Toon posts:

beeld bij games knippert!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.092 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem. als ik een game speel zoals: doom 3 call of duty medal of honor etc etc dan knippert mijn beeld en het stottert ook. ik dacht dat het aan mijn videokaart zou kunnen liggen (nvidia geforce 7600 GT) maar na dat ik er een andere videokaart ingedaan had (6600gt) had ik nog steeds het probleem.

specs:

amd athlon 64 3700+ 2.2 mhz geclocd naar 2.42mhz
nvidia geforce 7600 GT
1gig ram
Vista ultimate
alle drivers zijn up to date!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zet je beeldinstellingen eens keilaag!

Als de 7600GT niet krachtig genoeg is, zal de 6600GT dat helemaal niet zijn ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Snake op 16-09-2007 20:12 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al geprobeert er is geen verschil

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06 11:53

Edgarz

Tweako-active since1986

misschien even met vsync aan/uit uitproberen? Bij een TFT monitor kan dit schelen (en uiteraard op 60 Hz refresh zetten)

Verwijderd

Topicstarter
even voor de duidelijkheid ik heb deze games kunnen spelen met deze pc en ook alles op de beste instellingen het is gekomen toen ik vista geinstaleerd heb (denk ik) daarom had ik de 6600gt geprobeert want die had ik nog liggen.

wat is dat vsync precies??? (ik heb een crt scherm)

alvast bedankt!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

vSync was iets voor CRT monitoren, heeft te maken met de verversing van het scherm (elektronenbundel over het fosforlaagje).

Wat voor monitor heb je en knippert je beeld alleen in 3d?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vertikale synchronizatie ?

nah check anders dit http://www.d-silence.com/feature.php?id=255

[ Voor 56% gewijzigd door Fish op 16-09-2007 23:10 ]

Iperf

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07 20:18
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:21:
even voor de duidelijkheid ik heb deze games kunnen spelen met deze pc en ook alles op de beste instellingen het is gekomen toen ik vista geinstaleerd heb (denk ik) daarom had ik de 6600gt geprobeert want die had ik nog liggen.

wat is dat vsync precies??? (ik heb een crt scherm)

alvast bedankt!
dit zou wel eens de boos doener kunnen zijn aangezien je 1gb ram geheugen hebt.
en games spelen op xp is niet helemaal te vergelijken met vista,
want vista vraagt meer van de hardware dan xp.
je kunt de aero interface van windows een uitschakellen. kijken of het scheeld.
oudere driver proberen is mischien ook nog een optie.

suc6

Verwijderd

Dat ligt dan toch gewoon aan Vista? Omdat je zelf ook zegt dat het na het installeren van vista is begonnen. Ik ken het wel van XP dat als een game wat ouder was, dat er dan textures knipperde, na een update of 'xp patch' was dat dan verholpen.

• Mojo

Mojo

The Power Within

Zucht, je verticale refreshrate heeft te maken met de elektronenbundel (Hoe vaak hij dus over je scherm gaat, als dat niet vaak genoeg is lijkt je beeld dus te knipperen.) Als je vSync aan staat lockt hij je FPS aan die frequentie, of een deler daarvan.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-04 16:32

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Vsync is ook iets voor tft schermen....
Ooit van tearing gehoord?

Verwijderd

Topicstarter
oke maar met deze pc zou je tog verwachten dat je ook met vista cal of duty nog wel kan spelen? vista vraagt veel maar zoveel nou ook weer niet en ik heb met een andere vista instalatie test drive unlimited gespeeld en daar knipperde hij ook niet (het liep ook niet soepel maar...)

maar dat vsync wat kan je eraan doen dan?
mijn beeld knippert alleen bij games en bij beeldscherm staat er generic PnP monitor.

Verwijderd

zet je refreshrate hoger.

• Mojo

Mojo

The Power Within

Sp3ci3s8472 schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:34:
Vsync is ook iets voor tft schermen....
Ooit van tearing gehoord?
Dat zeg ik toch ook niet, ik zeg alleen maar waar het vandaan komt :?

Heb je al een ander beeldscherm geprobeerd? En heb je een TFT, switch eens tussen digitaal en analoog.

Verwijderd

Topicstarter
nou nu is het probleem opgelost.....heel mijn pc doet het niet meer :( |:( ik had volgens mij nog niks veranderd en ik start vanochtend mijn pc op en hij geeft geeneens beeld mijn beeldscherm zegt going to sleep. nu heb ik alles losgemaakt wat los kan zoals harde schijf dvd brander maar hij geeft nog steeds geen beeld. ik heb ook mijn geheugen in een ander slotje geprobeert ook niks. als ik mijn beeldscherm kabel los maak zegt mijn beeldscherm wel dat hij los zit dus ik denk dat het niet aan mijn beeldscherm licht. kapotte cpu???? videokaart???? geheugen??? of gewoon heel de pc rijp voor het grofvuil??? ik weet het niet :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:18:
nou nu is het probleem opgelost.....heel mijn pc doet het niet meer :( |:( ik had volgens mij nog niks veranderd en ik start vanochtend mijn pc op en hij geeft geeneens beeld mijn beeldscherm zegt going to sleep. nu heb ik alles losgemaakt wat los kan zoals harde schijf dvd brander maar hij geeft nog steeds geen beeld. ik heb ook mijn geheugen in een ander slotje geprobeert ook niks. als ik mijn beeldscherm kabel los maak zegt mijn beeldscherm wel dat hij los zit dus ik denk dat het niet aan mijn beeldscherm licht. kapotte cpu???? videokaart???? geheugen??? of gewoon heel de pc rijp voor het grofvuil??? ik weet het niet :?
Heb ik ook gehad. Ik kreeg ook geen post en dergelijke, weet niet of jij nog wel begin kan zien?

Bij mij was de videokaar kapot, als ik jou was zou ik ook daar beginnen met controleren.

• Mojo

Mojo

The Power Within

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mojo schreef op maandag 17 september 2007 @ 00:48:
[...]

Zucht, je verticale refreshrate heeft te maken met de elektronenbundel (Hoe vaak hij dus over je scherm gaat, als dat niet vaak genoeg is lijkt je beeld dus te knipperen.) Als je vSync aan staat lockt hij je FPS aan die frequentie, of een deler daarvan.
he einstein, ik weet exect wat een vsync doet

maar als je even leest waar ik naar refereer
....
"As for Quake II & III - John C. makes the game run the fastest he can. Obviously waiting for Vsync before window swapping can cause a slow down. If you take 1.1 frames to draw a scene, then wait for Vsync before swapping frame buffers that means that .9 of that frame is spent doing nothing on the card. The OpenGL context can accept commands and buffer them up, but it's not going to be doing any rendering until the buffers are swapped and the back buffer is unlocked for rendering again. You can see why this would slow the game down."

....

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb al een andere videokaart geprobeerd. ik heb al ander geheugen er in gedaan. ik heb nieuwe koelpasta aan mijn cpu gedaan. het heeft niks veranderd. morge ga ik verder. dan zal ik eens proberen de bios te reseten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 21:17 ]

• Mojo

Mojo

The Power Within

fish schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:30:
[...]

he einstein, ik weet exect wat een vsync doet

maar als je even leest waar ik naar refereer

[...]
He schat, daar staat niets anders dan wat ik dus zojuist zeg. Sorry, maar ik ben niet de gene die verkeerd leest. Nee ik heb niet alles gezegd over wat vsync is, want met een simpel zoekactietje op wikipedia ben je d'r zo achter. Ik zeg alleen hetgeen wat relevant is.

Laat maar.. nuttelose discussie en zo wordt TS ook niet verder geholpen

[ Voor 7% gewijzigd door Mojo op 19-09-2007 00:32 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

de ts klaag over stotteren, en vraagt wat vsync inhoud

Een te lage vsync, die gewoon domweg niet fijn is in de trant van een onrustig beeld
kan ook een oorkzaak zijn van oponthoud -> stotteren van je beeld

wat was dan niet relevant ?

Iperf

Pagina: 1