Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IE add on

Pagina: 1
Acties:

• emuk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:24
Beste leden,

Bij het schrijven van een add on voor Internet explorer in javascript ben ik tegen een probleem aangelopen. Je kan door middel van het register key toevoegen om een script te laten uitvoeren na een bepaalde actie. Bron: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa753591.aspx

Echter wil ik dat het script op elke pagina na de onload wordt geladen. Op google heb ik gezocht naar een methode om een javascript te laden onload, echter geen resultaat. Mijn vraag is dit mogelijk en zoja hoe? (Liefst zonder er een echte BHO van te maken in C# of c++, dit is me al wel gelukt )

[ Voor 14% gewijzigd door emuk op 17-09-2007 09:27 ]

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 11:58
Denk niet dat het mogelijk is om zonder interventie van de gebruiker addons te registreren... Lijkt me namelijk ook niet echt wenselijk, ivm security enzo.

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:51

crisp

Devver

Pixelated

Dat is een goede vraag. Ik heb een tijdje terug ook met die vraag gestoeid maar ben toen tot de conclusie gekomen dat daar simpelweg geen eenvoudige manier voor is zonder er een BHO van te maken. Dat laatste heb ik zelfs nog niet geprobeert omdat ik het gewoonweg teveel werk vond voor een browser die ik toch niet gebruik en ik totaal geen ervaring heb in die richting.

Ik heb MS al eens een keer voorgesteld met een eenvoudiger add-on model te komen dat geen diepgaande kennis van BHO's, registry-settings en COM vereist maar gewoon lightweight zoals het add-on model van Firefox bijvoorbeeld; daaruit zou dan al snel een heel scala aan nuttige features en developer-addons kunnen voortkomen, zaken die IE nu node mist of die slechts tegen betaling beschikbaar zijn via 3rd parties. Daar werd niet negatief op gereageerd, dus wie weet, ooit...

Intentionally left blank

• emuk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:24
riezebosch schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:15:
Denk niet dat het mogelijk is om zonder interventie van de gebruiker addons te registreren... Lijkt me namelijk ook niet echt wenselijk, ivm security enzo.
De gebruiker geeft gewoon toestemming voor het registreren van de add on. Alleen na het registreren wordt de add on op elke pagina uitgevoerd. Highlight bijvoorbeeld een tekst op deze pagina. Het gaat er dus gewoon om dat het script wordt geladen bij het openen van elke pagina. (Zoals dat bij firefox wel kan)
crisp schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:16:
Dat is een goede vraag. Ik heb een tijdje terug ook met die vraag gestoeid maar ben toen tot de conclusie gekomen dat daar simpelweg geen eenvoudige manier voor is zonder er een BHO van te maken. Dat laatste heb ik zelfs nog niet geprobeert omdat ik het gewoonweg teveel werk vond voor een browser die ik toch niet gebruik en ik totaal geen ervaring heb in die richting.

Ik heb MS al eens een keer voorgesteld met een eenvoudiger add-on model te komen dat geen diepgaande kennis van BHO's, registry-settings en COM vereist maar gewoon lightweight zoals het add-on model van Firefox bijvoorbeeld; daaruit zou dan al snel een heel scala aan nuttige features en developer-addons kunnen voortkomen, zaken die IE nu node mist of die slechts tegen betaling beschikbaar zijn via 3rd parties. Daar werd niet negatief op gereageerd, dus wie weet, ooit...
Was ik al bang voor. Dan zal ik toch voor een echte BHO moeten gaan.