Toon posts:

Lange routerkabel

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Binnenkort krijg ik een laptop die ik graag op mijn kamer wil zetten. Helaas staan in de kamer daarnaast 2 computers via een router met het internet verbonden. Nou wil ik ook op mijn laptop internet ( we hebben chello, geen draadloos internet ) en zou ik dus een lange routerkabel nodig hebben en dan boor ik een gaatje in de muur. Waar kan je lange routerkabels kopen? Ik keek even op google maar ik kreeg alleen maar duitse websites :s

Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ding is ook geen routerkabel, maar een UTP kabel. Die dingen vind je bij iedere winkel die ook maar iets van kabels heeft liggen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Zo'n kabel heet een utp-kabel.
En waar je die kan kopen?? In elke computer winkel wel.

Let wel, hoe langer de kabel hoe meer het loont om een krimptang, utp connectoren en x meter utp kabel te kopen en zelf je eigen kabeltje te maken.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-02 11:42

mux

99% efficient!

Elke zichzelf respecterende electronicazaak verkoopt UTP-draad van de rol per meter. Daar kun je gewoon om een paar (of enkele tientallen) meters UTP vragen. Dan moet je er even clipjes en een UTP-krimptang bij kopen (of beter: lenen van een andere tweaker, die tangen zijn reteduur), steek je de draad door de muur, strip je het plastic en krimp je de 4 twisted pairs in een connectortje aan beide kanten.

edit: dit is toch wel extreem - binnen 2 minuten drie replies... zit iedereen hier te soggen ofzo?

[ Voor 11% gewijzigd door mux op 16-09-2007 18:22 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

ssj3gohan schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:22:
(of beter: lenen van een andere tweaker, die tangen zijn reteduur)
mhaw dat valt wel mee. voor 20 euro heb je al wel een goede.
edit: dit is toch wel extreem - binnen 2 minuten drie replies... zit iedereen hier te soggen ofzo?
Het is toch zondag.. :).

[ Voor 23% gewijzigd door job op 16-09-2007 18:23 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:08
ssj3gohan schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:22:
Elke zichzelf respecterende electronicazaak verkoopt UTP-draad van de rol per meter. Daar kun je gewoon om een paar (of enkele tientallen) meters UTP vragen. Dan moet je er even clipjes en een UTP-krimptang bij kopen (of beter: lenen van een andere tweaker, die tangen zijn reteduur), steek je de draad door de muur, strip je het plastic en krimp je de 4 twisted pairs in een connectortje aan beide kanten.

Kleine electronicawinkels hebben vaak een tang te leen, betaal je wel wat borg maar goed. Je hebt hem niet zo vaak nodig, ideale oplossing :).

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 19:34
Misschien ben je voor 10 meter UTP kabel en 2 stekkers iets van een paar euro's kwijt.
Maar voor een euro of 7 heb je ook gewoon 10 meter kant en klare UTP kabel... Heb je dus ook geen gezeur met die stekkers er aan te zetten.
Ik zou eerder gewoon een kant en klare kabel kopen, mits je deze natuurlijk zo door je muur zou kunnen trekken.

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heb je wel een flink groter gat in de muur..

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:38
Termi schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:24:
[...]

Kleine electronicawinkels hebben vaak een tang te leen, betaal je wel wat borg maar goed. Je hebt hem niet zo vaak nodig, ideale oplossing :).
Kabeltester is ook een pre, dan kan je van te voren al checken of je kabel goed is :)

Als je een kabeltester en tang moet kopen ben je al gauw 25 euro kwijt, lenen/huren is dus de beste optie als je het niet vaak gebruikt.

Verwijderd

ik heb ook op deze pc 10 meter UTP kabel zitten, gewoon bij de computerwinkel gekocht een paar kilometer verderop (ik woon afgelegen). Internet heb ik nooit problemen mee, en als er problemen zijn hebben mijn broertje en mijn vader dat ook (zij zitten dus ook op het netwerk, duhhh)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Als je op "routerkabel" zoekt wil ik niet eens weten wat je vond...

We verwachten op GoT dat je redelijke eigen inspanning toont - om te beginnen dat je opzoekt wat voor naam een beestje heeft (zie minimaal handleiding router voor hoe kabels heten) en ten tweede dat je op GoT de moeite doet op de juiste plek te kijken. We hebben zowaar een hoofdgroep 'Netwerken' - toch dump je je vraag in Overige Hardware. Dat getuigt niet bepaald van inzet (of nadenkwerk).

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.