HD install lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• f.sjoerd
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2025
Heey,

Ik heb een oude IDE HD van 120GB die ik wil vervangen naar IDE HD van 80 GB van Hitachti maar deze 80gb wilt niet installeren hij was ooit gebruikt op een computer op school dus er zat al windows op. dus ik in de bios verranderen dat het via dvd speler opstart met windows CD
Maar dan krijg ik gewoon opstarten en dan opeens een eror met een blauw scherm

Wat doe ik fout moet ik eerst de HD formateren voordat ik het in de computer stop

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-02 11:32
heb je jumpers goed staan?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:37

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wordt je harddisk überhaupt herkend in de bios? Kabeltjes goed aangesloten? Je weet zeker dat die harddisk niet kapot is?

Rail Away!

• Malle_Pietje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 13:17
Begrijp ik nou goed dat je opstart vanaf CD, en dan een blauw scherm krijgt, of geef je aan dattie van CD moet opstarten maar start gewoon vanaf HD?

Als je PC vanaf de CD opstart en je krijgt een blauw scherm, lijkt 't meer dat je CD niet jofel is.

Op zich hoef je bij mijn weten niet eerst te formatteren, maar de Windows config op de schijf komt ongetwijfeld niet overeen met jouw config, dus nieuwe installatie is absoluut een vereiste.

Efficiency is intelligent laziness

Verwijderd

Je weet zeker dat de HDD nog steeds goed werkt?

• f.sjoerd
het probleem van f.sjoerd en mij is:
onze oude 120 gb harde schijf in onze Dell 4550 (van 4 jaar oud) staat teveel rotzooi op (we vermoeden virussen en andere rotzooi).
we willen helmaal opnieuw beginnen met lege harde schijf en opnieuw XP home Edition SP1, (onze officiele licentie) opnieuw instaleren. nu staat er een illegale XP professional Edition SP1 op, waar we sinds 2 jaar geleden geen updates meer opkrijgen.

Vraag 1: je kunt met 1 harde schijf toch niet diezelfde Harde schijf formateren toch?

f.Sjoerd had voor school een Harde schijf nodig, 10 maanden geleden gekocht (de 80 GB Hitatchi waarop windows xp professional geinstaleerd is)
hij gebruikt hem niet meer op school, we hebben onze 120 Gig eruit gehaald 80 GB hitatchi ingestopt en d88 dat hij gewoon zou opstarten. =>foutmelding hij herkende de primary disk niet.
terwijl in bios gaf hij aan dat de schijf 80 GB is.

Vraag 2: wat hebben we hier fout gedaan?

daarna hebben we bijde hardeschijven aangesloten zodat we de oude misschien konden formateren.
dus op bijde harde schijven staat dan windows xp professional. hij starte weer niet hij gaf weer fout melding dat hij primary disk niet herkende. terwijl nu de 120 Gig in de primary en de 80 Gig in de secundary zat.

concreet => - hoe krijgen we de 120 GB geformateerd en opnieuw windows xp home geinstaleerd
- of hoe krijgen we de 80 GB met officiele windows XP professional als enige harde schijf werkend in onze computer.

• f.sjoerd
bijde harde schijven werken, de 120 gig werkt wel in de dell
en de 80 gig werkt op school, maar wordt niet herkent op dell (wel in bios herkent de opslagcapisiteit van 80 Gig)

me vader had het er over dat we opstart diskette moeten maken, is dat nog wel bij windows XP???
en vraagje hoe weeet je of je jumpers goed staan??

in ieder geval gaan we het nog een keer proberen en nu met handleiding van dell erbij.

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-02 11:32
dat zijn die kleine rechthoekige blokjes waarbij je de master slave of cable connect kunt instellen.

dus wat jee kunt doen is de 120 gig als master en de 80 gig als slave. 80 gig formateren en 80 als masters zetten en windows installeren.

maar als je de 80 gig als master zet moet het ook gewoon lukken om windows te installaren vanaf de cd want dan word de hd ook geformateerd.

als je de cd erin doet vraagd die dan wel of je van de cd wilt opstarten zo ja en dan blauwscherm zou ik zeggen dat de cd niet meer goed is zo nee dan is het toch echt iets met de hd.

jumper:http://www.dancetech.com/...r_40gb_jumper_matchup.jpg

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom hang je die 120GB er niet als enige drive in en formatteer je die?

Verder, over wat voor hdds hebben we het? Als je namelijk met WDs aan de slag gaat moet je ook nog rekening houden met single en master jumpersettings.
Pagina: 1