[iMac C2D] Plotseling uitgaan met voorgeschiedenis

Pagina: 1
Acties:

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-02 21:08

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn iMac. Een korte voorgeschiedenis:

Ongeveer 2 maand geleden kwamen er vreemde error's en werden usermappen compleet weg gegooid. Hiervoor is de iMac terug geweest naar MacMe Groningen waar de hardeschijf keurig vervangen is. Toen echter na 2 weken zijn er weer random error's verschenen en liep het systeem willekeurig vast. De ene keer met 5 programma's open en na 3 uur werken. De andere keer met 2 programma's open en 20 minuten werken.

Wederom terug geweest naar het repaircenter in Groningen en daar is het geheugen vervangen. Nu werkte ik gisteravond wederom met de iMac en ik wilde files naar mijn externe hdd zetten middels Silverkeeper en de hele iMac ging plots uit.

Getracht de machine weer aan te zetten alleen het ledje rechtsonderin knippert zeer snel wit. Voor de rest ook geen PRam reset kunnen doen. Stekker is wel achter uit de iMac geweest om stroom er uit te laten lopen maar daarna aanzetten mocht ook niet baten.

Wat o wat is hier aan de hand?

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Rotte voeding ? Oververhitting ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Over verhitting is zeker niet het geval gezien dat hij in een ruimte staat met bijna een constante temperatuur van 20 graden. Ook de iMac voelde geheel niet warm aan bij het plotselinge uitgaan.

Voeding kan ik echter niets over zeggen, het enige dat wel zo is is dat hij via een geaard stopcontact zijn stroom ontvangt.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Je zal onderdeel voor onderdeel moeten testen maar eigenlijk zou ik de winkel daar mee opzadelen. Het kan van alles zijn: het moederbord, de voeding, CPU. Meten (=testen) is weten :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
breinonline schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:57:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Je zal onderdeel voor onderdeel moeten testen maar eigenlijk zou ik de winkel daar mee opzadelen. Het kan van alles zijn: het moederbord, de voeding, CPU. Meten (=testen) is weten :)
Heh zeker, maar de iMac is een alles-in-1-machine. Ik kan dus nergens echt makkelijk bij.

Ik kan wel de output van de voeding etc meten maar dan zal ik de hele computer moeten open slopen en voor een pc uit april 2007 laat ik dat liever doen door 't service centre zegmaar ;)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:29
Stopcontact geaard?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Tja, ik zou 'm weer gewoon naar een MacCenter brengen. Of de HDD en RAM zijn onnodig vervangen of je iMac heeft een kwaadaardige voeding of mobo die alle componenten sloopt ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• weeraanmelden
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Morgen naar de winkel? :?
Gewoon een gevalletje "defect".
Kan gebeuren, Mac's zijn (nog) niet gemaakt om te werken op de maan , dus ze kunnen een keertje stuk gaan.

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
@ frankiepankie In mijn 2e post geef ik aan dat het stopcontact inderdaad geaard is.

@ SKiLLa Hij zal zeker terug gaan maar ik begin wat moe te worden van de machine dat hij weer een week weg is. Dus ik dacht misschien kan ik er zelf iets aan doen.

@ weeraanmelden Zeker, maar 3 keer op rij binnen 2 maand is wel wat erg veel.

• breinonline
  • Laatst online: 12:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Maximus schreef op zondag 16 september 2007 @ 16:00:
[...]

Heh zeker, maar de iMac is een alles-in-1-machine. Ik kan dus nergens echt makkelijk bij.

Ik kan wel de output van de voeding etc meten maar dan zal ik de hele computer moeten open slopen en voor een pc uit april 2007 laat ik dat liever doen door 't service centre zegmaar ;)
Daarom zeg ik ook dat ik ermee naar de winkel zou gaan :) Het is niet zo makkelijk zelf te doen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Als je straks meer dan drie grote reparaties aan je mac hebt gehad. Zou ik eens informeren bij Apple.
Misschien krijg je dan wel een nieuwe.
Heeft een kennis van me ook gehad met zijn ibook kreeg in ruil een Macbook C2d :P

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kijk 'ns wat de Apple Hardware Test zegt. Deze start je door op te starten vanaf de eerste installatie DVD met 'd' ingedrukt (staat ook op de DVD). Vink eventueel "Perform extended testing" en laat 'm een nachtje draaien in loop mode (ctrl-L).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1