Toon posts:

Internet valt uit bij programma's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een hele tijd een probleem met mijn internet. Mijn internet wil soms wel zomaar ineens uitvallen. De laatste tijd doet hij het veel minder opeens, maar hij blijft altijd uitvallen als ik torrents wil downloaden. Ik gebruik uTorrent hiervoor. Meestal als ik de torrent aanzet, download hij een minuutje ofzo. Na deze minuut valt mijn internet uit. Als ik dan een tijdje wacht, gaat mijn internet soms vanzelf weer aan. Soms stopt hij ermee en dan moet ik de router resetten. Als mijn internet weer aangaat, is het rare dat hij dan wel stopt met downloaden. De status zegt dat hij aan het downloaden is, maar de kolom onder de downloadsnelheid en uploadsnelheid is leeg.
Mijn vraag is dus eigenlijk 1. waarom hij uitvalt en 2. waarom ik niet verder kan downloaden als hij eenmaal uitgevallen is.
mijn router is de Zyxel Prestige 2602H-61.
Mijn internet provider is Tiscali.
Als er nog meer aanvullende informatie nodig is, meld het dan.
Alvast bedankt.

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bij torrent-verkeer worden er erg veel verbindingen opgezet, het kan zijn dat je router hier problemen mee heeft door een defecte/kleine routetabel-cache. Kijk even rond op google of er meer mensen zijn met jouw router en torrent-problemen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij torrents is het inderdaad gewoon troubleshooten, en niet te hebberig zijn. Beperk het aantal verbindingen en de maximale down/up snelheid zodat de verbinding weer stabiel is, en ga deze daarna langzaam verhogen tot je de max hebt bereikt en de verbinding weer instabiel wordt. Daarna een veilige marge inbouwen en wat meer geduld hebben :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al regelmatig gekeken op google, en heb mijn poorten proberen te openen enzovoorts. Dat poort openen is volgens mij overigens nooit echt gelukt, aangezien als ik met utorrent mijn poort laat checken, hij zegt dat het niet gelukt is. Hoewel ik toch wel alle stappen goed gevolgd heb.

Dat beperken van de snelheid enzo, lijkt me sterk dat het lukt. Want ik had een tijdje een private torrent site, dan redde ik gewoon mijn volle snelheden.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 17:01:
Dat beperken van de snelheid enzo, lijkt me sterk dat het lukt. Want ik had een tijdje een private torrent site, dan redde ik gewoon mijn volle snelheden.
Niet denken, maar uitproberen. Kijk ook eens naar Het Grote Poortmappingsverhaal :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 17:01:
Ik heb al regelmatig gekeken op google, en heb mijn poorten proberen te openen enzovoorts. Dat poort openen is volgens mij overigens nooit echt gelukt, aangezien als ik met utorrent mijn poort laat checken, hij zegt dat het niet gelukt is. Hoewel ik toch wel alle stappen goed gevolgd heb.
Dus geef je het maar op? Firewalls zijn niet zo ingewikkeld, sterker nog, er bestaat een best handige FAQ over op GoT.
Wat heeft dit met je probleem te maken? Ik kan ook wel vanaf 1 bron met volle snelheid downloaden, maar als een torrent 5000 connections opzet die allemaal een paar bytes/s overdragen, tsjah dan gaat mijn router vast ook de mist in. Loop eens de instellingen van uTorrent door en kijk of je het aantal verbindingen/poorten/whatever kan inperken.
Pagina: 1