Asus Silent Knight op een Q6600 Quad Core

Pagina: 1
Acties:

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 16:55
Ik heb vandaag een gloed nieuwe pc besteld.
Het heeft ongeveer dezelfde configuratie als de high end gamesysteem van best buy guide van deze maand.
Het enige verschil is dat ik de Q6600 quad core van intel erin heb gezet, en heb gekozen voor de Asus Silent Knight CPU koeler. Deze hadden ze meteen op vooraad en wil graag snel aan de bak.
Heb vele reviews gelezen en in het algemeen zijn mensen dik tevreden over de Silent Knight. Ik wil namelijk de processor OC'en van 2,4 Ghz naar minstens 3,0 of 3,3 als dat kan.

Moet eerst even kijken of ik een B3 of een G0 ga krijgen, maar ik denk dat nu onderhand alleen nog maar G0 te krijgen zijn wat beter is te OC'en.

Maar na het bestellen las ik pas dat de koeler designed is voor intel's Duo processoren. En in alle reviews hebben ze ook alleen gebruik gemaakt van Dual Cores.

Ik las ook dat ASUS de Silent knight II heeft aangekondigd die 'speciaal' voor de quad processoren zijn. Maar in hoeverre zal de Silent Knight II de quad processoren beter koelen dan de silent knight 1.
Anders geformuleerd: Zal de Silent knight die uitstekend presteert bij Dual processoren ook goed presteren op een Quad processor?

Mijn eerste gedachte is dat prima zou moeten kunnen, maar toen ik zag dat de een 'speciaal' voor Duo's was en de ander 'speciaal' voor Quad's begon ik te twijfelen.

Ik krijg de alles waarschijnlijk morgen of overmorgen binnen als alles goed is. En ik wil voordat ik de doos open weten of ik deze moet hebben of nog een paar dagen moet wachten en een andere nemen.

Dusja, wat zeggen jullie?

To Beezze or not to Beezze

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-01 18:20

Proximus

100% OC

Ik denk dat het meer een PR term is en dat het wellicht een wat andere koelpasta bevat o.i.d. Verwacht echter niet dat de koelers bijzonder verschillend koelen van elkaar.

Dus wacht even af :)

Ryzen 9900X3D - B650 Gaming - 32GB DDR5 - R9060XT

Verwijderd

Heb het idee dat hij goeg genoeg zal koelen maar quadcores worden sowieso al best warm dusjah verwacht geen 30 graden stressed ofzo xD ;) maar zoals hierboven gezegt afwachten he ;)

Verwijderd

Alsof een DC op een andere manier warmte produceert dan een QC... :/
Een Quad zal zeker wat meer warmte produceren dan een DC, maar een koeler die speciaal werkt op QC's lijkt me onzin :P

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik heb in de silentknight en silentknight 2 nog geen verschil kunnen waarnemen.

Waarschijnlijk draait de fan van de 2e versie harder (of hij is groter), maar dat is iets wat je zelf kan uitzoeken ;)

Audi S3

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 16:55
Is de silent knight II dan al uit?

To Beezze or not to Beezze

Pagina: 1