Postfix: Problemen met maildir-locatie in vhosting

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi

Omdat mijn huidige postfix setup dood is (zie [postfix] Mail transport unavailable na update) heb ik op FreeBSD maar eens een nieuwe setup gemaakt.

Dit nav:

http://postfix.wiki.xs4al...MAP_and_MySQL#SASL2_Setup

Deze wiki werd mij op #postfix op freenode aangeraden.
Nou ja lekker installeren die handel.

Nu zit ik echter met een issue: ik heb in mijn DB dit liggen:
code:
1
2
username        password        name    maildir quota   domain  created modified        active
boudewijn@X.nl      <KNIP>   Boudewijn X /home/mail/X.nl/boudewijn/  0               0000-00-00 00:00:00       0000-00-00 00:00:00     1

Iig heb ik daar een volledig pad naar de maildir aangegeven omdat volgens die howto zowel de IMAP daemon als postfix van dat pad gebruik maken.

Vervolgens met mutt een mailtje gestuurd, ik zie dat de zaak niet kan worden gedeliverd omdat ik in main.cf ook heb:
code:
1
virtual_mailbox_base = /home/mail

Iig werd het pad: /home/mail//home/mail/nixos.nl/boudewijn

Dit kan ik niet oplossen door
code:
1
virtual_mailbox_base =

in main.cf te zetten, postfix vindt string <1 niet fijn (ook weglaten werkt niet, dan krijg je dezelfde error).

Hoe dit nou netjes op te lossen?

Configjes: http://pastebin.com/f4266cdc9

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Deze al gezien?

http://www.purplehat.org/?page_id=4

Doet alles wat je wilt, en ook nog eens op FreeBSD ;)

Ik gebruik voor Dovecot een aangepaste query hiervoor (ik heb zelf bovenstaande cofnig niet!), misschien niet helemaal lekker, maar het werkt wel ;)
code:
1
user_query = SELECT concat('/home/vmail/domains/', maildir) AS mail, 125 AS uid, 125 AS gid FROM mailbox WHERE username = '%u'

Edit: En als je ook nog met dezelfde meuk websites wilt gaan vhosten, dan is SysCP aan te raden (gratis!).

Deze is te vinden in sysutils/syscp in de Ports tree.

[ Voor 20% gewijzigd door GraveR op 17-09-2007 10:10 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:45

deadinspace

The what goes where now?

Werkt het niet om "/" als virtual_mailbox_base op te geven? Of "/home/mail" als virtual_mailbox_base, en dan "nixos.nl/boudewijn/" als maildir in je DB?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
GraveR schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:05:
Deze al gezien?

http://www.purplehat.org/?page_id=4

Doet alles wat je wilt, en ook nog eens op FreeBSD ;)

Ik gebruik voor Dovecot een aangepaste query hiervoor (ik heb zelf bovenstaande cofnig niet!), misschien niet helemaal lekker, maar het werkt wel ;)
code:
1
user_query = SELECT concat('/home/vmail/domains/', maildir) AS mail, 125 AS uid, 125 AS gid FROM mailbox WHERE username = '%u'

Edit: En als je ook nog met dezelfde meuk websites wilt gaan vhosten, dan is SysCP aan te raden (gratis!).

Deze is te vinden in sysutils/syscp in de Ports tree.
hmm kan even gaan kijken, maar wil eigenlijk het met deze opstelling oplossen, domweg omdat het moet kunnen ;)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
okay ik heb nu de opstelling zover dat de mail lokaal bezorgd wordt.
offtopic:
Waarom ik 'koppig' ben: dit heeft gewoon prima in een soortgelijke opstelling met Gentoo gewerkt. dan zou freebsd dat toch ook wel voor elkaar moeten kunnen krijgen.

code:
1
| boudewijn@X.nl   | X| Boudewijn | /home/mail/boudewijn.tld/boudewijn/   |     0 |        | 2007-09-17 19:07:32 | 2007-09-17 20:19:44 |      1 |

Dit werkt nu icm een virtual_mailbox_base als / zoals deadinspace al aangaf (nu nog kijken of de IMAP daemon er straks mee wil werken).

Nu is het probleem alsnog het feit dat mail vanaf mijn ISP (bijvoorbeeld , iig elke andere SMTP server) wordt gebounced onder vermelding van:
code:
1
    (reason: 554 5.7.1 <boudewijn@X.nl>: Relay access denied)

de hele zaak draait btw niet rooted.

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 19-03-2013 22:59 ]

Verwijderd

Ik neem aan dat je je password al hebt veranderd? ;)
Nu is het probleem alsnog het feit dat mail vanaf mijn ISP (bijvoorbeeld , iig elke andere SMTP server) wordt gebounced onder vermelding van:

de hele zaak draait btw niet rooted.
En wat denk jij dat er aan de hand is? Staat dat domein welk in de mydestinations? Als dit zo is, heb je dit ook geverifieerd? Staat er nog wat interesants in je logfiles?

[ Voor 20% gewijzigd door zeef op 25-03-2013 21:18 ]

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
mydestination = $myhostname, localhost.$mydomain, localhost
mydomain = eendomein.nl
myhostname = test.eendomein.nl

Ik ga er vanuit dat het domein ook niet in je virtual_alias_maps of virtual_mailbox_domains staat.
Kortom, je kan eens beginnen met mydomain ook toe te voegen aan mydestination zoals r3boot ook al voorstelt. Maar 'Relay access denied' is vrij elementair hoor en Postfix website biedt echt wel uitkomst...

Bij het printen van je config kan je beter postconf -n doen ipv gewoon postconf, leest een stuk makkelijker :) Of uiteraard gewoon je main.cf posten.

[ Voor 2% gewijzigd door zeef op 25-03-2013 21:15 ]

Pagina: 1