Acer Broadcom 4311 driver XP.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:45
Enige tijd heb ik al een Acer notebook hier staan waar orgineel Vista op stond, echter kan ik er maar niet aan wennen.

Ik wil daarom terug naar XP pro, maar dat schijnt nogal eens problemen op te leveren. Het wireless gedeelte werkt dan bij mij ook niet goed. Het is een Broadcom 4311 op mini-pcie. Ik heb al uren lopen google-en en zoeken maar kan de drivers echt nergens vinden. Via een unattended met driverpacks geslipstreamed heb ik uiteindelijk wel de driver gekregen maar via de manager van wireless kon ik geen contact maken.

Iemand een oplossing? Oh, Acer doet geen support geven terwijl het notebook ook geleverd werd met XP.

//Edit, het is een Acer Aspire 9414.

[ Voor 3% gewijzigd door Woodsy op 17-09-2007 13:47 ]

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Al gekeken op Acer.nl?

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_9410.html

en is deze anders ook niet compatible?

http://members.driverguid...etail.php?driverid=422082

[ Voor 39% gewijzigd door BoyzNDaHood op 17-09-2007 14:15 ]

• Woodsy
Oh sorry vergeten te melden, hij werkt niet met die drivers.

Ik selecteer inderdaad Broadcom bij de XP sectie maar daarmee kan ik hem niet installeren. Ik krijg een programma waar ik niets mee kan en de driver is sowieso niet goed helaas.

• GENETX
  • Nu online
Ik weet van mn eigen Asus A6T dat hier een BCM 4318 in zit. Volgens mij gelden de meeste drivers gewoon voor de BCM 43xx reeks. Het kan zijn dat je de inf moet modden met je eigen DEV_ID's. Maar ik gok dat jij de drivers van mn Asus A6T kan gebruiken, iig is nooit geschoten altijd mis. Je vindt z eop support.asus.com -> Download drivers oid -> Notebooks -> A6000 serie -> A6T

• Woodsy
Bedankt, de drivers zijn goed nu in ieder geval. Alleen... nu kan ik nog niet verbinden met mijn netwerk.

Iedere x (ik verbind via de windows wireless manager, de standaard tool dus) als ik verbinding wil maken krijg ik de melding; kan geen verbinding maken met het netwerk, mogelijk is het netwerk niet meer beschikbaar of buiten bereik.

Dat lijkt me gek, want ik zit vlakbij de router (5 meter). Bovendien staan er 2 andere systemen ook op het wireless netwerk aangesloten.

Deze melding heb ik wel vaak gezien wanneer er een eigen wireless managment tool nodig is, zoals bij Intel. Alleen hoe kom ik nu aan zoiets?

• Woodsy
Oke het is gelukt.

Ik heb nu de Authentecation ingesteld op Both in de router in plaats van op shared, hierna wilde die wel verbinding maken.

Alleen nu maar hopen dat die het in de Hoge school Rotterdam ook doet 8)7.

[ Voor 3% gewijzigd door Woodsy op 18-09-2007 10:30 ]

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
FF op jullie intranet ofzo kijken. Bij mij school bvb heb je een programma'tje nodig om te connecten op de wireless lan.
Pagina: 1