Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

$_FILES variabele verdwijnt in zwart gat

Pagina: 1
Acties:

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:51
Hallo,

Ik heb een simpele class geschreven voor bestandsupload, die o.a controleert op extensie e.d

Als alles overeenkomt dan slaat ie het bestandje netjes op, anders verwijderd die het.
Dit werkt allemaal prima met kleinere bestanden <5MB

Voor het uploaden gebruik ik sqfupload, zodat ik een statusbar kan maken hoever die is.

Maar zo snel ik grotere bestanden gebruik, en de upload is klaar, dan zijn de $_FILES variabelen helemaal niet aanwezig? Ook als ik een 'standaard' formulier gebruik zijn de variabelen niet aanwezig.

Ik heb de hoster gevraagt of ze het limiet wilden verhogen, en ze zeggen dat ze dat gedaan hebben, en dat het limiet nu 30 mb is.

Ook heb ik via de php functies de timeout tijd enzo proberen te verhogen, maar of ik dat nu aan heb of uit, bij grote bestanden verwijnt de $_FILES variabele in het niets.

De code die ik o.a voor time_limit gebruikte was deze:

code:
1
2
3
4
set_time_limit(3600);
ini_set("upload_max_filesize","150M");
ini_set("post_max_size","155M");
ini_set("memory_limit","155M");

Maar dit maakt helemaal geen verschil. Het script timed niet uit e.d, en ook wordt het bestand druk geupload (via netmeter zie ik dat mijn upload constant hoog aan staat totdat ie klaar is).

Weet iemand hoe het komt dat die variabele bij grote bestanden gewoon helemaal verdwijnt?

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 18:10

DataGhost

iPL dev

Je moet volgens mij een hidden value, waarin de maximale bestandsgrootte gedefinieerd wordt, in je formulier opnemen.

edit: Ik kon zo snel even geen bron vinden, ik weet ook niet precies waar het aan ligt, maar mijn ervaring is dat het anders niet goed gaat. Wellicht dat deze waarde server-side gecontroleerd wordt en de browser default 5MB meestuurt, hoewel me dat toch een klein beetje vreemd lijkt.

[ Voor 50% gewijzigd door DataGhost op 16-09-2007 18:57 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kijk hier eens waar je de instellingen van PHP allemaal kunt wijzigen.

• ZpAz
GlowMouse schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:55:
Kijk hier eens waar je de instellingen van PHP allemaal kunt wijzigen.
Ik zal eens naar dat lijstje kijken.
DataGhost schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:54:
Je moet volgens mij een hidden value, waarin de maximale bestandsgrootte gedefinieerd wordt, in je formulier opnemen.
Dit is een browser side iets waar volgens mij lang niet altijd naar gekeken wordt, mede omdat dit voor de eindgebruiker ook makkelijk te manipuleren is. Ook is het volgens mij niet mogelijk om deze via swfupload mee te geven, aangezien deze zelf apart een verbinding opzet.

---

Mochten er nog meer tips zijn ik hoor ze graag.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
DataGhost schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:54:

edit: Ik kon zo snel even geen bron vinden, ik weet ook niet precies waar het aan ligt, maar mijn ervaring is dat het anders niet goed gaat. Wellicht dat deze waarde server-side gecontroleerd wordt en de browser default 5MB meestuurt, hoewel me dat toch een klein beetje vreemd lijkt.
Klinklare onzin.

@ TS

Je kunt die settings niet wijzigen in je script. Je upload vindt plaats vóórdat je bestand door de interpreter gaat, dus bij het uploaden weet de webserver niet eens dat je die settings wilt wijzigen.

Check btw verder ook even de apache configuratie, want daar moet ook je max post size veranderd worden wil het uberhaupt werken.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Heb je ook in SWFUpload de maximale bestandsgrootte wel goed ingesteld. Zie de allowed_filesize instelling.

• ZpAz
HuHu schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:32:
Heb je ook in SWFUpload de maximale bestandsgrootte wel goed ingesteld. Zie de allowed_filesize instelling.
Jeps, die staat ingesteld:)
Grijze Vos schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:23:
[...]

Klinklare onzin.

@ TS

Je kunt die settings niet wijzigen in je script. Je upload vindt plaats vóórdat je bestand door de interpreter gaat, dus bij het uploaden weet de webserver niet eens dat je die settings wilt wijzigen.

Check btw verder ook even de apache configuratie, want daar moet ook je max post size veranderd worden wil het uberhaupt werken.
Via php is het als het op de server toegestaan is icm ini_set de instellingen aan te passen, het is niet mijn server, dus rechtstreeks in php.ini zal het niet gaan lukken :)

• Grijze Vos
Je kunt het nog proberen in de htaccess, dat zou moeten werken.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• ZpAz
Grijze Vos schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:56:
Je kunt het nog proberen in de htaccess, dat zou moeten werken.
Okee, en wat moet ik dan in het .htaccess bestand plaatsen? :)

• Grijze Vos
ZpAz schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:59:
[...]

Okee, en wat moet ik dan in het .htaccess bestand plaatsen? :)
google termen: php, flag, htaccess.

• ZpAz
Grijze Vos schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:08:
[...]

google termen: php, flag, htaccess.
Okee bedankt, ik zal eens kijken :)

--

Heb ondertussen een phpinfo() functie gedraait, en daar zie ik dat de post limit op 8MB staat, terwijl de file Limit op 200MB staat.

Dit leek mij een beetje onlogisch, omdat de post dus veel eerder vol zal zitten dan de file limit. Dit lijkt mij ook het probleem, en heb een mail verstuurd naar de host met de vraag of ze die willen verhogen.

Pagina: 1