Toon posts:

[Access] Probleem Relatie Aanleggen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.801 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik ben bezig met het maken van een access database. Als ik een relatie tussen de volgende twee tabellen wil aanleggen krijg ik de foutmelding: Er is geen unieke index gevonden voor het veld van de primaire tabel waarnaar wordt verwezen.

De tabellen
Contactmomenten:
ContactmomentID(PK)
Datum(PK)
Tijd(PK)
ContactpersoonID
MedewerkerID
SoortContact
Ordernummer

Afspraken:
AfspraakID
ContactmomentID
Omschrijving
Deadline

Ik wil dus een vreemde sleutel aanleggen van contactmomentID van contactmomenten naar contactmomentID van afspraken. Maar krijg dus die foutmelding. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dan maak je dat veld toch gewoon uniek?

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op zondag 16 september 2007 @ 17:06:
Dan maak je dat veld toch gewoon uniek?
Ben er vergeten bij te zeggen dat de PK van die tabel contactmomenten gecombineerd is :P

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dan zal een relatie met een enkelvoudig veld niet lukken nee. Hoe had je dat dan voorgesteld?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Nou gewoon lijntje trekken:P Dus jij wilt zeggen dat ik enkel een enkele PK kan hebben?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 21:03
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 17:22:
Nou gewoon lijntje trekken:P Dus jij wilt zeggen dat ik enkel een enkele PK kan hebben?
Yup. ff een pk-veld toevoegen aan de tabel.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu gewoon bij afspraken 2 velden aangemaakt met datum en tijd en dan werkt het wel. Hij kan dus gewoon niet van 3 --> 1 enkel van 3 --> 3 denk ik. Is denk opgelost nu. Die sleutel moet in ieder geval gecombineerd blijven...:)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Nee. Je kun tbest een samengestelde PK hebben (al ontgaat met volledig wat contactid dan nog doet, maar dat terzijde) mits je die relateert aan evenveel velden in de andere tabel. En dan moet je het lijntje wel in de juiste richting trekken.

[ Voor 16% gewijzigd door Lustucru op 16-09-2007 17:39 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1