Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PDA VOIP gateways

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• CoolCow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
Hallo,

Ik ben van plan mij binnenkort een pda phone te kopen (HTC TyTN II of E-TEN X800).
Beide hebben WiFi en BlueTooth.
Nu wat ik mij afvraag is als het volgende mogelijk is:

Ik heb thuis een een vaste lijn (waarmee ik altijd gratis bel naar vaste lijnen) en ik zou met men pda willen bellen via die lijn.
De pda heeft wifi, dus zou ie kunnen verbinden op men servertje. Men servertje heeft ook een V92 voice/fax modem zitten die aangesloten is op de vaste lijn. Dus zou het in principe mogelijk moeten zijn om een voice gateway te maken zodat men gsm via de server lokaal belt.

Is dit te doen?

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 22:10
Je kan je server voorzien van bijv Asterisk. Dit is een opensource PBX (Telefooncentrale). Dan kan je via SIP of IAX2 naar je server verbinden.

Heb het zelf ook, werkt perfect.

• CoolCow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
men server draait wel window, nuja heb gevonden dat er ook een windows versie van bestaat.
maar die asterisk lijkt me iets te uigebreid voor wat ik zoek.

Hetgeen ik eigenlijk zoek is een server/client applicatie waarbij de server communiceert met de modem en audio streams doorzend naar de client op de PDA. Wel, simpel uitgedrukt dan :p

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 15:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

En wat heb je zelf al gevonden?

Besides, dit is heeft niet echt veel met PSGG te maken.... Probeer eerst even zelf te zoeken en als je dan nog niets heb kunnen vinden, op dan een topic in een forum wat meer met PBX-like software te maken heeft dan PSGG

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Dit topic is gesloten.