Kees Tabak in het Uur van de Wolf

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Net op tv een docu zitten kijken over de fotograaf Kees Tabak. Aardig interessant verhaal hoe die vent gekomen is waar 'ie nu is. Ook zitten smullen van de foto's en wel wat inspiratie op gedaan.

Heb je even tijd pak de herhaling mee of kijk 'm online.
http://sites.nps.nl/jerom...uurvandewolf/welcome.html

12 oktober komt Anton Corbijn trouwens in de herhaling.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ja, ook gezien.
Goede tip!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:51
Erg leuk, helaas niet af kunnen kijken.
Vooral de openheid over z'n begintijd vond ik prachtig:
Iets van "er was nog niemand die het deed en in het land der blinden is Eenoog koning" etc. ;)

Nog bedankt voor de tip Wijnands!

[ Voor 41% gewijzigd door Rob Z op 19-09-2007 13:20 ]

• Wijnands
Verwacht 'm deze week op uitzending gemist, zal de link dan wel even posten

Edit: Ah, staat er al. http://player.omroep.nl/?aflID=5511114

[ Voor 32% gewijzigd door Wijnands op 17-09-2007 14:28 ]

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:41

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

hij wordt ook op TV herhaald (vrijdag 21 september 16:05 op NED2)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Mooi portret, toch vaag hoe smaken dan schijnbaar kunnen verschillen. Sommige platen vind ik erg vet (die van Ali B in dat boek komt echt super uit), maar veel van z'n onstage concertwerk kan me dan niet uitermate veel boeien op het erg grafische en uitgesproken/cleane werk na. Dat is weer érg mooi om te zien.

Hij illustreerde het zelf ook al met dat voorbeeld van het Rietveld :)

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Gister effe op uitzendinggemist gekeken, leuk stukje.
Gaaf hoe hij en z'n schrijver dat vertellen, en sommige stukjes over 'het wereldje' zijn wel herkenbaar, zelfs zoveel jaar later :)
Onstage werk uit z'n begintijd vind ik zeker wel cool... past ook echt in het punk-wereldje. En ook het latere werk, de grotere shows met springsteen en prince.

Die aflevering van corbijn ga ik zeker kijken, bewonder die man altijd wel. Z'n manier van werken en hoe hij in 'het vak' is gerold en hoe hij er nu tegenaan kijkt.

Wel grappig trouwens dat stukje over hoe de tolerantie van fotografen is veranderd, van een hele show fotograferen naar 30 minuten naar 3 nummers.
Bij de kleinere concerten is het nog steeds gewoon vrijheid blijheid, en kan je ook makkelijk contact leggen en netwerken backstage. De grotere shows zijn eigelijk niet leuk om te fotograferen... leuk om je portfolio mee op te leuken, maar weinig gezelligs aan en iedereen heeft zo'n beetje dezelfde shots. Ik ben iig wel een beetje uitgekeken op de grote concerten (en parties... da's helemaal meer van hetzelfde ;) ).

Misschien ga ik me wel weer een keer een jaar ingraven in de hardcore (nee niet de house-variant) scene.... daar gebeurt tenminste nog wat op en om het podium ;)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:17:
Hij illustreerde het zelf ook al met dat voorbeeld van het Rietveld :)
wat bedoel je hiermee!?

want dat zijn werk afgekeurd werd op de Rietveld, lijkt mij - ondanks dat ik zijn punkwerk wel goed vind - terecht en heeft naar mijn idee niet zo veel met smaak te maken. concertfotografie hoort naar mijn idee namelijk helemaal niet thuis op een kunstacademie.

@abrakadaver; behalve dat tijdens de concerten de houding tov fotografen bij concerten is veranderd (zo'n foto van Bono door Lex van Rossens in De Kuip is tegenwoordig ondenkbaar), geeft hij ook aan dat de houding tov fotografen rond de artiesten buiten de optredens om, is veranderd en wellicht is dat nog jammerlijker. goede on-the-road-documentaties zie je niet meer.

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Leuk programma om te zien. Er is ook mooi in beeld gebracht hoe alles is veranderd. Het verschil tussen foto's maken van The Stranglers en later van Di-rect illustreert dat zeer goed.

• Wijnands
Ik vond z'n vroege werk met die bandjes op vreemde locatie's erg sterk. Deze bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.keestabak.nl/classics/zw-Monochrome-Set.jpg

Lijkt alsof íe maar een flits had en op z'n camera en toch een hele knappe plaat.

Deze vind ik qua compositie erg sterk:

Afbeeldingslocatie: http://www.keestabak.nl/classics/zw-Captain-Beefheart.jpg

Pagina: 1