Toon posts:

[W2K3 STD] Terminal Services werkt niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vorige week vrijdag heb ik onze McAfee Protection Pilot op de PDC geupdate van versie 1.1 naar versie 1.5. Ik heb in het weekend de server(s) herstart en na de herstart werkt RDP niet meer naar de server(s). Er is iets wat ik niet begrijp, ik heb ook de exchange (member server) server herstart. Hier heb ik niets aan gewijzigd/geupdate. En ook op deze server werkt de TS niet meer. Ik heb al met McAfee gebeld en ze zeggen dat het niet aan de update zou kunnen liggen.

We maken geen gebruik van firewalls. Alleen in de cisco routers zijn firewalls geconfigureerd. Deze worden beheerd door een externe partij en lijkt mij ook vrij sterk dat hun iets gewijzigd hebben en dit effectief zou zijn na een herstart van een server. Er is nog een derde server, welke ik niet herstart heb, en op deze functioneerd alles nog naar behoren :|

De TS optie in systeem eigenschappen staat aangevinkt ( voor beide servers ). Er wordt geen gebruik gemaakt van policies m.b.t Terminal Server.

Een ping naar de server(s) werkt. Een telnet naar de PDC op port 3389 werkt niet een telnet naar de Exchange op port 3389 doet het wel :? . Als het dus aan de port zou liggen dan zou het op de exchange dus wel moeten werken, echter is dit niet het geval. Ook hier kom ik niet op met RDP.

Het updaten van de protectionpilot is het enigste wat er op de server ( PDC ) gebeurd is sinds de laatste herstart ( los van het aanmaken van nieuwe gebruikers ).

Heeft iemand suggesties hoe ik dit aan zou moeten pakken ?
Heeft iemand hier wel eens hetzelfde meegemaakt en hoe heb/hebben je/jullie dit opgelost ?

Alvast bedankt.

Gr

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mbh van netstat ben ik er achter gekomen dat er op de server niet meer geluisterd wordt op poort 3389. Dit was op de exchange niet zo,maar deze is inmiddels ook uitgevallen.

Heeft iemand enig idee hoe ik de poort weer op listening krijg ?

Alvast bedankt.

Gr

Verwijderd

Registrey key van terminal server opnieuw aanmaken?

Verwijderd

Topicstarter
regsvr32 remotepg.dll werkt dus ook niet. :'(

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik denk dat er een port rule is ingeschakeld met het updaten van McAfee. Wellicht dat door je upgrade ook een update naar de Exchange server is gepushed. Ik heb zoiets ook een keer meegemaakt bij een klant. Die kon in 1 keer niet meer mailen na een update. Wat bleek nou Mcafee blokkeerde poort 25. Alleen bekende mail servers (exchange en Lotus bv)mochten wel mail sturen maar deze klant gebruikte mdaemon en die werd geblokt. Er worden ook logbestanden aangemaakt waarin deze informatie staat.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Er is geen port dichtgezet door anti virus, dat had ik al gechecked. Ik heb maar even de servers herstart, en nu werkt RDP weer. Heel vreemd.

Thanks voor de replies!

Gr
Pagina: 1