht is op user experience design.
Dat laatste kan/wil ik zeg maar.

Verwijderd

Sorry voor de kick, maar ik vroeg me af of je hier nog wat mee gedaan hebt of dat er andere mensen zijn die er ervaring mee hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 08:31:
Sorry voor de kick, maar ik vroeg me af of je hier nog wat mee gedaan hebt of dat er andere mensen zijn die er ervaring mee hebben?
Nope, de inschrijving was gesloten.

Ben toen begonnen als trainee tester bij een detacheerder.
Pagina: 1