Toon posts:

[VISTA] Asus laptop sluit niet af

Pagina: 1
Acties:
  • 637 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een paar dagen geleden de volgende laptop aangeschaft:

ASUS Z53H-AP090C 15.4 VHP 2GB Intel

Hier zit Windows Vista op.

Nu wil hij niet meer afsluiten, de eerste 5 keer ging het goed, maar als ik nu voor afsluiten kies duurt het enorm lang (1 tot 2 minuten) voordat het "afmelden scherm" tevoorschijn komt, en in dit "afmelden scherm" blijft hij ook haken. Ik moet de laptop dan uiteindelijk uit doen door de aanknop een tijd in te drukken.

Heeft iemand een idee hoe dit komt?

Ik wou al Windows XP erop zetten, maar weet iemand ook of ik met deze laptop XP kan draaien ivm drivers?

Alvast bedankt.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je niet eens kijken als de de installatie van Vista kan 'herstellen' :) Hoe staat het trouwens met ACPI etc?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

XP op een acer zetten kan prima, zoek wel eerst de goede drivers op de site ;) en kijk ook ff hoe je harde schijf word aangestuurd, is dit via sata dat dien je de drivers die je moet laden tijdens de installatie op een USB apparaat te zetten die USB 2.0 is, anders ziet XP deze niet tijdens de setup (spreek uit ervaring :X )

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

keur0000 schreef op maandag 17 september 2007 @ 09:16:
XP op een acer zetten kan prima, zoek wel eerst de goede drivers op de site ;) en kijk ook ff hoe je harde schijf word aangestuurd, is dit via sata dat dien je de drivers die je moet laden tijdens de installatie op een USB apparaat te zetten die USB 2.0 is, anders ziet XP deze niet tijdens de setup (spreek uit ervaring :X )
euh? De setup van Windows XP ziet geheel geen USB devices. Dit is een veel besproken iets hier op het forum. Windows XP accepteerd alleen drivers tijdens de setup vanaf een diskette station. Windows Vista schijnt inmiddels wel USB devices te herkennen tijdens de setup.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
keur0000 schreef op maandag 17 september 2007 @ 09:16:
Het is een Asus laptop, en op de Asus site worden voor deze laptop geen XP drivers aangeboden.

En ik kan XP Pro niet gewoon installeren als de laptop een SATA harde schijf heeft?

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 09:25:
[...]

En ik kan XP Pro niet gewoon installeren als de laptop een SATA harde schijf heeft?
Niet noodzakelijkerwijs: met de recente Asus F3-serie ging dat bijv. zeer lastig omdat het laden van de SATA drivers op de "F6 manier" niet echt vlotte (er is inmiddels wel een bios update uit die zorgt dat je de SATA-controller in 'legacy mode' kunt zetten, zodat het wel goed gaat).

Verder zou ik Vista er nog even op laten, zodat je in Apparaatbeheer kunt kijken welke devices je precies hebt, en dan op zoek gaan naar geschikte XP drivers met bijv. Google.
Kan even duren, maar de aanhouder wint :P
(ik ontdekte zo bijv. dat de netwerkadapter in m'n F3 laptop ook in een Asus AMD mobo gebruikt werd, en dat daar wel een XP driver voor was).
Pagina: 1