Ik heb een heel vaag probleem. Ik ben een tijd (~ week) met ubuntu aan de slag geweest, maar nu ik windows weer wil opstarten heb ik een heel vaag probleem. Na het inlogscherm als ik mijn wachtwoord heb ingevoerd en wil aanmelden krijg ik de melding afmelden, zonder dat ik ooit explorer en het bureaublad zich heeft geladen. Het is dus voor mij onmogelijk mijn Windows programma's te draaien. In de tijd dat ik het andere OS heb gebruikt is er niks verandert aan de windows partitie en ik weet niet of dit heel relevant is. Maar weten jullie wat ik nog kan proberen. In veilige modus kwam ik er ook niet doorheen. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik deze windows install een tijdje geleden van partitie heb verplaatst terwijl ik hem nog heb getest en hij het toen nog gewoon deed. Moet ik nou alles gewoon opnieuw installeren of is dit nog op te lossen?
Waster,
Dit topic hoort natuurlijk hier helemaal niet thuis - ik ga je topic dan ook verplaatsen naar Windows Clients, maar geef eerst eens wat meer informatie.
Wat heb je zoal geprobeerd om dit zelf al op te lossen? Heb je al eens gegoogled op gelijkaardige problemen? In de Windows Clients FAQ gekeken?
Vertel ook eens welke Windows versie je gebruikt - die hoort namelijk in je topic titel te staan
Dit topic hoort natuurlijk hier helemaal niet thuis - ik ga je topic dan ook verplaatsen naar Windows Clients, maar geef eerst eens wat meer informatie.
Wat heb je zoal geprobeerd om dit zelf al op te lossen? Heb je al eens gegoogled op gelijkaardige problemen? In de Windows Clients FAQ gekeken?
Vertel ook eens welke Windows versie je gebruikt - die hoort namelijk in je topic titel te staan
Had ik hem in WOS geplaatst
Dat was niet mijn bedoeling.
Maar windows activatie probleem denk ik niet. Ik heb het al eens eerder gehad en toen kwam ik nog in explorer en kreeg ik een melding om windows telefonisch of via het internet te activeren. Dat krijg ik nu dus niet, dus heb ik niet veel mogelijkheden.
Ik gebruik trouwens een Windows XP SP2 die minder dan twee maanden oud is, maar al wel een keer geactiveerd moest worden
EDIT ik heb de faq inmiddels gelezen. Ik had geen virussen en spyware erop staan. Nou had ik geen virusscanner en gebruikte ik alleen hijackthis en sygate firewall, maar hij was hyperstabiel en virussen zou je ook echt wel merken. Ik probeer het wel oplossen via de installcd. Thanks.
Dat was niet mijn bedoeling.
Maar windows activatie probleem denk ik niet. Ik heb het al eens eerder gehad en toen kwam ik nog in explorer en kreeg ik een melding om windows telefonisch of via het internet te activeren. Dat krijg ik nu dus niet, dus heb ik niet veel mogelijkheden.
Ik gebruik trouwens een Windows XP SP2 die minder dan twee maanden oud is, maar al wel een keer geactiveerd moest worden
EDIT ik heb de faq inmiddels gelezen. Ik had geen virussen en spyware erop staan. Nou had ik geen virusscanner en gebruikte ik alleen hijackthis en sygate firewall, maar hij was hyperstabiel en virussen zou je ook echt wel merken. Ik probeer het wel oplossen via de installcd. Thanks.
[ Voor 24% gewijzigd door Waster op 16-09-2007 21:48 ]
Het is me niet gelukt op al de drie manieren die in de faq staan. Na userinit.exe gekopieerd te hebben met de windows rescuecd kan ik nog steeds niet inloggen. Het lukt me simpelweg niet om mijn pc via een netwerk te bereiken dus die mogelijkheid valt ook af. En de oplossing met de bootfloppy werkt ook niet, omdat de bestanden groter zijn dan wat er op een floppy past.
Wat kan ik nog meer proberen.
Verwijderd
herstelconsole -> chkdsk uitvoeren? misschien een bad sector?
http://www.nu2.nu/mkbt/
maak eventueel een bootable CD/USB stickWaster schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:45:
............. En de oplossing met de bootfloppy werkt ook niet, omdat de bestanden groter zijn dan wat er op een floppy past.![]()
http://www.nu2.nu/mkbt/
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 11:40 ]
Verwijderd
Hi,
Vanavond hetzelfde probleem ervaren op een "schone" machine.
Na een poosje puzzelen bleek dat een remote-desktop sessie niet correct was afgesloten.
Na een koude start was het probleem verholpen.
Vanavond hetzelfde probleem ervaren op een "schone" machine.
Na een poosje puzzelen bleek dat een remote-desktop sessie niet correct was afgesloten.
Na een koude start was het probleem verholpen.
Huh, RDP heeft in mijn ervaring absoluut geen invloed hoor. Als je fysiek aanlogt, kun je gewoon remote een 2e keer inloggen zonder dat je uitgelogd wordt. Indien je in console modus draait, wordt je wel 'gelockt' of uitgelogd, maar niet "van zelf".
@TS: Safe mode al geprobeerd ? En anders inderdaad met de installatie CD een zogenaamde "in-place upgrade" doen (ofwel XP over de bestaande heen installeren), wil vaak wel helpen ... En anders onder een 2e account - mits die natuurlijk bestaat - al geprobeerd in te loggen ?
@TS: Safe mode al geprobeerd ? En anders inderdaad met de installatie CD een zogenaamde "in-place upgrade" doen (ofwel XP over de bestaande heen installeren), wil vaak wel helpen ... En anders onder een 2e account - mits die natuurlijk bestaat - al geprobeerd in te loggen ?
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Ik heb een administator account en een met beperkte rechten, en ze geven beide het vage probleem. Zelfs in safe modus kan ik er niet doorheen komen. Ik denk onderhand dat de enige oplossing is om Windows opnieuw te installeren. Maar Skilla, als ik in-place-upgrade doe, wat gebeurt er dan. Wordt alleen alles in de windows map opnieuw geinstalleerd of moet je al je drivers en instellingen ook allemaal opnieuw installeren?
Hoe kan je nou toch zeker weten dat het virusvrij is?Waster schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:37:
Ik zou in safe mode opstarten en dan met iets als Hitman Pro op virussen gaan scannen.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
safe mode inloggen werkt dan ook niet heb hetzelfde van de week ook gehad.pven schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:01:
[...]
Hoe kan je nou toch zeker weten dat het virusvrij is?
Ik zou in safe mode opstarten en dan met iets als Hitman Pro op virussen gaan scannen.
dit was een virus die mijn pc in de greep had.
fprot draaien. dos virus scanner.
knoppix is mischien ook nog optie dan trend micro house calling virus scan draaien
Exact hetzelfde probleem eens meegemaakt met een PC van een vriendin. Register wijzigen (dat wat je in de FAQ had gevonden) verhielp het toen. Ik heb een Hiren's bootcd gebruikt, die start van cd op en kan ook het register wijzigen.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
je doelt op het wijzigen van de CurrentControlset ? Want dat doet een in-place upgrade ook, die bouwt een nieuwe HKLM\System\Controlset en maakt die actief. Middels PnP zal die ook gewoon non-XP-cd drivers vinden hoor. De meeste geinstalleerde programma's zullen dus gewoon blijven werken. Al zou ik inderdaad wel ff met een bootCD eerst backups maken
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Ik ben bezig met een inplace update, maar halverwege loopt de installatie vast. Wat ik wel nog te zien krijg is het scherm om een driver die niet het windows-logo heeft bevestigen. Het gaat om een canyon webcam. Misschien was deze ook de oorzaak van de verneukte windows install, want het was de laatste hardware die ik geinstalleerd had en de drivers installeren ging ook niet in een keer goed. Is het mogelijk dat de drivers van de webcam de installatie laten vastlopen? En is het mogelijk om de drivers van de webcam handmatig te verwijderen in de hoop dat de installatie dan niet vastloopt? Ik weet namelijk niet welke drivers de hardware gebruikt en waar deze zijn opgeslagen. Het enige wat ik kan vinden is usbcamd.sys en usbcamd2.sys.
Het is dus niet mogelijk om te kiezen om de drivers van de webcam niet te installeren, want vlak daarvoor is hij dus al vastgelopen.
Het is dus niet mogelijk om te kiezen om de drivers van de webcam niet te installeren, want vlak daarvoor is hij dus al vastgelopen.
Verwijderd
heb je webcam er nog aanhangen? anders gewoon ff de usb stekker er uit.
ik zou zowiezo geen usb apparaten er aan hangen tijdens een install, behalve een muis en toetsenbord natuurlijk
ik zou zowiezo geen usb apparaten er aan hangen tijdens een install, behalve een muis en toetsenbord natuurlijk
Euhmm.. misschien werkt een last known good nog (laatst bekende werkende configuratie of zoiets in het boot-menutje dat je krijgt door op F8 te drukken) ? Het is een strohalm, maar toch..
Sign here against sigs
Heb je al geprobeerd om Shift ingedrukt te houden tijdens inloggen? Als er een script is oid dat je weer automatisch afmeld, zou deze niet uitgevoerd moeten worden met Shift ingedrukt. Kijk dan naar je map opstarten (start > programma's > opstarten) en in het register bij de Run keys (HKLM en HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run).
Commandline FTW
heb je geen last van het volgende:Waster schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:47:
... Het enige wat ik kan bedenken is dat ik deze windows install een tijdje geleden van partitie heb verplaatst terwijl ik hem nog heb getest en hij het toen nog gewoon deed. Moet ik nou alles gewoon opnieuw installeren of is dit nog op te lossen?...
"Stealth Windows update prevents XP repair" ?
google hier eens naar.
gewaarwordingshorizon
Thanks. Ik had inderdaad de webcam eraf gehaald en de installatie kwam een stuk verder, maar na mijn serial-number ingevoerd te hebben liep de installatie alsnog vast. Ik heb maar een volledige reinstall gedaan en de paar instellingen gebackupt. Alles draait nu weer soepel, hoewel niet alle software van mijn andere partitie nu direct werkt.
Verwijderd
tja, na een reinstall moet je overt algemeen je andere software ook weer herinstalleren, maar gooit in de zelfde dir, dan neemt ie meestal wel je instellingen over
Pagina: 1