[Vista] Traag opstarten nieuwe HP dv9520eb laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 8.703 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:15
Beste
Mijn broer kocht verleden week een HP dv9520eb laptop in de Makro. De speceficaties van deze laptop zijn zeer behoorlijk. (2gig ram, 2.0 ghz core2 duo, 8600GS)
Toen we de laptop voor de eerste keer opstartten installeerde die vista en een herstel partitie.
Na een reboot zien we dat Norton en heel wat hp programmas er standaard op staan :|.

Het probleem is nu dat na het selecteren van de gebruiker (er is er maar één) er een zwart scherm verschijnt met de cursor er op (zonder zandloper). Dit duurt zo een kleine vijf minuten!!!
Daarna start hij gewoon verder op.

Na norton te verwijderen blijft het probleem zich voordoen.

Heeft iemand van jullie een idee wat het probleem kan zijn?

Ik dacht nog aan windows vista herinstalleren, maar ik weet niet hoe het dan zit met de drivers voor hd controller en met de sneltoetsen en wifi en bleutooth software en activatiecode etc.

Hopelijk is mijn probleem duidelijk. Hartelijk dank!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:40

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je niet een aantal programma's uit msconfig verwijderen danwel register?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:15
In msconfig staan natuurlijk enkele hp programma's. Maar ik denk niet dat een van deze de oorzaak is. Het is dan ook een hp laptop.
Verder vind ik nergens een bootvis variant voor vista. Die zou volgens mij wel onmiddellijk het probleem vinden.
Volgens mij zit het besturingssysteem te wachten op iets wat er niet is. Het zandlopertje staat er namelijk niet. Het is alsof de pc niets te doen heeft.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem met een HP 6710b.
Wat mij wel is opgevallen is dat als ik de machine aan het netwerk hang dit probleem zich voordoet, niet als hij geen netwerk verbinding heeft.
Het is niet zo dat de machine crashed, dus van de Winternals crash analyser verwacht ik niet veel.
Toch zal ik een poging wagen en jullie op de hoogte houden.

Verwijderd

Mijn probleem is opgelost.
Het probleem wordt veroorzaakt door de de Group Policy. Via het netwerk worden diverse loginscripts aangesproken die blijkbaar onder XP anders werken dan onder Vista. Na het verplaatsen van de workstation naar een OU zonder GP duurde de login nog geen 10 sec.
Nu is 't alleen nog een kwestie van het aanpassen van de loginscripts zodat Vista daar wel goed mee omgaat.

• Sneeuwmeisje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-02 10:00
Hoi,

heb het zelfde probleem met mijn HP9595. Duurt een paar minuten tot hij doorstart.
Kun je misschien wat meer vertellen hoe je dat allemaal hebt opgelost.
Snap namelijk niet wat je bedoelt met "na het verplaatsen van de workstation naar een OU zonder GP "

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sneeuwmeisje schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 08:01:
Snap namelijk niet wat je bedoelt met "na het verplaatsen van de workstation naar een OU zonder GP "
labally gebruikt zijn laptop op het bedrijfswerk waar via logonscripts en domain group policies het één en ander geregeld wordt.
Iets zegt me dat die situatie bij jou niet van toepassing is :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ook bij mij duurt opstarten te lang. Na het scherm: Vista opstarten krijg ik gedurende 1-2 minuten een zwart scherm, waarna vista wel gewoon opstart. Heb een T7300 proc, 2gig geheugen, dus daar zal het niet aan liggen. Heb ook pas defragmentatie en register opschoner gedaan maar helpt niet veel. Ook enkel de noodzakelijke programmas starten op

Hopelijk iemand een antwoord?

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik heb ook zo'n laptop en heb hetzelfde voorgehad. Maar wat bij mij de oplossing is geweest was heel simpel. Vaak wil het wel eens dat je ram geheugen niet goed vast zit. Aan de achterkant van de laptop kun je in het midden een klepje losschroeven waar je ram geheugen. Het volstaat om de bovenste eruit te halen en het terug in te steken. Vraag desnoods iemand die wat technische achtergrond heeft om je te helpen.
Vervolgens is het ook handig om via de volgende link je windows vista up-to-daten.

http://www.microsoft.com/...ba698aa675&displaylang=nl

Deze patch zorgt ervoor dat je windows stabieler draait, de batterijlevensduur iets wordt verlengd, de opstarttijd van Vista inkort. Het is wel raar dat deze patch niet gelijk met de windows updates bij zit.

Dit helpt ook bij de HP dv9595 laptop.

Laat maar iets weten of het heeft geholpen.

• Sneeuwmeisje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-02 10:00
Hoi Snookerboy,

Heb het ram geheugn er ff uitgehad en er opnieuw (goed) ingstoken. De patch was bij mij al via de windows update geinstalleerd.
Maar helaas bij mij heeft het allemaal niet geholpen. De opstart tijd is nog steed (te) lang.
Ik moet dus nog ff verder zoeken naar een oplossing. In iedergeval bedankt voor de tips.

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem met de DV9645ED.
Opstarten duurt 3 tot 4 minuten.
Toch niet normaal voor een nieuwe laptop?!?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 14:43 ]

Verwijderd

hallo naar lang zoeken voor informatie omtrent een zwart scherm tijdens het laden ben ik hier beland.
ik heb een fujitsu siemens amillo PI 1536
waar ik heel tevreden mee ben trouwens .
maar iedere keer als ik een nieuwe installatie deed van vista ultimate was alles normaal
tot dat ik al mijn progjes erbij zette.
dan kreeg ik na het welkomts scherm van vista 20 sec een zwart scherm waarna hij dan op mijn bureaublad kwam .
maar voor de rest werkte alles vlot en prima gelijk het moet.
NU om bij dit berichtje te komen heb ik ook eens die group policy uitgeschakelt in msconfig/services
en ik gebruik mijn laptop uitsluitend thuis met een dradloze router.
en wat blijkt het zwarte scherm is weg en vista start zeer vlugger op dan anders
dus mensen probeer dit ook eerst voordat je iets anders doet om het op te lossen
alvast bedankt om de goede tip
en de prachtige website

Verwijderd

Hoi,

Ik heb dit probleem ook met mijn nieuwe HP Pavilion dv9000.

Kan iemand mij staps gewijs aangeven hoe ik deze Policy group moet uitschakelen op mijn computer zodat ik van dit vervelende probleem (lang opstarten) ben verlost??

Alvast bedankt!!
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:06:
hallo naar lang zoeken voor informatie omtrent een zwart scherm tijdens het laden ben ik hier beland.
ik heb een fujitsu siemens amillo PI 1536
waar ik heel tevreden mee ben trouwens .
maar iedere keer als ik een nieuwe installatie deed van vista ultimate was alles normaal
tot dat ik al mijn progjes erbij zette.
dan kreeg ik na het welkomts scherm van vista 20 sec een zwart scherm waarna hij dan op mijn bureaublad kwam .
maar voor de rest werkte alles vlot en prima gelijk het moet.
NU om bij dit berichtje te komen heb ik ook eens die group policy uitgeschakelt in msconfig/services
en ik gebruik mijn laptop uitsluitend thuis met een dradloze router.
en wat blijkt het zwarte scherm is weg en vista start zeer vlugger op dan anders
dus mensen probeer dit ook eerst voordat je iets anders doet om het op te lossen
alvast bedankt om de goede tip
en de prachtige website

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:15
Ik heb hier hetzelfde probleem met een net nieuwe laptop, maar ik krijg het niet voor elkaar om de group policy uit te schakelen. In het scherm Services zijn alle pulldowns gedisabled van de service 'group policy client', en in msconfig wordt het vinkje gewoon weer teruggezet wanneer ik op 'toepassen' druk.

Wie kan mij verder helpen?

• jrn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:20

jrn

Ik heb dus ook hetzelfde probleem alleen ziet het scherm bij mij blauw (zo van dat zachtblauw van windows classic). Dat komt misschien omdat mijn computer niet eerst op het gebruikersscherm komt maar direct inlogt (één account).

Als ik bij Services 'Group Policy Client' uitvink en dit wil toepassen wordt dit gewoon weer aangevinkt... Iemand een idee hoe dit komt of hoe ik dit probleem op een andere manier kan oplossen.

• JeroenTheStig
Ik heb uiteindelijk niet de 'group policy client' uitgeschakeld, maar de UAC. Daarmee zijn bij deze laptop de problemen opgelost. De machine is nu binnen 20 seconden opgestart :)

• jrn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:20

jrn

Boktor schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:56:
Ik heb uiteindelijk niet de 'group policy client' uitgeschakeld, maar de UAC. Daarmee zijn bij deze laptop de problemen opgelost. De machine is nu binnen 20 seconden opgestart :)
Is bij mij reeds uitgeschakeld... wel een ambetant probleem...

Verwijderd

Is mij ook opgevallen met m'n Vista HP 9670ed, als ik UAC uitschakel gaat het als een trein maar zodra hij aanstaat dan is het 20 seconden zwart. Daarna loopt alles wel, maar vind het niet zo'n probleem aangezien ik toch hibernate ipv opnieuw opstarten elke keer.

Ik heb Home Premium en kan group policy niet uitschakelen, alleen in ultimate neem ik aan?

• ThatsMe24u
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik heb een HP DV9630ED; zelfde probleem: zwart scherm tussen inloggen en bureaublad.
Oplossing die bij mij werkt:
zet de volgende services op vertraagd opstarten:

CyberLink Background Capture Service (CBCS)
CyberLink Task Scheduler (CTS)

beide onderdeel van HP QuickPlay (waar ik toch al niet zo'n fan van ben omdat het niet best werkt en de updates installeren al helemaal niet)

Opstarten gaat nu volledig zonder zwart scherm en dus veeel sneller

• Bridelance
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-02 22:37
ik heb dit probleem ook gehad, was heel simpel opgelost.

Gewoon de gebruikersaccountbeheer van vista uitgeschakeld, en probleem was opgelost :)

• JeroenTheStig
Bridelance schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:25:
ik heb dit probleem ook gehad, was heel simpel opgelost.

Gewoon de gebruikersaccountbeheer van vista uitgeschakeld, en probleem was opgelost :)
zie een paar posts boven jou ;)
Pagina: 1