Ik heb een personenbestand (een tekstbestand) en deze moet bewerkt worden zodat het bestand ingelezen kan worden met AddUsers voor Windows Server 2003 (Active Directory). Nu heb ik ervoor gekozen omdat in Excel 2000 te doen omdat het om een tekstbestand gaat die met tabs/spaties gescheiden is. Om al het werk te besparen heb ik een macro geschreven die alle gegevens zodanig aanpast zodat het bestand alleen hoeft opgeslagen te worden en meteen ingelezen kan worden.
Nu heb ik één probleem: Als ik het bestand handmatig opsla (in zowel tekst (tabgescheiden) als unicode) krijg ik een mooi tekstbestand zoals hieronder:
Als ik echter exact dezelfde handeling opneem in de macro, krijg ik hetvolgende:
Erg vervelend want het addusers converteerbestand kan dus niet overweg met de aanhalingstekens. Weet iemand waarom hij met een VBA Script/Macro dus de "-tekens erbij knalt, maar als je het handmatig opslaat, dat ie dat dan niet doet? Ik gebruik de volgende code:
Nu heb ik één probleem: Als ik het bestand handmatig opsla (in zowel tekst (tabgescheiden) als unicode) krijg ik een mooi tekstbestand zoals hieronder:
code:
1
2
3
4
5
| [Users] Testgebruiker1,Test Gebruiker1,1234AB$,Automatische Gegenereerde Gebruiker Testgebruiker2,Test Gebruiker2,5678AB$,Automatische Gegenereerde Gebruiker enzovoort... |
Als ik echter exact dezelfde handeling opneem in de macro, krijg ik hetvolgende:
code:
1
2
3
4
5
| [Users] "Testgebruiker1,Test Gebruiker1,1234AB$,Automatische Gegenereerde Gebruiker" "Testgebruiker2,Test Gebruiker2,5678AB$,Automatische Gegenereerde Gebruiker" enzovoort... |
Erg vervelend want het addusers converteerbestand kan dus niet overweg met de aanhalingstekens. Weet iemand waarom hij met een VBA Script/Macro dus de "-tekens erbij knalt, maar als je het handmatig opslaat, dat ie dat dan niet doet? Ik gebruik de volgende code:
code:
1
2
3
| ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
"U:\test\add.txt", FileFormat:=xlText, _
CreateBackup:=False |