Account niet meer toegankelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Laohu
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb de volgende handelingen gedaan en weet niet meer hoe ik het moet herstellen:
  • Ik heb in finder de naam achter het huisje gewijzigd (dus van [naam] naar [naam xyz])
  • Vervolgens heb ik geprobeerd deze handeling weer ongedaan te maken (dus van [naam xyz] naar [naam])
  • Ik krijg de foutmelding "[naam]" is al in gebruik
  • Na een herstart kan ik nog wel inloggen onder mijn accountnaam, maar zie ik de default desktop, instellingen etc.
  • Als ik klik op "afbeeldingen" krijg ik de melding "het volume voor "afbeeldingen" is onvindbaar".
Wat heb ik fout gedaan en - nog belangrijker - wat kan ik doen om dit te herstellen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Simpelste is een nieuw admin account aanmaken (uiteraard met een andere naam), daarmee inloggen, de naam van je oude homedir weer terugzetten naar hoe 'ie was, uitloggen en weer inloggen met je originele account. Dan moet alles weer goed zij en kun je dat andere account weer weggooien.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Laohu
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:02:
Simpelste is een nieuw admin account aanmaken (uiteraard met een andere naam), daarmee inloggen, de naam van je oude homedir weer terugzetten naar hoe 'ie was, uitloggen en weer inloggen met je originele account. Dan moet alles weer goed zij en kun je dat andere account weer weggooien.
Dat is vreemd - als ik inlog met mijn tijdelijke account en probeer de homedir te renamen krijg ik de melding dat ik onvoldoende toegangsbeveogdheden heb. De tijdelijke account is een beheerdersaccount.

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 15:45
Dan moet je de permissions even veranderen van die home-dir.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Mac OS X 10.3, 10.4 or later: Return to default desktop, apparent "loss" of home directory en Mac OS X: How to change user short name or home directory name hebben hier wel betrekking op. Met de informatie in deze artikelen zou je de situatie weer kunnen herstellen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kaspers schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:35:
Dan moet je de permissions even veranderen van die home-dir.
Inderdaad. Gewoonlijk gaat dat automatisch (je wordt om je username/wachtwoord gevraagd) maar als dat niet het geval is kun je 'm even handmatig instellen op je tijdelijke naam, en dan als 'ie verplaatst is weer terugzetten. Dat doe je bij het Get Info scherm.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Laohu
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:47:
[...]

Inderdaad. Gewoonlijk gaat dat automatisch (je wordt om je username/wachtwoord gevraagd) maar als dat niet het geval is kun je 'm even handmatig instellen op je tijdelijke naam, en dan als 'ie verplaatst is weer terugzetten. Dat doe je bij het Get Info scherm.
Gelukt! Bedankt allemaal :)
Pagina: 1