Dit kom je even tegen
De eerste pagina kwam mij meteen basherig over, maar ik heb met een analyzer van het werk de fragmenten eens bekeken die Vista defrag achterlaat. Bij vele defragmenters is het een rode massa, maar ik deed een ontdekking en ik zoek bevestiging.
1. De fragmenten worden opgedeeld in blokken van 64 MB.
Kritiek: Van mij kant geen. Zulke grote fragmenten leiden nauwelijks tot niet tot een vertraging.
2. Windows Vista's defragmenter consolideert wel
Kritiek: Niet. Dit is een goede eigenschap van een defragmenter.
3. Een heftig gefragmenteerd NTFS volume is nog snel
Kritiek: Ja, de snelheid neemt altijd af, maar het gaat om dergelijk kleine hoeveelheden dat het niet meer is zoals in het NT4 tijdperk.
4. De reserved ruimte voor de MFT is nu veel kleiner en geen 12,5% meer.
Kritiek: Ja, voor servers niet best, maar voor thuisgebruik een prima idee. Zo wordt de partitie efficiënter gebruikt.
Is de defragtool van Vista écht zo beroerd als Google mij doet geloven???
En waarom dan? Argumenten want ik vind van niet.
De eerste pagina kwam mij meteen basherig over, maar ik heb met een analyzer van het werk de fragmenten eens bekeken die Vista defrag achterlaat. Bij vele defragmenters is het een rode massa, maar ik deed een ontdekking en ik zoek bevestiging.
1. De fragmenten worden opgedeeld in blokken van 64 MB.
Kritiek: Van mij kant geen. Zulke grote fragmenten leiden nauwelijks tot niet tot een vertraging.
2. Windows Vista's defragmenter consolideert wel
Kritiek: Niet. Dit is een goede eigenschap van een defragmenter.
3. Een heftig gefragmenteerd NTFS volume is nog snel
Kritiek: Ja, de snelheid neemt altijd af, maar het gaat om dergelijk kleine hoeveelheden dat het niet meer is zoals in het NT4 tijdperk.
4. De reserved ruimte voor de MFT is nu veel kleiner en geen 12,5% meer.
Kritiek: Ja, voor servers niet best, maar voor thuisgebruik een prima idee. Zo wordt de partitie efficiënter gebruikt.
Is de defragtool van Vista écht zo beroerd als Google mij doet geloven???
En waarom dan? Argumenten want ik vind van niet.