Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[JS] checkbox form submit werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet hoe ik dit topic moet noemen sorry :D
Ben op het moment bezig met een klaar / niet klaar functie in een agenda/bespreek/todo list achtig iets.
Krijg het alleen niet voor elkaar om een submit te krijgen als ik een checkbox click terwijl hij al checked is. vb:
PHP:
1
2
3
echo "<input name=\"Klaar\" type=\"checkbox\" value=\"N\" onclick=\"this.form.submit();\" checked>"; // deze werkt niet

echo "<input name=\"Klaar\" type=\"checkbox\" value=\"N\" onclick=\"this.form.submit();\">"; // deze werkt wel

heeft iemand een idee waarom het niet werkt en hoe het misschien beter kan??
ik ben een beginner met html/php dus alle hulp is welkom.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2007 11:00 ]

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
Bij mij werken ze allebei, dus ik vrees dat de vout ergens anders zit... ;)

Wel is het natuurlijk zo dat de checkbox zonder check naar de form submit weer leeg is.

Verwijderd

Gebruik je een doctype in je html file? Alleen het attribute checked is namelijk geen validated xhtml. Als je checked="checked" er neer plaatst ipv alleen checked.

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Anders probeer eens een 'onChange' ipv een 'onClick'. Tenminste, als bij zowel het aan- als uitvinken een submit moet plaatsvinden. Anders moet je in een functie uitzoeken of de checkbox wel of niet aangevinkt is en vervolgens wel of niet submitten.

Mijn Library Thing catalogus

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 11:27:
Gebruik je een doctype in je html file? Alleen het attribute checked is namelijk geen validated xhtml. Als je checked="checked" er neer plaatst ipv alleen checked.
fyi: browsers doen wat dat betreft helemaal niets met DTD's. De syntax maakt dus geen drol uit; als het als text/html over de lijn wordt geslingerd wordt het door elke browser als HTML behandeld.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik geen doctypes of w/e. maar heb al een andere oplossing. onchange werkt ook niet ook al geprobeerd.
doe nu dit allemaal bedankt voor de snelle hulp!

PHP:
1
2
3
4
5
6
        if ($agendarow['klaar'] == "N") {
            echo "<input name=\"Klaar\" type=\"checkbox\" value=\"J\" onclick=\"this.form.submit();\" >";
        } else {
            echo "<input type=\"checkbox\" onclick=\"this.form.submit();\" checked=\"checked\">";
            echo "<input name=\"Klaar\" type=\"hidden\" value=\"N\">";
        }
Pagina: 1