Firefox heeft Administratorrechten nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vanavond besloot mijn firefox ineens dat hij voortaan Administratorrechten nodig heeft om te starten. Het gaat om Firefox 2.0.0.6 onder Windows Vista Business edition. Herinstallatie van Firefox heeft geen succes gehad, ook het direct starten van de .exe in plaats van de snelkoppeling maakt niet uit.

Bij de snelkoppeling/exe staat tevens niet bij compatibility een vinkje bij 'Run this program as an administrator' en de user waaronder ik werk heeft gewoon toegang tot de bestanden.
Sterker nog, als ik vanuit bv. XChat een link open, dan start Firefox wel! (Terwijl het firefox.exe proces nog niet gestart was)...

Internet Explorer werkt overigens prima, verder ben ik voor de zekerheid maar een virus scan aan het uitvoeren, je weet immers maar nooit...

What to do?

[ Voor 10% gewijzigd door Mathijs1 op 17-09-2007 00:30 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Misschien gekke extensies geinstalleerd?

Maak eens een nieuw profiel aan?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:13
Je kunt proberen om een nieuw profiel aan te maken:

Ga naar:
C:\Users\<user name>\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\<profielnaam>

Waarbij <user name> je gebruikersnaam is en <profielnaam> de naam van het profiel. Vaak is er maar één profiel aanwezig in de Profiles map. Die kun je verwijderen. Ik zou hem eerst even in de Prullenbak zetten of ergens anders waar je hem weer kunt vinden, op je bureaublad bijvoorbeeld, zodat je je (eventuele) bookmarks (bookmarks.html) terug kunt zetten uit je oude profiel.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Mathijs1
  • Niet online
Een nieuw profiel aanmaken via 'firefox.exe -ProfileManager' werkt helaas niet, het nieuwe profiel heeft net zo hard administratorrechten nodig. Voor de profilemanager an sich vraagt hij al rechten..

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Jaap-Jan schreef op maandag 17 september 2007 @ 00:47:
Je kunt proberen om een nieuw profiel aan te maken:

Ga naar:
C:\Users\<user name>\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\<profielnaam>

Waarbij <user name> je gebruikersnaam is en <profielnaam> de naam van het profiel. Vaak is er maar één profiel aanwezig in de Profiles map. Die kun je verwijderen. Ik zou hem eerst even in de Prullenbak zetten of ergens anders waar je hem weer kunt vinden, op je bureaublad bijvoorbeeld, zodat je je (eventuele) bookmarks (bookmarks.html) terug kunt zetten uit je oude profiel.
Verwijderen mag niet :x

Dan doet Firefox moeilijk, je moet een nieuwe aanmaken door te starten met de -p switch.

• Mathijs1
  • Niet online
*bumpje*

Ook een reboot helpt niet, ik blijf het erg vreemd vinden..

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je http://kb.mozillazine.org..._SeaMonkey_fails_to_start geprobeerd? Dus uninstallen, handmatig opschonen en opnieuw installeren na een herstart?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Mathijs1
  • Niet online
Sorry voor de kick maar heb een tijdje niet meer naar dit probleem kunnen kijken ivm drukte.

Ik heb dus nog steeds bovenstaand probleem, heb net weer even een reïnstall gedaan en de hele c:\program files\mozilla firefox daarna handmatig verwijderd, 2.0.0.8 weer geïnstalleerd maar weer start hij alleen als Administrator. Ook staat er bij de snelkoppeling het schild-icoontje, wat aangeeft dat het Administrator-rechten nodig heeft...

• Mathijs1
  • Niet online
Kickje, is er dan niemand die dit soort problemen heeft? Ik heb nog steeds geen oplossing gevonden :'(

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Mathijs1 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 03:17:
Sorry voor de kick maar heb een tijdje niet meer naar dit probleem kunnen kijken ivm drukte.

Ik heb dus nog steeds bovenstaand probleem, heb net weer even een reïnstall gedaan en de hele c:\program files\mozilla firefox daarna handmatig verwijderd, 2.0.0.8 weer geïnstalleerd maar weer start hij alleen als Administrator. Ook staat er bij de snelkoppeling het schild-icoontje, wat aangeeft dat het Administrator-rechten nodig heeft...
Ook de profielmap verwijderd?
C:\Users\<user name>\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\ 
dus

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 14:59

Sebazzz

3dp

Heb je al eens geprobeerd om een nieuw profiel aan te maken? (zie Google voor details)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Mathijs1
  • Niet online
Dit lijkt opgelost te zijn met de 3.0 Beta, dan maar geduld hebben tot die gold wordt...
Pagina: 1