Groot databestand naar webform

Pagina: 1
Acties:

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43
Voor mijn werk moet ik een groot databestand (excel) invoeren in een database. Nu omvat de lijst een paarhonderd regels, elk met zo'n 20 waarden welke ik via een webform in moet voeren.
Nu wil ik graag een import maken, maar dat gaat helaas nog niet en de beheerder wil me (nog) geen rechten geven op het systeem om het zelf te kunnen doen.

Blijf ik dus met de klus zitten dit hele bestand met de hand in te gaan voeren. Ik heb al wat gekeken hier en daar (search). Ik ben op zoek naar een stukje software welke aan de hand van mijn copy / paste de formvelden invoerd. Iemand hier ervaring met dergelijke software? Ik zou erg dankbaar zijn.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Kijk met een sniffer naar hoe de informatie wordt geupload en emuleer die datastroom met je eigen data zonder via de GUI te gaan. Of beter; vraag de beheerder naar een beschrijving van het dataverkeer tussen client en server. Of dat er een (resp.waarom er geen) API/webservice of een bulk upload mogelijkheid is.

Andersom een digitale typemiep / omgekeerd screenscrapen kan inderdaad ook. Misschien kan je wat met AutoIt, al kan het ook al met Sendkeys in WSH/WBScript.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)