Toon posts:

[Adobe Premiere CS3] Direct MPEG capturen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een nieuwe pc (AMD5000+ Dual Core 2 GB Memory) waar ik mijn videobewerking op wil voortzetten.

Op mijn oude videobewerkings-PC (PII 350 MHZ....ik weet het....erg traag maar het werkt al 6 jaar goed), werkte ik met Adobe Premiere 6.5 en capturede ik in DIF-formaat (een soort AVI formaat dacht ik).

Maar nu wil ik ook mijn eigen DVD's maken zonder om te rekenen. Normaal capture je volgens mij in DV AVI formaat (13 GB per uur als ik het goed heb). Maar kan je met Adobe Premiere CS3 ook rechtstreeks capturen naar MPEG formaat, zodat je geen omrekenings-tijd kwijt bent als je je DVD wil gaan branden / samenstellen ? Zo ja, hoe doe ik dat ?

Of haal ik hier nu van alles door elkaar ?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 13:56
Nee, dat kan niet. Premiere Pro CS3 kan enkel in DV-avi opslaan als je een DV camera aansluit. Op dit punt is er dus niets veranderd t.o.v. Premiere 6.5.

Verwijderd

Wat capture je? DV-data of video-in? Vrijwel alle videokaarten komen wel met een programma dat MPEG2 / MPEG kan grabben. Dat is dan kant en klare MPEG-data. Je zit dan wel meteen met een lossy grab en vaak nog een vaste bitrate ook. Nabewerken zonder kwaliteitsverlies wordt dan ingewikkelder.
Zo niet onmogelijk. Lossy is lossy, en dat moet je tot het allerlaatst voorkomen.

Op een moderne PC is het omrekenen van een uur DV naar een uur MPEG2 in hoge kwaliteit ook niet meer iets waar je een hele avond op hoeft te wachten trouwens.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2007 19:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik capture DV-data via een firewire kaart.

OK, ik moet dus later de bewerking naar MPEG doen. Welk programma kan ik daar het
best voor gebruiken ? In Adobe Premiere CS3 zit ook een export naar MPEG-DVD (Adobe Media Encoder dacht ik), maar is er ook een ander goed programma om je AVI om te zetten naar een hoge kwaliteit MPEG ?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 13:56
Cinema Craft Encoder schijnt de beste te zijn. En tevens snel.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb op de site van Cinema Craft gekeken, maar daar staat behoorlijk veel verschillende software die erg op elkaar lijkt. Welke moet ik hier van hebben ?

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Doe je geen bewerking op je video dan? Want dan kun je veel beter in DV-AVI editten en dan het eindresultaat pas naar MPG omzetten.

Wat is er mis met de MPG encoder van Adobe? Bevalt het eindresultaat niet?
En als je dan iets anders wil: TMPGEnc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe inderdaad wel bewerking van de video. Maar ik wil ook wat verder kijken dan de Premiere MPEG encoder. Welke instellingen kan ik hier het beste gebruiken, alles zo hoog mogelijk instellen voor het beste resultaat ? Dan is 1 uur video ca. 4 GB, kan dat kloppen ?

• martin2005
Als je bronmateriaal in DV is, niet eerst omzetten naar MPG (ongeacht kwaliteit) en dan editten en dan het eindresultaat nog een keer renderen in MPG. De omzetting van camera naar pc in DV-AVI is zonder conversie, dus zonder extra kwaliteitsverlies. Dus met die kwaliteit editten en dat het eindresultaat pas comprimeren naar MPG voor DVD.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je met Pinnacle Studio 11 wel MPEG capturen ?

Verwijderd

Vraag het Pinnacle ;)

Dat soort antwoorden staan vast wel in de productomschrijving op de site.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:30:
Kan je met Pinnacle Studio 11 wel MPEG capturen ?
Ja!
(tenminste, het kon wel met S9 en S10, dus ik denk dat 't met S11 ook wel gaat lukken; je moet wel een redelijk snel systeempje hebben, denk zo pIV >2,8 of C2D >E6300; let wel, dit laatste is wat natte vingerwerk)

• martin2005
For crying out loud....ik hoef echt mijn zin of gelijk niet te hebben. Maar ik en anderen hebben hier nu meerdere malen aangegeven waarom je NIET direct in MPG zou moeten capturen. Je hebt net een nieuwe dikke PC gekocht waar je van alles meekan, en dan ga je beginnen met je beeldkwaliteit om zeep te helpen. Why?!?! :?

Verwijderd

martin2005 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:52:
For crying out loud....ik hoef echt mijn zin of gelijk niet te hebben. Maar ik en anderen hebben hier nu meerdere malen aangegeven waarom je NIET direct in MPG zou moeten capturen. Je hebt net een nieuwe dikke PC gekocht waar je van alles meekan, en dan ga je beginnen met je beeldkwaliteit om zeep te helpen. Why?!?! :?
Hohoho, dit is wel erg kort door de bocht....als je 't zo bekijkt help je de beeldkwaliteit dus ook om zeep als je na DV-capturen je project als mpeg gaat renderen? Voor een simpele capture (waarbij je niet veel gaat editten) kun je best een mpeg-capture doen, mijn ervaring hiermee icm Studio(9/10) is iig goed. Als je veel gaat editten kun je je bronmateriaal beter wel zo zuiver mogelijk houden, dus dan zou'k ook voor dv gaan.

• martin2005
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:33:
[...]
Hohoho, dit is wel erg kort door de bocht....als je 't zo bekijkt help je de beeldkwaliteit dus ook om zeep als je na DV-capturen je project als mpeg gaat renderen? Voor een simpele capture (waarbij je niet veel gaat editten) kun je best een mpeg-capture doen, mijn ervaring hiermee icm Studio(9/10) is iig goed. Als je veel gaat editten kun je je bronmateriaal beter wel zo zuiver mogelijk houden, dus dan zou'k ook voor dv gaan.
Dat eerste heb ik niet gezegd, en dat laatste is precies wat ik bedoel en wat in dit topic stelselmatig wordt ontweken door TS.

Verwijderd

martin2005 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:44:
[...]

Dat eerste heb ik niet gezegd, en dat laatste is precies wat ik bedoel en wat in dit topic stelselmatig wordt ontweken door TS.
Hé Martin2005, in principe geef ik je ook groot gelijk hoor. Zoals gezegd, voor wat simpel/snel werk wil ik nog wel eens een direct-mpeg capture doen met S9/10, maar voor het mooie werk pak ik dus Vegas (of PremPro, of ....).
TS vraagt in eerste instantie of je direct mpeg kunt capturen in PremPro. Nee dus. Vervolgens wordt duidelijk dat DV>Mpeg met zijn config niet eens zoveel extra tijd kost. Maar misschien wil TS helemaal geen extra tijd verliezen,ook niet een klein beetje. Laat 'm dan mooi S9/10 gebruiken, toch?

• martin2005
Hé Charon... dat snap ik ook wel. Maar als ik mensen antwoord of advies geef, wil ik ook graag weten waarom ze iets wel of niet overnemen of gaan gebruiken. En met dezelfde argumentatie kan ik aanvoeren dan capturen en editten op zijn nieuwe PC in DV-AVI ook ongeveer realtime kan gaan, en dan ook nog zonder kwaliteitsverlies. Dus het hoe en waarom en de achtergrond voor het capturen en editten in MPG zijn mij echt een raadsel. En dat irriteert me... maar da's misschien meer mijn probleem als van de TS....

Verwijderd

Topicstarter
Ok.....bedankt voor al jullie uitleg.
Ik wil natuurlijk zo min mogelijk kwaliteitsverlies en dat betekent dat ik in AP CS3 mijn AVI bewerk en dan als AVI weer opsla. Dan moet ik deze gaan branden op een DVD. Met welk programma kan ik dit het best doen ? Met DVD Lab Pro 2 heb je mpeg bestanden nodig dus dat doe ik liever niet. Ik wil het liefst een programma hebben dat de AVI zelf omzet (met zo weinig mogelijk kwaliteitsverlies uiteraard), en waar je ook nog een mooi menu bij kan maken. Ik heb ConvertXtoDvd geprobeerd, maar daar heb je niet veel keuzes qua menu. Is er een mooi pakket op de markt wat de AVI's kan omzetten en waar je ook nog een uitgebreid customizable menu mee kan maken ?

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Sony DVD Architect heeft een prima functie om DV AVI's naar een DVD te zetten. In Premiere Pro kun je dat overigens ook, de sequence aanklikken en dan File -> Export to DVD... :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-02 06:52
Niet direct naar MPEG capturen:
a) (zoals gezegd) je gaat twee keer een kwaliteitsomzetting plegen
b) je krijgt last van gop headers waardoor je minder accuraat kunt bewerken.

Binnen de Adobe stal is ook een programma waarmee je menu's kunt maken (Encore). Je laadt dan de avi's die je geexporteerd hebt vanuit Premiere, maakt het menu en als je klaar bent geef je aan dat je de dvd wilt maken. Vanaf dat moment (tenzij je anders instelt) gaat Encore de video's eerst transcoden zodat je de goede files krijgt. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Dadona op 26-09-2007 10:54 ]

De CSL/OT kroeg !

• martin2005
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:34:
Is er een mooi pakket op de markt wat de AVI's kan omzetten en waar je ook nog een uitgebreid customizable menu mee kan maken ?
Die vraag was gedeeltelijk al eens beantwoord:
TMPGEncHeeft ook een DVD authoring pakket.
Pagina: 1