ok ik ben al een aantal dagen aan het zoeken hoe ik dit het beste kan aanpakken, heb al veel gelezen maar heb nogsteeds geen idee hoe te beginnen, ik ben niet z'n electro man dus je kan me best een n00b noemen..
ok dit is wat ik zoek en zelf wil maken..
een video deurbel systeempie:
deurbel + mic en speakertje
cameratje
2x lcd schermpie (+/- 7" z/w ofzo)
intercom (liefst full duplex)
en wil het graag laten werken als volgt..
iemand drukt op de deurbel.. cameratje en lcds schakelen aan op een schermpie kan ik gewoon kijken wie er voor de deur staat, op het andere schermpie (op de boven verdieping) het zelfde verhaal maar daar wil ik daarnaast nog iets van een intercom.. (dat zou via een appart systeempie kunnen)... en na 50 sec moet het hele zaakie (2 lcds, cameraatje en intercom) weer op stanby of uitschakelen..
maargoed dat zeg ik, ik heb het idee maar nu de uitwerking.. heeft iemand een idee of misschien een website waar ik schema's die hierin gebruikt zouden kunnen worden.. of al is zo iets gemaakt.. of tips waar te beginnen shops voor onderdelen ofzo..
mijn dank is alvast groot
ok dit is wat ik zoek en zelf wil maken..
een video deurbel systeempie:
deurbel + mic en speakertje
cameratje
2x lcd schermpie (+/- 7" z/w ofzo)
intercom (liefst full duplex)
en wil het graag laten werken als volgt..
iemand drukt op de deurbel.. cameratje en lcds schakelen aan op een schermpie kan ik gewoon kijken wie er voor de deur staat, op het andere schermpie (op de boven verdieping) het zelfde verhaal maar daar wil ik daarnaast nog iets van een intercom.. (dat zou via een appart systeempie kunnen)... en na 50 sec moet het hele zaakie (2 lcds, cameraatje en intercom) weer op stanby of uitschakelen..
maargoed dat zeg ik, ik heb het idee maar nu de uitwerking.. heeft iemand een idee of misschien een website waar ik schema's die hierin gebruikt zouden kunnen worden.. of al is zo iets gemaakt.. of tips waar te beginnen shops voor onderdelen ofzo..
mijn dank is alvast groot