[Tool gezocht] Remote signalering van uitval

Pagina: 1
Acties:

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:00
Voor een project waar ik mee bezig ben moet ik een programma vinden die in staat is om een melding (via mail) naar een administrator te mailen als een computer onderdeel bijna defect gaat.

Dus stel dat SMART van harde schijf van een klant niet meer goed is dan krijgt helpdesk een melding hiervan via e-mail voordat HDD crasht... Denk ook aan bijvoorbeeld ventilator die niet draait, temperatuur van processor te hoog, Windows geeft een foutmelding enz.

Ik zou niet weten waar ik moet beginnen met zoeken dus als iemand een idee heeft dan hoor ik dat graag.

• Armo
Inmiddels na flink zoeken paar tools gevonden (Speedfan, Everest enz..) maar nog steeds niet wat ik zoek....Iemand die wat beters weet ?

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 18:35
Enkel Windows clients? Zo ja, dan is misschien iets via WMI op te zetten.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:40

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Misschien ipswitch watchup gold met snmp/wmi op diverse objecten? Moet je eens even met de demo spelen wat er mogelijk is :)

edit: idd meer voor netwerkmonitoring maar volgens mij kon je ook wel custom counters maken op basis van wmi enzo. Iig kun je even met de demo testen.

[ Voor 41% gewijzigd door sh4d0wman op 18-09-2007 13:52 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Armo
wens schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:37:
Enkel Windows clients? Zo ja, dan is misschien iets via WMI op te zetten.
Enkel windows ja maar zover ik weet kan WMI geen hardware informatie (Smart, fans enz..) verschaffen toch ?

• Armo
sh4d0wman schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:40:
Misschien ipswitch gold met snmp/wmi op diverse objecten? Moet je eens even met de demo spelen wat er mogelijk is :)
Net even gekeken maar dit lijkt meer op ipMonitor (netwerk monitoring dus) dan wat ik zoek en is duur ook (moet 1500+ licenties hebben). Zal de demo eens binnen halen...

Edit: Zoals ik dacht is deze echt voor netwerkbeheer. PC's die waarschuwingen moeten mailen zijn niet met elkaar (of central VPN oid) verbonden en zitten verspreid over 3 landen daarom is mailen handig.

Het moet een simpele progje zijn. Als je bijvoorbeeld naar EVEREST kijkt, deze kan een alert geven (via mail) bij door smart voorspelde harde schijf fout, als er te weinig ruimte is, als er nieuwe software geïnstalleerd wordt enz... helaas geen optie voor foutmeldingen, temperatuur en fan snelheden.

[ Voor 38% gewijzigd door Armo op 18-09-2007 14:57 ]

• Cairo555
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ken de omgeving natuurlijk niet....

Maar soms moet je ook nee verkopen aan een klant :)
Het klinkt als een nogal "vage" oplossing...

maar met WMI kan je wel hardware info uitlezen
tot aan het bios toe.

Je kan je eigen WMI scripts schrijven en deze importeren in b.v. Ipswitch, Whatsup
je kan deze tool gebruiken om systemen ook automatisch te herstellen of herstel scripts uit te laten voeren, zoals b.v. een nieuwe pc bestellen of een nieuw onderdeel van mij part :)
Pagina: 1