Computer upgraden, maar dit keer meteen goed.

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Goedenavond :)

Een tijdje geleden heb ik een computer samengesteld en een beetje bespaard op de voeding, cpu en het interne geheugen. Ik heb een voeding van Trust genomen, wat vermoedelijk voor artifacts zorgt in games. Het geheugen draait als dual-channel, maar de reepjes hebben verschillende timings (Kingston en Corsair). Daarnaast heb ik simpelweg een te trage CPU gekozen, de X2 3600+ van AMD.

Ik wil nu (voor het eerst in mijn leven) overstappen op Intel. Over de E4300 heb ik zeer positieve verhalen gehoord. Ook denk ik dat ik met een goed moederboard plus voeding een aardige overclock moet kunnen behalen. 3GHz schijnt geen probleem te zijn op sommige boards.

Nu heb ik eens gekeken naar een geschikte voeding voor deze configuratie, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik heb nu slechts één 12v rail van maximaal 15A. In bijna alle games heb ik artifacts, maar de FPS is wel in orde.

Heeft iemand anders ervaring met een snelle kaart op een brakke voeding? Krijg je daadwerkelijk artifacts en blijft de FPS goed? Want voordat ik een keus ga maken, wil ik wel weten of de voeding aan een upgrade toe is en zo ja, welke voeding is dan wel geschikt.

Alvast bedankt voor het meedenken :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Een brakke voeding is nooit lekker maar krijg je daar ook artifacts mee? Dat is eerder de videokaart toch?

Edit: Coolermaster, Tagan, Enermax, Zalman, Corsair, Etc zijn wel goeie merken voor een voeding

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 21:21 ]

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-05 22:43
Ik heb geen ervaringen met brakke voedingen maar het lijkt mij sterk dat je er artefacts van krijgt. Ik weet wel dat sommige videokaarten zichzelf terugklokken op het moment dat ze niet voldoende stroom krijgen.
Artefacts lijken mij meer door onvoldoende koeling en brakke drivers te komen.

Als tip voor een voeding moet ik zeggen: beter te veel dan te weinig en neem een A merk. Ikzelf ben al jaren tevreden met Enermax voedingen, vooral als je van plan bent SLI te gebruiken moet je rekening houden met een voeding die 500+ watt kan leveren.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Artifacts en FPS goed? Klinkt als oververhitte graka. Het beeld valt meestal gewoon uit, of je hele PC, als je graka niet genoeg stroom krijgt.

Voor de rest zal de E4300 idd lekker clocken. Misschien is de Gigabyte P35 DS4 (met SilentPipe, wat uber staat natuurlijk) of de goedkopere DS3 (zonder SilentPipe) wel een leuk mobo?

• Barry|IA
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:20:
Een brakke voeding is nooit lekker maar krijg je daar ook artifacts mee? Dat is eerder de videokaart toch?
Ik ben bang dat de videokaart te weinig prik krijgt van de voeding. Dat weet ik wel zeker trouwens, 15 ampere is gewoon te krap. Mijn vraag is ook of ik daarom artifacts kan krijgen. Mij lijkt het logischer dat het spel gewoon uit zou vallen, of vast zou lopen.

Btw, ook als ik een afbeelding in Vista bekijk heb ik er last van. Allemaal rode en blauwe ''blokjes'' verschijnen in de afbeelding. Als ik de afbeelding uitzoom verdwijnen de blokjes. Terwijl ik mij niet voor kan stellen dat een afbeelding zoveel stroom zou vragen :?

(ATI Catalyst versie is: 7.14 en dxdiag ondervindt geen problemen.)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Barry|IA
Bitage schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:23:
Artifacts en FPS goed? Klinkt als oververhitte graka. Het beeld valt meestal gewoon uit, of je hele PC, als je graka niet genoeg stroom krijgt.

Voor de rest zal de E4300 idd lekker clocken. Misschien is de Gigabyte P35 DS4 (met SilentPipe, wat uber staat natuurlijk) of de goedkopere DS3 (zonder SilentPipe) wel een leuk mobo?
Ik heb in ATI tool al ingesteld dat de fan op 100% moet draaien. De kaart wordt dan ook niet warmer dan 60c. Vaag probleem :X

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Kan goed zijn dat je graka dan gewoon de geest heeft gegeven. Zal wel balen zijn natuurlijk, dus even testen in een andere setup is geen slecht plan.

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 08:10
Barry|IA schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:24:
[...]

.....
Ik ben bang dat de videokaart te weinig prik krijgt van de voeding. Dat weet ik wel zeker trouwens, 15 ampere is gewoon te krap. Mijn vraag is ook of ik daarom artifacts kan krijgen. ....
15A te krap? Een vriend van mij heeft een 8800GTS 640MB aan een 15A lijn hangen. (19A peak) Dit werkt perfect. Maar het zal wel aan de kwaliteit van de voeding liggen dan..

EDIT: Hij heeft de 500W voeding in een Arctic-Cooling Silentium T2 Pro. Ik ben niet zeker van het merk voeding, maar volgens mij zitten er componenten van Seasonic in (A-Merk)..

[ Voor 15% gewijzigd door Gniels op 16-09-2007 22:04 ]

PHILIPS Motional Feedback 544

• Barry|IA
Gniels schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:03:
[...]

15A te krap? Een vriend van mij heeft een 8800GTS 640MB aan een 15A lijn hangen. (19A peak) Dit werkt perfect. Maar het zal wel aan de kwaliteit van de voeding liggen dan..

EDIT: Hij heeft de 500W voeding in een Arctic-Cooling Silentium T2 Pro. Ik ben niet zeker van het merk voeding, maar volgens mij zitten er componenten van Seasonic in (A-Merk)..
Over de kwaliteit van de voeding kan ik niks zeggen, behalve dat deze van Trust is. Dat zegt meestal al genoeg :P

15A lijkt mij krap omdat mijn eerdere 8600GT minimaal 18A nodig had volgens de handleiding. Dan te bedenken dat mijn X1950XT kaart sneller is én nog een externe 12v aansluiting vereist. Hoeveel Ampere de 1950 nodig heeft kan ik echter nergens terugvinden.

Ik heb nu in plaats van Vista Ultimate een versie XP MCE installatie gedaan. Geen gezeur met oude drivers van de IGP of de 8600GT die er eerder in zat en gewoon de MCE drivers geinstalleerd. Vooralsnog heb ik geen last van artifacts in Windows, nu eens kijken tijdens het gamen :)

Zou wel mooi zijn als ik mijn kaartje gewoon mee kan slepen in mijn nieuwe sysyeem :)

Verwijderd

BeQuiet is ook een heel goed merk.

En als je direct ook "goed" wilt upgraden zoals je zegt ga dan niet voro de E4300 maar voor E6850 of E6750 als je budget wat lager is.

gl

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Een ding snap ik niet aan de post van de TS.
Hij heeft nu een budget processor, die gemiddeld te OCen valt naar 3GHz.
Stel even 2,7 GHz met huis-tuin-keuken spul.
Heeft hij dit al gedaan? Zo nee, waarom niet?

Nu wil hij opnieuw een budget processor om die ?opnieuw? te OCen naar 3GHz.
Effectief gaat een C2D op 3GHz slechts 20-30% sneller zijn dan die AMD X2.

Wat doet hij ermee? Games? Dan is het geld beter besteed aan een betere videokaart.
Want dat is 100% zeker de beperkende factor.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Barry|IA
kalizec schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:40:
Een ding snap ik niet aan de post van de TS.
Hij heeft nu een budget processor, die gemiddeld te OCen valt naar 3GHz.
Stel even 2,7 GHz met huis-tuin-keuken spul.
Heeft hij dit al gedaan? Zo nee, waarom niet?

Nu wil hij opnieuw een budget processor om die ?opnieuw? te OCen naar 3GHz.
Effectief gaat een C2D op 3GHz slechts 20-30% sneller zijn dan die AMD X2.

Wat doet hij ermee? Games? Dan is het geld beter besteed aan een betere videokaart.
Want dat is 100% zeker de beperkende factor.
Deze draait momenteel al op 2.5GHz, maar ik wil gewoon sneller. Een nieuwe VGA komt er heus wel een keer, maar niet zollang de 8800 kaarten nog 300 Euro moeten kosten.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:22

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gniels schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:03:
[...]

Het verschil is dat de TS maar 1 15A rail heeft en die vriend van je 1x 16A en 1x 14A, dat is dus 2x zoveel.

Plaatje van die Arctic-Cooling voeding

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Barry|IA
Ik heb aan mijn verloopstekker van de videokaart momenteel 1 stekker aangesloten. 2 stekkers heeft geen zin, dat heb ik ook geprobeerd. Nutteloos natuurlijk, als je maar 1 rail hebt :P

Ik heb nu nog steeds last van artifacts, terwijl mijn temps niet boven de 70c komen tijdens Supreme Commander. De belangrijkste vraag is echter: kunnen artifacts verschijnen als je vermogen tekort komt?

Edit:

Supreme Commander @ 100% fanspeed (max. 55c):

Afbeeldingslocatie: http://img48.imageshack.us/img48/5661/naamlooswd1.jpg

Bij FarCry en FEAR exact hetzelfde en bij Live For Speed S2 heb ik weer geen problemen :?
Kan dan toch geen defect zijn? Windows gaat ook goed nu.

[ Voor 26% gewijzigd door Barry|IA op 16-09-2007 23:19 ]

• kalizec
Barry|IA schreef op zondag 16 september 2007 @ 23:12:
Ik heb aan mijn verloopstekker van de videokaart momenteel 1 stekker aangesloten. 2 stekkers heeft geen zin, dat heb ik ook geprobeerd. Nutteloos natuurlijk, als je maar 1 rail hebt :P
Dat is dus pertinent NIET waar.

Er zijn twee redenen om 2 stekkers te gebruiken als er 2 stekkers nodig zijn.
- Maximale veilige stroomdoorvoer door de aders. Als je daar overheen gaat kan het zijn die aders te warm worden en doorbranden.
- Stroomverdeling op het component. Het kan goed zijn dat de ene stekker stroom verzorgt voor het middendeel van de videokaart. En de andere voor de achterkant. Of iets dergelijks. Kortom, dit heeft echt niet alleen met het hebben van meerdere rails te maken.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Barry|IA
kalizec schreef op zondag 16 september 2007 @ 23:19:
[...]

Dat is dus pertinent NIET waar.

Er zijn twee redenen om 2 stekkers te gebruiken als er 2 stekkers nodig zijn.
- Maximale veilige stroomdoorvoer door de aders. Als je daar overheen gaat kan het zijn die aders te warm worden en doorbranden.
- Stroomverdeling op het component. Het kan goed zijn dat de ene stekker stroom verzorgt voor het middendeel van de videokaart. En de andere voor de achterkant. Of iets dergelijks. Kortom, dit heeft echt niet alleen met het hebben van meerdere rails te maken.
Oke, maar het werkt niet. Toch zal ik beiden aansluiten.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Draai eerst jouw cpu en moederbord eens terug op de defaultsnelheden, test dan uitgebreid of je nog last hebt van de artifacts. Check ook de airflow rondom de grafische kaart (vga geheugen te heet?), controleer eventuele heatsinks op het vga geheugen en natuurlijk de fan en heatsink van de gpu (stof?).

Ik kan me niet voorstellen dat de PSU de veroorzaker kan zijn. Zeker, een enkele 15A rail is weinig maar met te weinig prik zou ik verwachten dat de kaart traag wordt of het gewoonweg niet doet, iig geen artifacts.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• kalizec
Barry|IA schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:59:
maar niet zollang de 8800 kaarten nog 300 Euro moeten kosten.
Afgezien dat een 8800 verkrijgbaar is vanaf 250 euro.

• Barry|IA
Abbadon schreef op zondag 16 september 2007 @ 23:24:
Draai eerst jouw cpu en moederbord eens terug op de defaultsnelheden, test dan uitgebreid of je nog last hebt van de artifacts. Check ook de airflow rondom de grafische kaart (vga geheugen te heet?), controleer eventuele heatsinks op het vga geheugen en natuurlijk de fan en heatsink van de gpu (stof?).

Ik kan me niet voorstellen dat de PSU de veroorzaker kan zijn. Zeker, een enkele 15A rail is weinig maar met te weinig prik zou ik verwachten dat de kaart traag wordt of het gewoonweg niet doet, iig geen artifacts.
Geheugen en de bovenkant van de kaart voelen erg warm aan, heet zelfs. Ik kan alleen geen inschatting maken hoe warm het aanvoelt. CPU staat nu op default en het moederboard ook.

Edit: Ik zie net dat er minimaal 38A op de 12v rail wordt vereist :X
Soms geeft Atitool aan 30A te verbruiken en dan hoor ik mijn voeding tikken. Lijkt mij duidelijk wat mijn eerste upgrade wordt :P

[ Voor 11% gewijzigd door Barry|IA op 17-09-2007 00:07 ]

Verwijderd

Ik zou idd allereerst je voeding gewoon upgraden. Zorg voor een goeie airflow in je kast en controlleer gewoon dat je graka dus niet te heet wordt.

Verder, je cpu is nog goed te doen.

Beetje overbodig om dit systeem nu al te upgraden.
Als je je processor alsnog wilt upgraden kun je misschien net zo goed een X2 6000+ kopen voor een 145 euro.
Dan bespaar je de kosten van je moederbord.

De videokaart is nog redeljik up to date. De GeForce 8800GTS is een heel leuk kaartje.
Maar het bezit van een X1950XT rechtvaardigd imho de aanschaf van een 8800 GTS niet echt aangezien jouw upgrade plan je maar een minimale gain oplevert.

Wacht liever op de Phenom of de tegenhanger van Intel en de bijbehorende volgende generatie videokaarten van ATI of nVidia.

Maar all in all, its your choice ;-)

p.s. overigens, artifacts kunnen ook verschijnen als je gewoon brak videogeheugen heb.
Pas geleden mijn GeForce 7900GT RMA gedaan vanwege brak geheugen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2007 16:04 ]

• Barry|IA
Geheugen voelt wel superheet aan. Eerst maar eens een andere voeding. 15A is gewoon te weinig als er minimaal 38A aanbevolen wordt.

• Abbadon
Ja, een andere PSU lijkt me na jouw laatste omschrijving zéker geen overbodig luxe :)

Met de hand temperaturen bepalen is niet te doen; alles boven de 50° C voelt aan alsof je je brandt. Echter, 50° C is niet veel voor een chip. Je kunt een test doen door een grote (kamer)ventilator op de open kast te richten. Als je dan geen artifacts meer hebt weet je dat het aan de temperatuur ligt.

• Barry|IA
Abbadon schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:13:
Ja, een andere PSU lijkt me na jouw laatste omschrijving zéker geen overbodig luxe :)

Met de hand temperaturen bepalen is niet te doen; alles boven de 50° C voelt aan alsof je je brandt. Echter, 50° C is niet veel voor een chip. Je kunt een test doen door een grote (kamer)ventilator op de open kast te richten. Als je dan geen artifacts meer hebt weet je dat het aan de temperatuur ligt.
Net gedaan, artifacts blijven.
Morgen eens kijken welke voeding geschikt is.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 12:51

SalimRMAF

SpaceX - 4K

In 1 keer goed, én goedkoop, én mooi: Zalman ZM600HP. 600 watt. Maar 92 eurie;)

Gulfstream G650

• Barry|IA
salimrmaf schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:59:
In 1 keer goed, én goedkoop, én mooi: Zalman ZM600HP. 600 watt. Maar 92 eurie;)
Levert deze minimaal 38A aan 12v? Ik kan het uit de specificaties niet vinden.

• Abbadon
Kijk voor voedingen op www.silentpcreview.com, imo de beste site voor PSU reviews en info. Zie de recommended list: http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html

• rodie83
  • Niet online
Barry|IA schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:07:
[...]

Levert deze minimaal 38A aan 12v? Ik kan het uit de specificaties niet vinden.
Misschien, omdat het nu een beetje een PSU verhaal wordt: Welke voeding heb ik nodig? Deel 18

Een 600 watter van Zalman is zware overkill voor je systeem in elk geval. Ik loop hier op een 4200+ op 2,8 en een 8800GTS en dat allemaal op een Coolermaster 450 watt voeding. Helemaal nergens last van.

Anyway, check bovenstaand topic en laat je eens degelijk adviseren (nadat je zelf natuurlijk eens wat voedingen hebt bekeken). Anders koop je straks nog een hele dure voeding met een enorm wattage wat je niet gebruikt (en ook niet gaat gebruiken, als je niet overstapt naar een SLI opstelling o.i.d.).

• Barry|IA
Abbadon schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:14:
Kijk voor voedingen op www.silentpcreview.com, imo de beste site voor PSU reviews en info. Zie de recommended list: http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html
Ik zal gelijk even lezen :) Bedankt.
rodie83 schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:16:
[...]

Misschien, omdat het nu een beetje een PSU verhaal wordt: Welke voeding heb ik nodig? Deel 18

Een 600 watter van Zalman is zware overkill voor je systeem in elk geval. Ik loop hier op een 4200+ op 2,8 en een 8800GTS en dat allemaal op een Coolermaster 450 watt voeding. Helemaal nergens last van.

Anyway, check bovenstaand topic en laat je eens degelijk adviseren (nadat je zelf natuurlijk eens wat voedingen hebt bekeken). Anders koop je straks nog een hele dure voeding met een enorm wattage wat je niet gebruikt (en ook niet gaat gebruiken, als je niet overstapt naar een SLI opstelling o.i.d.).
Welke voeding heb jij precies? Ben wel benieuwd.

Tja, het gaat nu nog over de voeding. Maar dat is voor mij momenteel ook zo'n beetje het lastigste punt om uit te zoeken. Maar binnen een paar dagen ga ik zoeken naar een geschikt mobo + cpu.

[ Voor 60% gewijzigd door Barry|IA op 17-09-2007 23:34 ]

• rodie83
  • Niet online
Barry|IA schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:32:
[...]

Ik zal gelijk even lezen :) Bedankt.

[...]

Welke voeding heb jij precies? Ben wel benieuwd.

Tja, het gaat nu nog over de voeding. Maar dat is voor mij momenteel ook zo'n beetje het lastigste punt om uit te zoeken. Maar binnen een paar dagen ga ik zoeken naar een geschikt mobo + cpu.
Het gaat om deze voeding: http://www.coolermaster.c...=detail&tbcate=563&id=928

Geen idee of deze ondertussen nog te krijgen, voor toekomstgerichtheid zou ik nu ook niet deze voeding kopen. Ik wou wel aangeven dat je je niet blind hoeft te staren op wattages.

Niettemin, er zijn veel goede merken voedingen in de omloop (Corsair, Fortron, Enermax, Seasonic, Coolermaster, Zalman, etc.) die allen wel een model hebben die aansluit bij je komende systeem. Welke je dan neemt, tsja. De 500+ watters zullen geen van allen moeite hebben met je nieuwe hardware. Stilte, modulaire bekabeling en ledjes kunnen wellicht voor jou de doorslag geven.

Maar, zoals al eerder in het topic gezegd, de artifacts die je ziet komen 90% zeker niet van je voeding. Verwacht van een voeding verder dus ook niks speciaals qua prestaties. Goede voeding is goede stabiliteit, dat is alles :)

• EvilMeBe
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-04 19:10
Zou het niet kunnen dat de videokaart (of het geheugen) kapot is gegaan omdat deze continu net niet genoeg stroom krijgt, terwijl deze wel meer wil trekken? Dat hij dus net niet genoeg 'kracht' heeft om waardes correct te berekenen of in het geheugen weg te schrijven..?

• Barry|IA
Hoe eigenwijs het ook lijkt, ik concludeer pas als ik een nieuwe voeding heb. Het kan nooit kwaad om een Trust te vervangen ;)

Ik heb nog steeds vertrouwen in de kaart. In ATItool ben ik erachter gekomen dat mijn kaart al snel meer dan 15A trekt (15A is max. van de PSU) en dat de voeding dan om de halve seconde heel zacht ''tikt''. Op hetzelfde moment ''tikt'' de kaart ook.

Morgen een andere voeding bestellen dus :)

Edit:

Vanavond neem ik de kaart mee naar een vriend en daar kan ik 'm testen op een Sweex 600w. Ook geen kwaliteitsvoeding, maar in ieder geval een bak vermogen meer als mijn Trust.

Om het weer over wat anders te hebben dan voedingen: Ik heb vandaag de Intel E4300 binnen gekregen en deze ga ik combineren met de volgende hardware:

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/29500.jpg
29469 OCZ Memory EL Platinum 2 Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Non-ECC.

Afbeeldingslocatie: http://www.spcnet.be/images/matos/GA-965P-DS3.jpg
Gigabyte GA-965P-DS3

Als iemand een beter alternatief kent, hoor ik het graag :)

[ Voor 43% gewijzigd door Barry|IA op 18-09-2007 18:14 ]

• Barry|IA
Ik ben net bij die vriend langs geweest en heb de kaart goed kunnen testen. De Sweex voeding van hem levert een dikke 650 Watt, maar slechts 25A op de enkele 12v rail. Het is overduidelijk dat ik een nieuwe voeding nodig heb voor mijn X1950XT! We hebben getest met de demo van Bioshock, alle eye-candy op high op een resolutie van 1600x1200. Liep als een trein! Hier en daar af en toe wat artifacts, maar veel minder als op mijn voeding. Geschat maar 5 kleine artifacts per 10 minuten, in tegenstelling tot continu overal artifacts. Dat er nog steeds wat artifacts zichtbaar zijn is uiteraard te danken aan de maximale output van 25A van de Sweex voeding, terwijl 30A de absolute minimum aanbeveling is volgens de handleiding van de videokaart.

Ik ben dus erg blij 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Barry|IA op 19-09-2007 00:10 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 19:12
foute post

[ Voor 255% gewijzigd door Paprika op 19-09-2007 11:17 ]

• Barry|IA
Iemand nog opmerkingen over mijn config?

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Barry|IA schreef op woensdag 19 september 2007 @ 00:07:
[...]
Hier en daar af en toe wat artifacts, maar veel minder als op mijn voeding. Geschat maar 5 kleine artifacts per 10 minuten, in tegenstelling tot continu overal artifacts. Dat er nog steeds wat artifacts zichtbaar zijn is uiteraard te danken aan de maximale output van 25A van de Sweex voeding, terwijl 30A de absolute minimum aanbeveling is volgens de handleiding van de videokaart.

Ik ben dus erg blij 8)
Niet om je slapeloze nachten te bezorgen, maar de koeling in zijn kast kan ook gewoon beter zijn, en dat het geheugen op je ATi gewoon kapot is, maar minder last, als hij koeler wordt gehouden.

Laat in ieder geval even weten wat er gebeurd met je nieuwe voeding, en welke voeding het uiteindelijk is geworden.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

@Barry, ik zou of wachten op de X38 moederborden of ik zou een P35 moederbord halen. Ik weet niet wat je doeleinde zijn voor die pc, maar een p35 heeft toch wat meer voordelen ten op zichte van de p965 chipset. Daarnaast hoef je het voor de prijs ook niet te laten.

• Barry|IA
Zygivt schreef op maandag 24 september 2007 @ 13:34:
@Barry, ik zou of wachten op de X38 moederborden of ik zou een P35 moederbord halen. Ik weet niet wat je doeleinde zijn voor die pc, maar een p35 heeft toch wat meer voordelen ten op zichte van de p965 chipset. Daarnaast hoef je het voor de prijs ook niet te laten.
De Gigabyte zit op 90 Euro en is erg goed met overclocken. Als je een P35 board kent met een gelijkwaardige prijs, hoor ik het graag. Ik sta open voor alles :)

• Barry|IA
Shaggy_NL schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:59:
[...]

Niet om je slapeloze nachten te bezorgen, maar de koeling in zijn kast kan ook gewoon beter zijn, en dat het geheugen op je ATi gewoon kapot is, maar minder last, als hij koeler wordt gehouden.

Laat in ieder geval even weten wat er gebeurd met je nieuwe voeding, en welke voeding het uiteindelijk is geworden.
Ik heb een Centurion5 behuizing, met een 120mm fan die naar buiten blaast, een 80mm fan die naar binnen blaast en een 80mm fan in de zijkant die naar buiten blaast. Mijn CPU wordt stressed 44c en de kast 25c. Daarentegen heeft hij alleen maar een CPU cooler en slechts 1 case fan in een plastic behuizing. Qua temps zit het bij mij wel goed.

Ik zal je laten weten welke voeding het wordt, maar waarschijnlijk de Antec Earthwatts 500 :)

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Barry|IA schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:34:
[...]

De Gigabyte zit op 90 Euro en is erg goed met overclocken. Als je een P35 board kent met een gelijkwaardige prijs, hoor ik het graag. Ik sta open voor alles :)
Abit IP35 ?

• Barry|IA
Te duur en voor mij onbekend. Ik heb de Gygabyte al besteld, in combinatie met een Zalman 600 Watt heatpipe voeding :)

Nu alleen nog 2gb geheugen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Barry|IA op 25-09-2007 15:22 ]

• dion_b
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, dit is ondertussen echt gewoon een hou-mijn-handje-vast-bij-het-kiezen topic geworden. Daar is GoT niet voor.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.