Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Video deurbel met een twist... (hoe?)

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ben al een aantal dagen aan het zoeken hoe ik dit het beste kan aanpakken, heb al veel gelezen maar heb nogsteeds geen idee hoe te beginnen, ik ben niet z'n electro man dus je kan me best een n00b noemen..

ok dit is wat ik zoek en zelf wil maken..

een video deurbel systeempie:

deurbel + mic en speakertje
cameratje
2x lcd schermpie (+/- 7" z/w ofzo)
intercom (liefst full duplex)

en wil het graag laten werken als volgt..

iemand drukt op de deurbel.. cameratje en lcds schakelen aan op een schermpie kan ik gewoon kijken wie er voor de deur staat, op het andere schermpie (op de boven verdieping) het zelfde verhaal maar daar wil ik daarnaast nog iets van een intercom.. (dat zou via een appart systeempie kunnen)... en na 50 sec moet het hele zaakie (2 lcds, cameraatje en intercom) weer op stanby of uitschakelen..

maargoed dat zeg ik, ik heb het idee maar nu de uitwerking.. heeft iemand een idee of misschien een website waar ik schema's die hierin gebruikt zouden kunnen worden.. of al is zo iets gemaakt.. of tips waar te beginnen shops voor onderdelen ofzo..

mijn dank is alvast groot _/-\o_

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

En je bent in die paar dagen nog niets tegengekomen wat je zou kunnen gebruiken? Kom op, je moet toch wel een globaal idee hebben wat je nodig zou kunnen hebben? Een beetje eigen inzet is hier wel gewenst, 't is hier geen 'vraag en wij hangen de consultant uit en draaien een oplossing inelkaar', hoor.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:21

cdoens

Peugeot-gek

Kijk eens op http://www.icepick.com/
Daar kun je in ieder geval wat ervaring opdoen.

Verder moet je je afvragen of je een PC wilt gebruiken voor dit systeem, of dat je het standalone wilt maken.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:27
Is dat niet wat de meeste standaard parlofoons voor je doen !?

( elro kitje van de gamma bijvoorbeeld ? )

Repareren doe je zo.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waarom wil je het zelf doen? 9/10 gaat het je meer kosten als dat je het kant en klaar koopt aangezien jij volgens mij geen massaproductie gaat doen. Je zegt dat je niet zo'n electroman bent dus ik geef het niet veel kans.

Iemand die echt geinteresseerd is in elektronica die gaat beginnen met iets simpel, niet met het doorsturen van videobeelden. Je hebt op zijn minst een degelijke scoop nodig die liefst toch een aantal kanalen heeft. Puur en alleen om te debuggen.