Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Voor grub is er ongetwijfeld ook wel zo iets, maar geen idee wat.
mocht dat niet werken, kan je X ook niet stoppen met ctrl+alt+backspace (daarmee stop je normaal je X server)
De simpelste manier om te bereiken wat jij wil is X wel gewoon te laten starten, in te loggen, dan ctrl+alt+F2 te drukken (hier krijg je een fullscreen terminal voor je neus door) en dan te tikken (zonder de quotes) "sudo /etc/init.d/gdm stop" als je gnome gebruikt. Als je KDE gebruiket wordt het "sudo /etc/init.d/kdm stop" geloof ik.Terror schreef op zondag 16 september 2007 @ 20:28:
Heb drivers voor mijn ATI x1650 pro videokaart geïnstalleerd alleen hangt mijn systeem nu bij het X inlogscherm. (Draai Mandriva 2007) Nu wil ik er dus bij boot voor zorgen dat ie X niet gaat starten zodat ik via de commandline even de xorg.conf kan terugplaatsen die ik gebackupped had.
Hangende inlogscherm verlaten met alt+F2 werkt iig niet. Enige optie lijkt mij dus die opstartsequence ergens te doorbreken. Maar zou niet weten hoe dat moet.
Zoeken op not starting X levert eigenlijk alleen topics over problemen van mensen die X juist aan de gang will krijgen...
Waarom je per se X wil killen is me overigens een raadsel, omdat je met rootrechten gewoon je xorg.conf terug kan plaatsen tijdens een sessie, daarna moet je X wel restarten, dit kan je met ctrl+alt+backspace doen tijdens een sessie.
Dit terugzetten kan je doen met sudo cp <backupfile> /etc/X11/xorg.conf.
BTW: alle info die ik heb verstrekt geldt voor (bijna) elke Debian afgeleide, als dit niet werkt op Mandriva, post het dan aub ff hier, dan weet ik dat ook weer
[ Voor 8% gewijzigd door Jeanpaul145 op 16-09-2007 20:44 . Reden: info bijgeplaatst, typo's ]
:j
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Meestal wordt er een aparte entry in het grub menu gemaakt voor "recovery purposes"eXcyle schreef op zondag 16 september 2007 @ 20:34:
Als je lilo als boot loader hebt kan je die doen door op de lilo prompt "<kernelnaam> 3" in te tikken, hiermee start je het systeem in Run lever 3 (multi user, geen X)
Voor grub is er ongetwijfeld ook wel zo iets, maar geen idee wat.
mocht dat niet werken, kan je X ook niet stoppen met ctrl+alt+backspace (daarmee stop je normaal je X server)
Echt heel handig aangezien X-gerelateerde problemen niet perse problemen zijn, eerder nuisances
Dat kan idd ook werken, stom dat ik er zelf niet aan dachtVerwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 20:55:
Welke distro was het ?
Ander pak je toch even een knoppix CD, remount je de partitie even naar schrijfrechten en doe je het zo ?
[ Voor 19% gewijzigd door Jeanpaul145 op 16-09-2007 20:58 ]
Verwijderd
Ander pak je toch even een knoppix CD, remount je de partitie even naar schrijfrechten en doe je het zo ?
Verwijderd
Je bent dus niet slim geweestTerror schreef op zondag 16 september 2007 @ 20:58:
Ben zo slim geweest om die aparte failsafe entries weg te halen. Ziet mijn bootmenu er mooier uit... Maargoed. Interactieve setup in is gelukt, xorg.conf terug gezet en X doet het nu weer! Kan ik weer verder prutsen met mijn dual monitor config. Bedankt voor de snelle reacties.
LOL
In de versie van grub die Ubuntu Gutsy nu gebruikt wordt het menu zelfs standaard helemaal niet weergegeven, als je t wil zien moet je op Esc drukken.
Dan maakt het toch ook niet uit dat er failsafe entries, of 4 verschillende kernel entries + evenzoveel failsafe kernel entries in het bootmenu staan
Alleen jammer dat diezelfde versie van grub pertinent weigert om mn windows installatie erin te zetten, en als ik t handmatig toevoeg herkent ie m alsnog niet
[ Voor 0% gewijzigd door Jeanpaul145 op 16-09-2007 21:06 . Reden: yaaarghhh! typo's! ]
Verwijderd
Moet je die PC wel bij de hand hebben... nu je het zegt... ik deed dat altijd met de nvidia one liner... even naar een andere PC, SSH, klaar.
Ubuntu(debian) heeft op een desktop geen SSH standaard geinstaleerd staan... moet je dan wel net hebben
LOL