Toon posts:

Effect natekenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een flyer aan het maken in Illustrator en wil graag volgend effect gebruiken voor mijn achtegrond.

Afbeeldingslocatie: http://www.c-inside.be/varia/effect.jpg

Het lukt me echter niet om dit na te tekenen noch heb ik enig idee hoe dit effect heet (om te gaan zoeken op internet).

Ik heb geprobeerd de vlakjes apart te tekenen maar dit lijkt er niet op. Ook via "sponge effect" geprobeerd maar ook dat gaf niet het goede effect.

Weet iemand hoe dit heet en hoe dit kan gemaakt worden?

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:42
Wat je kan doen is de afbeelding in Photoshop een heel hoog contrast geven zodat de kleuren meer van elkaar verschillen en dan in Illustrator een Live Trace doen. Daarna geef je de verschillende vlakken weer een kleur die dicht bij elkaar ligt.
Alleen is de sample die je nu laat zien wat klein... Zoek eens op structure oid. Zat 3D-sites die zoiets hebben volgens mij (kijk even in startpost van het 3D-topic!).

Maarreh, waarom zet je niet gewoon zo'n afbeelding als achtergrond in Illustrator?

[ Voor 34% gewijzigd door Savantas op 16-09-2007 19:56 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik vind het wel een beetje een leder textuur... dus ff googlen:

Leather Texture

Ga in Photoshop een beetje met de kleuren zitten spelen, levels enzo.
Je kunt ook op Stock XChange kijken (www.sxc.hu) daar staan ook redelijk grote afbeeldingen. Let wel op het copyright.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.c-inside.be/varia/effect-scan.jpg
Savantas schreef op zondag 16 september 2007 @ 19:46:Maarreh, waarom zet je niet gewoon zo'n afbeelding als achtergrond in Illustrator?
Het motief komt van een scan van een papieren bestekzakje. Is dus een print die ze gemaakt of ergens gekocht hebben. De scan is in 72dpi en het originele bestekzakje heb ik niet. De flyer wordt gemaakt op 300dpi en naar een drukker gestuurd. Hetgeen ik heb is dus niet werkbaar.

Live Trace ga ik even proberen.
Dark Blue schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:01:
Ik vind het wel een beetje een leder textuur... dus ff googlen: Leather Texture
Thx voor de suggestie, ga de website even bekijken.

De textuur doet me nu eigenlijk vooral denken aan met een plamuurmes over een oneffen muur gaan.

• twanneman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Check deze site http://mayang.com/textures/
Hier vindt je heel veel high-res textures, wellicht staat er iets tussen wat je kan gebruiken. Het is iig beter als een plaatje op 72 dpi :)

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
twanneman schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:10:
Check deze site http://mayang.com/textures/
Hier vindt je heel veel high-res textures, wellicht staat er iets tussen wat je kan gebruiken. Het is iig beter als een plaatje op 72 dpi :)
http://urbandirty.com/gallery/ << heeft ook een paar leuke :)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Werk je vaak met programma's als Photoshop? Ik hoor je zo praten over DPI enzo...
Je bent wel bereid om, als je een geschikte texture hebt gevonden, deze om te zetten in de kleur die je nodig hebt? Want van een lelijke eend kun je nog best een mooie zwaan maken, maar als dat niet binnen je kunnen ligt, moet je voor iets kant-en-klaars gaan. En daar ging mijn post niet echt van uit :)

Ik denk namelijk dat je dit zelfs in Photoshop zelf kan fixen... men neme een donkerrode achtergrond, gooie daar zalmkleurige clouds overheen. Dunno, daar kom je wel op. Vervolgens vijzel je die donkerrode tint op want er is veel meer donkerrood dan zalm; je verlaagt het aantal kleuren, of je pakt een gradient map ofzo.
Je kunt ook een vlekkerige afbeelding met de goede kleuren maken en dan een 'Dry Brush' effect erop los laten. Works great, zo merk ik net :)

[ Voor 37% gewijzigd door Dark Blue op 17-09-2007 21:01 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Misschien iets:

Maak een afbeelding van bobbeltjes, probeer iets met noise > add noise en dan veel verschil

dan iets van texture > Craqelure of iets dergelijks, zorg dat je een bobbelig plaatje hebt, kan misschien met fill > pattern > bubbles, zoiets, als je maar in de buurt van je gewenste textuur komt.

Maak een nieuwe laag eronder en render daar wat zwart witte clouds in, als je dan de roze bubbeltjes als masker die wolken meegeeft verdwijnt een stuk, als je het beter wilt kan je met blend mode > underlying layer de bubbeltjes ook handmatig afstellen voor nog mooier resultaat.

Moet wel lukken.
Pagina: 1