Software fotocentrales in linux mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 23:05

jvdb1975

tsja.........

Topicstarter
Ik maak nu al een paar jaar gebruik van Linux op mijn laptop. Er is echter nog steeds een ding dat ik niet op Linux aan de praat krijg: de software om foto's af te laten drukken bij centrales als Hema en Extrafilm. Hiervoor moet ik toch iedere keer weer naar de Windows machine lopen.
Zijn er hier al mensen die die software werkend hebben? Wine bied ook geen soelaas en de fotocentrales zijn ook niet happy om de sources vrij te geven ;)

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hier heb ik ooit eens over gemaild (meer omdat ik wil overstappen ipv dat ik ben overgestapt). Het schijnt dat de software in / voor Windows is geschreven (duh ...) en ze geen zin hebben in een linux variant.

Maar misschien helpt een handtekeningenlijst? Ik doe mee!

==
hoi

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

In principe hoeven ze natuurlijk alleen een aantal details als het communicatieprotocol en het formaat waarin de foto's moeten worden aangeleverd vrij te geven. De rest kunnen we zelf wel schrijven.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Eusebius
  • Niet online
Confusion schreef op maandag 17 september 2007 @ 08:59:
In principe hoeven ze natuurlijk alleen een aantal details als het communicatieprotocol en het formaat waarin de foto's moeten worden aangeleverd vrij te geven. De rest kunnen we zelf wel schrijven.
Mmmm een opensource fotoalbum editor? Dat lijkt me wel wat ... eindelijk een ontwerpprogramma waar ik als einduser mijn eigen touwtjes in handen heb.

Wat ik nu zie, is dat er een aparte folder wordt aangemaakt met alle foto's, thumbs en een databestand met (?) coördinaten van de foto's.

==
hoi

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 21:14

iMars

Full time prutser

Eusebius schreef op maandag 17 september 2007 @ 08:55:
Maar misschien helpt een handtekeningenlijst? Ik doe mee!
Ik doe mee! Waar mag/kan ik in tienvoud tekenen? :9 Ik werk op een Mac en ondervind dezelfde vervelende gedoe dat ik iedere keer Windows moet opstarten. (Ja ik weet, Windows draait goed onder VM, maar ik wil geen Windows op mijn Mac, ik wil uberhaupt geen Windows).

Koop hier mijn P1 reader :)

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
We zouden ook een webbased versie kunnen maken met de Javascript drag'n'drop en resize library. Alleen is het daarbij wel jammer dat je voor het uploaden één voor één de foto's moet selecteren, een hele map tegelijk kan alleen via ftp of ingepakt.

• merlijn85
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-12-2022
Bij de hema hebben ze al een tijdje een webbased oplossing in java die je kan gebruiken om je foto's te uploaden, dit werkt bij mij prima met firefox / sun-jdk. Of wordt hier iets anders bedoeld?

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Dat ding van de Hema heb ik volgens mij eens onder Wine gedraaid. Werkte ook zonder enige aanpassingen.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:45

deadinspace

The what goes where now?

jvdb1975 schreef op maandag 17 september 2007 @ 08:49:
Ik maak nu al een paar jaar gebruik van Linux op mijn laptop. Er is echter nog steeds een ding dat ik niet op Linux aan de praat krijg: de software om foto's af te laten drukken bij centrales als Hema en Extrafilm. Hiervoor moet ik toch iedere keer weer naar de Windows machine lopen.
Extrafilm ken ik niet, maar bij de Hema kun je foto's via de website submitten. Is dat geen optie?
Wine bied ook geen soelaas [...]
Waarom biedt wine geen soelaas?

Een handtekeningenlijst lijkt me geen slecht idee, maar dan is het misschien handig om dit wat grootser aan te pakken. Een lijst van de Linuxende-Hema-fotoservice-gotters zou wat karig kunnen zijn ;)

• Eusebius
  • Niet online
Kunnen we het dan niet gelijk uitbreiden naar album-software? Dat is een markt die de laatste 2, 3 jaar is opgekomen en best wel een linux-variant mag krijgen. Ik wil ook onder Linux foto-albums kunnen ontwikkelen.

==
hoi

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Eusebius schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:29:
Kunnen we het dan niet gelijk uitbreiden naar album-software? Dat is een markt die de laatste 2, 3 jaar is opgekomen en best wel een linux-variant mag krijgen.
Doen f-spot en Google Picasa dat niet? :)

Ik zie het wel zitten om in Python/Java zo'n programma te schrijven. Door het modulair op te zetten kunnen we dan eenvoudig extra protocollen toevoegen. De haalbaarheid hangt wel af van het gebruikte protocol en bestandsformaat...

• Eusebius
  • Niet online
JanDM schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:50:
[...]

Doen f-spot en Google Picasa dat niet? :)

Ik zie het wel zitten om in Python/Java zo'n programma te schrijven. Door het modulair op te zetten kunnen we dan eenvoudig extra protocollen toevoegen. De haalbaarheid hangt wel af van het gebruikte protocol en bestandsformaat...
Dat zijn managers. Ik bedoel ontwerp software waarmee je een fysiek boek krijgt met jeweetwel: papier :)

==
hoi

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 23:05

jvdb1975

tsja.........

Topicstarter
Leuk alle reacties.

Ik ben vanavond nog ff aan het testen geweest. Bij extrafilm hebben ze een java applet op de site die 100% cpu trekt en dus niet echt lekker loopt.
installatie software van Extrafilm via wine loopt na de taalkeuze vast. Die van de Hema loopt wel helemaal, alleen het starten na de installatie zorgt voor een vastloper van de software.

Ik wil wel voten voor een linux-versie :)

• johanvdw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Eusebius schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:55:
[...]

Dat zijn managers. Ik bedoel ontwerp software waarmee je een fysiek boek krijgt met jeweetwel: papier :)
Met Picasa kan je ook foto's bestellen, oa bij extrafilm. Werkt prima.Ik vind die interface handiger dan de meeste applets/active-x/... die ik er al voor gezien heb.
Pagina: 1