Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

van beheerder naar programmeur: welk salaris?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de afgelopen paar jaar in de 'beheer-hoek' gezeten en wil de overstap weer terug maken naar programmeren / software ontwikkeling. ik heb vóór mijn huidige job al zo'n 5 jaar geprogrammeerd, o.a. via een detacheringsbaan. om mijn programmeerkennis weer wat bij te schaven ben ik bezig met certificering voor Java en wil daarmee aan de bak. ik wil weer aan 'business solutions' bouwen. mijn leeftijd is midden-30 en mijn programmeerervaring ligt m.n. op het vlak van Visual Basic. ik heb een HBO Informatica-diploma en enkele oude Microsoft-certificaten.

op welk salaris kan ik rekenen als ik weer ga programmeren voor een detacheerder? wat is reeel?
kan ik rekenen op tenminste het salaris van toen ik de programmeerhoek verliet, of start ik weer 'onderaan'?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 5)

En het ligt er toch gewoon aan wat je vraagt en wat ze je aanbieden. Elk bedrijf anders :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:55

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Gezien je leeftijd, kennis en ervaring als beheerder zul je vast en zeker niet onderaan beginnen. Dingen als "ben ik bezig met certificering voor Java" moet je zeker meenemen in je onderhandeling. Motivatie om te herscholen is niet vanzelfsprekend tegenwoordig, dus is noemenswaardig. Ook het feit dat je de andere kant van software gezien hebt (de beheer-kant) kun je meenemen als een plus. Het is een stukje omgevingsbewustzijn die andere engineers juist weer niet hebben. :)
Als informatiebron wellicht goed, maar discussies gaan toch echt liever in apart topics. :)
disjfa schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:25:
En het ligt er toch gewoon aan wat je vraagt en wat ze je aanbieden. Elk bedrijf anders :)
Dergelijke dingen zijn altijd 2-ledig. Naast hetgeen zij jou kunnen bieden, moet je hen ook overtuigen van wat jij hen kan bieden. Vandaar dat juist werkervaring als beheerder als relevant beschouwd kan worden.

[ Voor 43% gewijzigd door mOrPhie op 17-09-2007 13:07 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Je kunt zelfs aangeven dat het niet eens zozeer om de harde programmeerskills draait, maar meer om de algemene zaken. Je hebt in die beheersfunctie allerlei zaken opgepakt die je ook waardevol maken voor andere functies.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.