[2003R2] DFS Basics, toegang mappen geweigerd*

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik weet dat er voldoende informatie te vinden is over DFS onder Windows 2003 R2 maar ik wou graag het volgende even verifiëren met jullie :

Ik heb twee fileservers, ik wil hier de UserProfiles en de UserFolders ook op gaan zetten. De domain controller diensten draaien overigens op een andere server.

Omdat DFS zijn problemen kan hebben met "open" files en de replicatie hiervan wil ik het zo doen :

Fileserver 1 live gebruiken en Fileserver 2 niet toegankelijk maken voor het domein/gebruikers.

Alleen fileserver 2 laten repliceren 's avonds wanneer er geen gebruikers ingelogd zijn en deze in te zetten als "backup". Tevens als failover wanneer fileserver 1 niet werkt. Deze dan wel "handmatig" aan zetten.

Ik heb nou het volgende gedaan :

- DFS via add role toegevoegd op beide fileservers.
- Namespace aangemaakt

Is het bovenstaande mogelijk, moet ik nog een Primary Root maken en kan ik een tweede target op disabled zetten voor gebruikers en deze toch automatisch laten repliceren 's avonds?

Ik heb op de Domain Controller overigens niets ingesteld, behalve de DFS management snap in ingesteld.

Als ik de DFS test door /domein/share in te toetsen werkt dit. Dus het lijkt me dat ik niets meer hoef te doen op de AD/DC?

Mijn V&A

• Workaholic
  • Niet online
Ik krijg het niet aan de praat, heb al meerdere technet docs door genomen.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe

DFS Root server aangemaakt

DFS Share op de fileserver(root server/map)

Hierna op de fileserver (target) zelf in de DFS root map, een aantal mappen gemaakt.

Deze vervolgens, via de nieuwe management tool op de fileserver toegevoegd. DIt heb ik gedaan door te kiezen voor New Folder onder de Namespace. Hierna de Fileserver en daarna de map via dfs/nieuwemap opgezocht.

Permissions gecheckt, ingesteld op Domain Users.

Op de Client (xp sp2) domain user aangemeld, geen roaming profile. Hierna //domein/dfs getest. Deze werkt. Maar de UserProfiles map heb ik geen acces op.

Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 27% gewijzigd door Workaholic op 17-09-2007 17:14 ]

Mijn V&A

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Niks, want dat is gewoon by design. "add administrators security group to roaming profiles" moet je even aan zetten, is een group policy setting. Let wel, dat werkt alleen voor NIEUWE profielen!

Titel aangepast zodat deze voldoet aan Windows Servers en Server-Software - Policy. "DFS basics" is niet echt duidelijk ;)

[ Voor 20% gewijzigd door sanfranjake op 17-09-2007 20:36 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Workaholic
  • Niet online
Ik had perongeluk op plaatsen ipv preview gedrukt vandaar dat ik de titel niet meer afgemaakt had ;)

Verder had ik die GPO optie al aan staan, het probleem was overigens een 2de dns server die de boel in de war bracht (2x dc/ 2x dns)

Probleem is inmiddels opgelost. Moet alleen nog uitzoeken of het mogelijk is om twee targets te gebruiken en de tweede target niet beschikbaar te maken voor de gebruikers. Alleen 's avonds laten repliceren en niet tijdens de dag.

Mijn V&A

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je het over DFS-R hebt (replication) dan kun je met de DFS Management Snapin (die nieuwe van R2, dus niet de standaard 2003 DFS snapin) Target Priority instellen en een standby server opgeven.
Zie daarvoor de DFS Management Help (F1).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device