Toon posts:

problemen met opstarten computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mobo: gigabyte k8vt800
Videokaart asus n7600GS 256mb
1 gigabyte pc2300 geheugen
western digital 80gig harde schijf

Heb recent complete computer uit elkaar gehaald en alles stofvrij en schoongemaakt, nou had ik alles weer aangesloten en zet ik de computer aan maar kom ik niet verder dan het eerste scherm daar blijft hij hangen (windows word dus niet opgestart)
ook de "blieb" hoor ik niet die je normaal dus wel hoort bij het opstarten.
De computer loopt niet vast maar windows word gewoon niet opgestart.
Ik kan ook niet in de bios komen.
De harde schijf maakt wel toeren maar ik denk dus dat hij geen verbinding met de computer maakt. (of ligt het hier niet aan.) Wel waren er een paar pinnetjes van mijn ide connecter op het moederbord verbogen maar die heb ik weer teruggebogen en de plug gaat er gewoon normaal in.
Ik heb ook nog een andere harde schijf aangesloten (wel een lege) maar dan heb ik hetzelfde probleem.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Er is zat te proberen, dus neem het stap voor stap door en dan kom je vanzelf het brakke onderdeel tegen.

Verwijderd

Topicstarter
ja had ik al naar gekeken maar het is:

-geen voeding probleem (eerst deed hij het wel en de pc gaat wel gewoon aan)
- moederbord: mischien maar is moeilijk testen, enige wat ik me kan bedenken is dat er ergens iets verkeerd is aangesloten of de ide connector is kapot.
- geen processor probleem (lijkt me logisch)
-geen geheugen probleem ( heb de reepjes er een keer opnieuw in gedaan maar baat niet)
-geen videokaart probleem (deed het ook foutloos)
- mischien een hardeschijf probleem maar deze heeft het ook altijd gedaan. Wel zit er geen jumper in de schijf maar dit maakt volgens mij weinig uit omdat hij dan automatisch op master staat.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:18:
ja had ik al naar gekeken maar het is:

-geen voeding probleem (eerst deed hij het wel en de pc gaat wel gewoon aan)
Iets dat eerst wel gewerkt heeft, kan nu natuurlijk stuk zijn.
En je pc gaat niet gewoon aan, wat ik begrijp uit je verhaal, gezien hij niet post.
- moederbord: mischien maar is moeilijk testen, enige wat ik me kan bedenken is dat er ergens iets verkeerd is aangesloten of de ide connector is kapot.
Waarom de IDE connector? Het kan aan vanalles liggen op je mobo. Dus hoe leg je de link naar de IDE connector?
- geen processor probleem (lijkt me logisch)
Want?
-geen geheugen probleem ( heb de reepjes er een keer opnieuw in gedaan maar baat niet)
Daarmee ben je natuurlijk niet verzekerd van het feit dat het geheugen niet het probleem vormt.
-geen videokaart probleem (deed het ook foutloos)
Eerder gezegd, iets dat werkte kan ook kapot gaan.
- mischien een hardeschijf probleem maar deze heeft het ook altijd gedaan. Wel zit er geen jumper in de schijf maar dit maakt volgens mij weinig uit omdat hij dan automatisch op master staat.
Hdd problemen kan ook nog, maar dan zou je een bootend systeem moeten hebben als je dat ding lostrekt. Doe dat dus eens.

Verwijderd

Topicstarter
ik leg de link naar ide connector omdat ik denk dat de hd geen contact maakt met de computer maar wel stroom krijgt.
en de videokaart is nog geen maand oud.

als ik de hd losmaak en de pc aanzet zie ik geen verandering gewoon precies hetzelfde, alleen het eerste scherm.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:40:
ik leg de link naar ide connector omdat ik denk dat de hd geen contact maakt met de computer maar wel stroom krijgt.
en de videokaart is nog geen maand oud.
Als je hdd geen contact maakt dan kan het zijn dat hij blijft hangen in de post, maar waarom denk je dat het ding geen contact maakt? Immers, als de kabel gewoon goed zit is dit echt zeer onwaarschijnlijk.

Dat je videokaart nog geen maand oud is zegt natuurlijk niets. Dan kan hij nog kapot zijn.
als ik de hd losmaak en de pc aanzet zie ik geen verandering gewoon precies hetzelfde, alleen het eerste scherm.
Hdd staat ook pas een stukje verder op het lijstje. Begin eens met de voeding, zoals in de troubleshooter staat.

Gewoon Hangen en Opstartproblemen troubleshooter stap voor stap doornemen, want nu ben je lukraak wat dingen aan het doen die je echt niet gaan helpen dichterbij de oplossing te komen.

Verwijderd

Topicstarter
heb de troubleshooter voorzover mogelijk doorgenomen (ik kan niet in bios komen) maar ik blijf het probleem behouden

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 19:25:
heb de troubleshooter voorzover mogelijk doorgenomen (ik kan niet in bios komen) maar ik blijf het probleem behouden
Beschrijf dan eens stap voor stap wat je allemaal geprobeerd hebt en wat de uitkomst daar van was.
Dus geef exacte specs van de hardware die je nu hebt en exacte specs met welke hardware dat je het vervangen hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding

Merk: Mentor output: 300 mw

Heb hem zo kaal mogelijk gestart met 1 reepje geheugen enz maar: zelfde probleem
heb gezorgd dat voor iedere hardware ding 1 molex connector zat zonder dat deze al opgesplitst was: zelfde probleem
fans draaien gewoon normaal
ik heb ook nog de mobo batterij een keer eruit gehaald en weer opnieuw erin.
mobo maakt geen kortsluitingen met paneel

processor: kon ik weinig mee doen omdat ik niet in bios kan komen
koeler is goed geinstalleerd (heb ik ook niet los gemaakt)

Geheugen:

mobo ondersteunt de reepjes
reepjes zijn goed aangedrukt
een voor een testen van reepjes blijf ik probleem behouden

Videokaart:
is goed geinstalleerd en getest in ander systeem en werkt goed

IDE:

jumpers zitten er niet in
is goed aangesloten enz
heb nog een andere hd geprobeerd maar precies hetzelfde probleem

hij blijft gewoon in dat eerste scherm hangen:
rechtsboven staat in het geel: Energy
en links staat wat info over je processor en geheugen
en onder staat: press del to enter setup
dat scherm (hoopt dat je een beetje snapt wat ik bedoel)

maar op delete drukken heeft geen zin want ik kom dan niet in het setup menu
f9 werkt ook niet.
gewoon niks werkt dan maar hij is dan niet vastgelopen volgens mij.

welke exacte specs wil je nog weten van de hardware die ik nu heb?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 20:44 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Begin eens met de voeding te vervangen. Het klinkt als een noname ding en noname zou ik nooit vertrouwen. Pak een fatsoenlijke voeding en probeer dan eens te booten.

Lukt het dan nog niet, vervang het mobo.

Verwijderd

Topicstarter
voeding ligt het niet aan die had ik al in een andere pc geprobeerd wat wel werkte
maar mobo wou ik voorlopig toch nog niet vervangen eigenlijk, ik ga eerst nog een andere ide kabel kopen want wie weet zit hier gewoon een breuk in.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

voeding ligt het niet aan die had ik al in een andere pc geprobeerd wat wel werkte
En hebben we het dan over een P2 van 10 jaar terug of over een andere PC wat even zware eisen aan de 12V lijn stelt als een moderne Athlon64 systeem?

Ik heb hier ook een paar voedingen gehad waar een oude bak prima mee wilde draaien maar een modern PC niet eens piep zei. Ook gehad trouwens dat een HDD uitviel bij draaiende PC wegens te zwakke voeding (ook al 12V lijn...)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
nee gewoon een p4 met zelfs iets hogere specs

Verwijderd

Topicstarter
nou heb ik de mobo batterij er even uitgehaald
minuutje gewacht en er weer ingedaan en nu start de pc helemaal niet meer op:S:S

weet er iemand btw hoe ik mijn gegevens op mijn hd terugkrijg?
ik had hem op een andere pc aangesloten maar dat werkte niet (zal wel aan drivers liggen die erop staan ofzo)
Pagina: 1