Website redirecten naar subfolder*

Pagina: 1
Acties:

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-02 21:38
Ik heb een kort vraagje waar ik zo snel geen antwoord op kan vinden.

Ik heb een site gemaakt op voorbeeld.com/site, zodat de root (voorbeeld.com) nog gewoon toegankelijk was. Nu de site klaar is redirect ik dus voorbeeld.com naar voorbeeld.com/site, omdat verplaatsen nogal lastig is (Pivot enzo).

Vraag: is het mogelijk om geen voorbeeld.com/site in de browser weer te geven maar gewoon voorbeeld.com?

strava

Verwijderd

In je apache config of .htaccess:
code:
1
DirectoryIndex site.php

• wietse.cc
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-12-2023
Klinkt mij in de oren als Mod_Rewrite

In een .htaccess (mits Apache Webserver):
code:
1
2
RewriteEngine on
RewriteRule ^/(.*)  /site$1

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 17:18

TommyGun

Stik er maar in!

http://helpdesk.servernat.../Het_htaccess-bestand.php

Kun je vast wel wat uit halen :)

[ Voor 30% gewijzigd door TommyGun op 16-09-2007 23:10 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Melkbus
thx alot! :)

strava

• Melkbus
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 23:02:
In je apache config of .htaccess:
code:
1
DirectoryIndex site.php
Hmm, dit werkt wel, alleen werkt m'n site.com/pivot nu niet meer, ik krijg gewoon een map te zien ipv m'n inlogscherm...

//EDIT
maar dit is natuurlijk vrij logisch, ik zet zelf die inlog.php er wel bij ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Melkbus op 17-09-2007 00:31 ]

strava

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vijf dingen:

1. Reageer je als laatste en is je laatste reactie nog geen 24 uur oud, gebruik dan de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop ;)

2. Probeer voortaan even een duidelijkere titel te verzinnen. Alle topics zijn in principe vragen, dus laat dat weg en probeer een volledig beschrijvende titel te verzinnen.

3. Zet in je openingspost even alle relevante informatie. Je wilt iets rewriten, vertel op welke omgeving het staat, wat je zelf hebt gezocht, wat je hebt geprobeerd, waarom die oplossingen niet werken, etc. Nu komt het als een helpdesk-topic over en dat is nou net het laatste wat we willen zijn ;)

4. Waar hoort mijn topic? is eigenlijk verplichte kost. Als je je een beetje had verdiept in je probleem, dan had je gezien dat het om htaccess gaat, wat dus in Windows Servers en Server-software hoort ;)

5. Dit topic wordt verhuist, en hoort eigenlijk ook meteen op slot, want ik mis enige zelfinzet. Ik laat hem toch openstaan, maar hoop dat je bovenstaande tips wel ter harte neemt, volgende keer zijn we iets minder vredelievend ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1