Toon posts:

[PCI] Usb kaart werkt niet tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al geruime tijd een extra pci USB 2.0 kaart in mijn pc zitten. Heb de drivers ook geinstalleerd. Het probleem is dat deze niet werkt bij het opstarten. De kaart werkt alleen zodra windows is geladen. Ik heb zowel XP als Vista geprobeerd het maakt beide geen verschil. Ook heb ik al een andere pci USB kaart geprobeerd dit werkte ook niet.

Wie kan mij helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2007 12:25 ]

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:00
Z'n kaart gaat zonder drivers dan ook niet werken, dus pas als windows die geladen heeft kan je hem gebruiken. Maar waar wil je je usb-kaart dan voor gebruiken voordat je in windows zit? En kan je dat anders niet met je onboard usb-poorten doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de kaart voor het toetsenbord. Aangezien de on board USB stuk is.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:00
Tja dan wordt het lastig. Kan je je toetsenbord niet met ps2 aansluiten? Of anders een tweede toetsenbord op ps2 aansluiten voor je niet-windows taken (bios enzo).

[ Voor 38% gewijzigd door Invisible_man op 17-09-2007 12:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die oplossing van het tweede toetsenbord had ik al. Maar het is dus niet mogelijk om die kaarten werkend te krijgen.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-02 18:22

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Wat je eigenlijk wilt is dat als een toetsenbord of muis is aangesloten via USB is dat de kaart legacy apparatuur emuleert, m.a.w. het lijkt voor de computer als of er een PS2 toetsenbord of muis aan hangt.

Heeft dat ding niet toevallig een bios of jumpers waar je dingen mee kunt instellen?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1